عضو
انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور گفت: تا زمانی که زنجیره ناقص
تولید خودرو تکمیل نشود، نمیتوان انتظار اقدام به موقع در حلقه نهایی تولید را
داشت و تحقق این موضوع، مشروط بر اراده مسئولان و مدیرانی است که حضور، تصمیمات و
اقدامات به موقع آنها اثرگذار است.
وی
افزود: خودروسازان شروع به مونتاژ قطعات ساخت داخل میکنند اما در ادامه برنامهریزی
برای تکمیل چرخه تولید به دلیل چالشهایی که در حوزه تامین قطعات وارداتی، موانع
ارزی، بانکی و گمرکی وجود دارد با وقفه مواجه میشود.
محمود
نجفی سهی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: برای اینکه پرونده تولید
خودروهای ناقص برای همیشه در خودروسازیها بسته شود، در مرحله نخست نیازمند برنامهریزی
و شناسایی تعداد قطعههای وارداتی، زمان لازم برای گشایش اعتبار، تامین ارز و
ترخیص است.
نجفی
سهی در پاسخ به این پرسش که آیا ضعف یا فقدان نیروی ماهر و متخصص یکی از عوامل
موثر بر تولید خودروهای ناقص به شمار میرود، تصریح کرد: صنعت خودروی کشور از
نیروهای متخصص و فنی بهره میبرد و قطعهسازی نیز نخستین صنعتی بود که موفق به کسب
نشان استاندارد ایزو شد. این موضوع نشان میدهد صنعت خودرو از آمادگی پیشرفت و
تولید خودروهای بروز و با کیفیت برخوردار است مشروط بر اینکه شرایط مناسب برای
تولید مهیا باشد. پس بدین ترتیب، تولید محصول در درجه اول نیازمند امکانات،
تجهیزات، منابع کافی و لازم و رفع محدودیتها است.
عضو
انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور در پایان خاطرنشان کرد: اگر
بتوان از عرق ملی صنعتگران بخش خودرو به خوبی بهرهبرداری نمود، نتایج خوبی حاصل
خواهد شد.
منبع: http://khabarkhodro.com/fa/news/657383/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%E2%80%8C%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D8%AD%D9%84%D9%82%D9%87-%D9%85%D9%81%D9%82%D9%88%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D9%88%D9%82%D9%81-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%82%D8%B5-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
وی
در خصوص تاثیر تکنولوژی بر کاهش قیمت تمام شده و توقف تولید خودروهای ناقص تاکید
کرد: ماشینآلات مورد استفاده در صنعت قطعهسازی بروز نیستند و بیشترین وابستگی را
به نیروی کار دارند. ماشینآلاتی که اگر با خرابی مواجه شوند، تامین قطعات یدکی
آنها به سختی انجام میشود. تمامی این موارد از الزامات تولید و تحویل به موقع
خودرو به مشتریان است.
به
گزارش خبرخودرو، عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور گفت: برای
اینکه پرونده تولید خودروهای ناقص برای همیشه در خودروسازیها بسته شود، در مرحله
نخست نیازمند برنامهریزی و شناسایی تعداد قطعههای وارداتی، زمان لازم برای گشایش
اعتبار، تامین ارز و ترخیص است.