پیش از این، به آریزو 5 اسپورت زیاد پرداخته ایم، اما به مناسبت شروع فروش و عرضه این محصول در بازار، خوب است بدانیم که این محصول در اصل فیس لیفتی از آریزو 5 توربو به شمار میرود. محصولی که فروش آن برای اولین بار در سال 1395 و با موتوری 1.5 لیتری برای بازار ایران آغاز شد.

چندی پیش، مدیران خودرو از جدیدترین فیس لیفت یکی از پرفروش ترین و محبوبترین سدانهای خود در بازار ایران پرده برداشت. آریزو 5 اسپرت، برای اولین بار در کشور ایران رونمایی شد؛ محصولی با ظاهری جدید و اسپرت که این سدان محبوب را بیش از پیش جذاب کرده است.
نگاهی به آریزو 5 اسپرت
خب با توجه به گذشت زمان مناسبی از معرفی و عرضه اولیه این محصول برای رسانه ها و عموم مردم، به نظر میرسد که به زودی شاهد عرضه و فروش این محصول خواهیم بود. قیمت اولیه اعلام شده توسط مدیران خودرو برای این خودرو، برابر یا 1 میلیارد و 96 میلیون تومان است که رقیب اصلی آن در بازار بهمن ریسپکت است.
آریزو 5 اسپرت، هم اکنون چهارمین نسخه از این سدان محسوب میشود و خاص منطقه خاور میانه خواهد بود.
در این قسمت آریزو 5 اسپرت، از همان پیشرانه و گیربکس آخرین نسل آریزو 5 بهره میبرد. یک موتور 1.5 لیتری توربو با توان تولید 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور که به نظر برای این محصول مناسب و کافی است. قدرت حاصله توسط یک گیربکس CVT با طراحی 9 سرعت مصنوعی به چرخ های جلو منتقل می شود.

قیمت و زمان عرضه
باید بگوییم که در این محصول شاهد 6 ایربگ، استارت دکمه ای، پاور ویندوز، نمایشگر 8 اینچی، فرمان برقی، سنسور نور، سیستم کنترل پایداری، سانروف، TPMS و … هستیم.
موتور و گیربکس آریزو 5 اسپرت
منبع: https://charkhan.com/149687/%D8%A2%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D9%88-5-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D8%9B-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1/
با اینکه نمای عقب این محصول تغییرات به مراتب کمتری را به خود میبیند، اما طراحان با استفاده از دیفیوزر بزرگی در قسمت پایینی، همراه با خروجیهای اگزوز تزیئنی، نمای جذابتری را نسبت به نسخه قبل ایجاد کردهاند.

در این نسخه، طراحان چینی به سراغ جلو پنجره رفته و با بهره گیری از طراحی محصولات لوکستر چری، جلو پنجره ای بزرگ با خطوط کرومی را در نظر گرفته که چهرهای تهاجمی را به محصول هدیه کرده است.
طراحی داخلی این محصول، به طور کلی نسبت به آخرین نسخه عرضه شده آریزو تغییرات خاصی نداشته است. بهره گیری از یک فرمان D-Cut، دوخت نارنجی روی صندلی ها، تغییر طراحی سیستم تهویه و بهره گیری از کلیدهای دوار از مهمترین این تغییرات است.