این محصول بنا به اعلام مدیران خودرو با قیمت 1 میلیارد و 380 میلیون تومان عرضه شده است که نسبت به نسخه قبلی 100 میلیون گرانتر است!
تفاوت تیپهای مختلف فونیکس: (اکسلنت و پریمیوم)
در رابطه با امکانات رفاهی و ایمنی، همانطور که گفته شد، فعلا براساس اعلام مدیران خودرو هیچ تفاوتی میان دو تیپ وجود نداشته و تیپ اکسلنت که به نوعی نسخه پایه فونیکس FX محسوب میشود، از سامانه ADAS نیز بهره میبرد.
در این تیپ، شاهد نصب موتور 1/5 لیتری توربوشارژ هستیم که این پیشرانه با اتصال به گیربکس 9 سرعته مجازی و پیوسته CVT، توانایی تولید 156 اسب بخار، قدرت و 230 نیوتن متر، گشتاور را دارد. علاوه بر این موارد، دیگر تفاوت تیپ اکسلنت در مقایسه با تیپ فولتر (پریمیوم) در سیستم تعلیق عقب خلاصه میشود. در نسخه پایه، سیستم تعلیق عقب از نوع تورشن بیم بوده که در مقایسه با سیستم تعلیق مولتی لینک تیپ فولتر، قدیمی، اقتصادی تر و… محسوب میشود.
اما تیپ فولتر فونیکس FX که برخی آن را IE و حتی پریمیوم نیز عنوان میکنند، مجهز به موتور 1/6 لیتری TGDI است. این موتور با اتصال به گیربکس 7 سرعته W-DCT، توانایی تولید 197 اسب بخار، قدرت و 290 نیوتن متر، گشتاور را دارد. لازم به ذکر بوده که در این تیپ، سیستم تعلیق عقب از نوع مولتی لینک است.
پس از آنکه نسخه اول با قیمت 1280 میلیون خود با استقبال بالایی روبرو شد، حال از امروز نسخه 1.6 لیتری این محصول خاص نیز توسط مدیران خودرو قابل خرید است.
فونیکس اف ایکس محصول خاص چری چندی پیش رسما توسط مدیران خودرو معرفی شد. این محصول از ابتدا قرار بود در دو نسخه به بازار عرضه شود. نسخه ای با موتور 1.5 لیتری و نام اکسلنت و نسخه قویتر با نام پریمیوم و موتور 1.6 لیتری و قدرت بیشتر.
بهتر است بدانید که امکانات رفاهی و ایمنیشان در یک سطح بوده و تفاوتی در این رابطه ندارند که خود این موضوع میتواند نکته مثبتی برای فونیکس FX محسوب شود.