افزایش قیمت های فعلی خودرو زیاندهی خودروسازان را جبران نمی کند
وی تصریح کرد: متاسفانه سود حاصل از اختلاف قیمت خودرو در
کارخانه و بازار در اختیار واسطه گران قرار گرفته و خودروسازان و قطعه سازان به
عنوان ذینفعان واقعی از این سود بی بهره مانده اند.
نایب رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان
خودرو استان تهراندر پایان با بیان اینکه مهار تورم نه از طریق فشار به
تولیدکنندگان بلکه با رشد عرضه امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: اصلاح ناقص قیمت
خودرو نه تنها تورم را مهار نخواهد کرد بلکه خود تورم زا است چراکه در نهایت مصرف
کننده واقعی ناچار به خرید خودرو بر اساس نرخ بازار آزاد است.
به گزارش خبرخودرو، نایب رییس انجمن تخصصی صنایع
همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو استان تهران عنوان کرد:اصلاح ناقص قیمت
خودرو نه تنها تورم را مهار نمی کند بلکه موجب ایجاد تورم در صنعت خودرو خواهد شد.
جلالی یادآور شد: اگر افزایش قیمت ها به نحوی بود که امکان
جبران بخشی از زیان انباشته گذشته خودروسازان وجود داشت بانک ها و موسسات اعتباری
نیز از اعطای تسهیلات به صنعت خودرو استقبال می کردند اما با افزایش قیمت های فعلی
بانک ها حاضر به اعطای تسهیلات به قطعه سازان و خودروسازان نخواهند بود چراکه
اطمینان دارند در ادامه مسیر با مشکلاتی مواجه خواهند شد.
امیرحسین جلالی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو درباره
افزایش قیمت میانگین 29 درصدی خودروهای داخلی اظهار داشت: این افزایش قیمت از سوی
شورای رقابت را می توان گامی رو به جلو در صنعت خودرو دانست اما برای جبران
زیاندهی خودروسازان و رفع مشکلات صنعت خودرو کافی نخواهد بود.
عضو هیات رییسه انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و
قطعهسازان خودرو استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با افزایش قیمت های
فعلی تحقق هدف گذاری تولید یک میلیون و 700 هزار دستگاه خودرو در سال جاری امکان
پذیر است، گفت: با توجه به رشد نرخ ارز، مواد اولیه و تورم قطعا تحقق برنامه تولید
امسال که نیازمند نقدینگی بالایی است با افزایش میانگین 29 درصدی قیمت خودرو دور
از ذهن خواهد بود.