وی همچنین در مورد تامین ایی.سی.یو برای سال
1401 نیز بیان داشت: با توجه به مشکلات موجود در بازار تامین تراشههای الکترونیک در
سال گذشته و افزایش شدید قیمت و همزمان کمبود آن، برنامههای متعدد و به موازات هم
جهت افزایش امکان تولید و کاهش قیمت تمام شده در نظر گرفته شده است بگونهای که امیدواریم
در پایان سال ۱۴۰۱ هیچ
خودرویی بخاطر کسری محصولات EMS این شرکت از جمله ECU معطل تجاری سازی نباشند.
به گزارش خبرخودرو،مدیر گروه قوای محرکه کروز
در خصوص برنامه توسعه ای قوای محرکه گفت: در سال آینده با تجهیز شرکت کروز به دومین
دستگاه دیناموتر موتور، انجام پروژههای کالیبراسیون موتورهای جدید شتاب بیشتری خواهد
گرفت و تعداد سیستم های مدیریت موتور (EMS) قابل تولید برای خودروسازان افزایش خواهد
یافت.
همچنین این شرکت موفق به بومی سازی بسیاری از
قطعات پیشرفته خودرو و ارتقاء دانش فنی پرسنل کروز که از سرمایه های اصلی این شرکت
به شمار می روند، شده است.
انصاری در پاسخ به این سوال که آیا ایی.سی.یو
نسل توربو شارژر در سال 1401به تولید انبوه خواهد رسید خاطرنشان کرد: بله؛ اولین محصول
خودرو شاهین خواهد بود و پس از آن موتور جدید ایران خودرو تحت عنوان EF+ توربو در برنامه
توسعه کالیبراسیون با ECU شرکت کروز قرار خواهد گرفت که محصول ایران خودرو با ECU توربوشارژر
شرکت کروز در سال ۱۴۰۲ به
تولید انبوه می رسد.