قیمت کارخانهای کیامسی K7 هماکنون یک میلیارد و 210 میلیون تومان است و بنابراین اصلیترین رقیب آن در بازار خودروی کشور چری تیگو 7 پرو با قیمت یک میلیارد و 256 میلیون تومان خواهد بود. علاوه بر این، کراساوورهای گروه بهمن یعنی فیدلیتی و دیگنیتی را هم میتوان از رقبای K7 برشمرد زیرا هرچند قیمت کارخانهای این دو خودرو زیر یک میلیارد تومان است اما در بازار با قیمتی در حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان خریدوفروش میشوند.
مشخصات کیامسی K7
پیشرانه | 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو |
قدرت | 174 اسب بخار |
گشتاور | 251 نیوتن متر |
گیربکس | 6 سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو |
مصرف سوخت | 8.6 لیتر ترکیبی |
حداکثر سرعت | 160 کیلومتر بر ساعت |
شتاب صفرتاصد | 11.9 ثانیه |
طول | 4,776 میلیمتر |
عرض | 1,900 میلیمتر |
ارتفاع | 1,760 میلیمتر |
فاصله محوری | 2,750 میلیمتر |
وزن | 1735 کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | 5 نفر |
حجم صندوق بار | 960 لیتر |
ظرفیت باک | 64 لیتر |
قیمت | 1 میلیارد 210 میلیون |
K7 یا همان X7 تغییرات بزرگی را نسبت به جک S7 تجربه کرده و جلو و عقب آن کاملاً بازطراحی شده است. این خودرو اولین شاسیبلند جک محسوب میشود که از نسل سوم زبان طراحی این شرکت استفاده کرد. این زبان طراحی برای اولین بار در سال 2019 در سدان سیهائو A5 معرفی شده بود.
قیمت و رقبای کیامسی K7
ویدیو بررسی کیامسی K7
مطالب مرتبط: ویدیو آنباکس (آنرپ) KMC K7؛ نهنگ کرمان موتور
برای دیدن ویدئو روی عکس زیر کلیک کنید
جک S7 با دو پیشرانه 1.5 لیتری توربو و 2 لیتری توربو به بازار عرضه میشد اما در K7 جک پیشرانه 2 لیتری را حذف کرده و این خودرو را فقط با موتور 1.5 لیتری ارائه میکند. این پیشرانه که گفته میشود با جک S5 مشترک است، 174 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه صورت میگیرد اما مثل اکثر کراساوورهای چینی خبری از سامانه چهارچرخ محرک نیست و نیرو فقط به چرخهای جلو منتقل میشود. مصرف سوخت رسمی K7 بهصورت ترکیبی 8.6 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده اما با توجه به وزن 1735 کیلوگرمی خودرو انتظار میرود در دنیای واقعی شاهد رقمی بیش از این باشیم.
نام واقعی این خودرو سیهائو X7 است و پیشینه آن به جک S7 بار میگردد. جک S7 شاسیبلند میان سایزی بود که بالاتر از S5 قرار میگرفت و برای اولین بار در سال 2017 به بازار عرضه شد. در سال 2020 اما جک فیسلیفت بزرگی روی این شاسیبلند انجام داد و آن را به برند جدید خود که سیهائو نام دارد منتقل کرد. هرچند این برند در سال 2018 از طریق جوینت ونچر با فولکسواگن تأسیس شده بود اما جک در سال 2020 تصمیم گرفت تمام محصولات سواری خود در دو سری Refine و Jiayue را از طریق برند سیهائو به بازار عرضه کند. بدین ترتیب، در سال 2020 نسخه فیسلیفت جک S7 با نام جدید سیهائو X7 راهی بازار چین شد.
تجهیزات کیامسی K7
دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور هشداردهنده موانع در جلو و خودرو، سقف پانوراما، تهویه اتوماتیک دو کاناله، گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمهای، سیستمهای ایمنی ABS، EBD، HDC، BOS، ترمز پارک برقی به همراه اتوهولد، چهار ایربگ ایمنی (راننده، سرنشین، جانبی هردو)، حافظه صندلی راننده، آینههای جانبی و غربیلک فرمان، صندلیهای برقی جلو، قابلیت استارت از راه دور و جک برقی صندوقعقب از تجهیزات کیامسی K7 در کشورمان هستند. متأسفانه اما کرمان خودرو برای بازار ایران چند آپشن مهم این کراساوور چینی شامل رادار نقطه کور، رادار هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری، ایربگهای پردهای، صندلیهای ردیف سوم و کروز کنترل هوشمند را حذف کرده است.