برنامه ای در زمینه تولید خودروهای اقتصادی برای قطعه سازان تعریف نشده است

جلالی در پایان درباره آخرین وضعیت قطعه سازان در سال جاری اذعان داشت: واقعیت این است که قطعه سازان به عنوان جزیی از فعالان اقتصادی کشور با مشکلات نقدینگی، تامین مواد اولیه و ارز مواجه هستند و تامین ارز برای شبکه تامین به راحتی گذشته نیست.


منبع: http://khabarkhodro.com/fa/news/689125/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B9%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D9%86%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AAامیرحسین جلالی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به نقش قطعه سازان در تولید خودروهای اقتصادی اظهار داشت: گام نخست برای تولید خودروهای اقتصادی تعیین مشخصات، نحوه طراحی و فرآیند بهینه سازی قطعات است که تا کنون برنامه ای در این رابطه برای قطعه سازان تعریف نشده است.

وی در ادامه با تاکید بر نقش تامین کنندگان رده یک(تیروان) در تولید خودروهای اقتصادی عنوان کرد : قطعا تامین کنندگان رده یک مشروط بر ارایه تعریفی دقیق از نحوه طراحی و مشخصات خودرو اقتصادی به واسطه استطاعت مالی بهتر نسبت به سایر قطعه سازان در طراحی و مهندسی خودروهای اقتصادی موفق تر عمل کرده و در تعامل با شرکت های خارجی موضع محکم تری خواهند داشت.

به گزارش خبرخودرو، نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران ضمن اشاره به به نقش قطعه سازان در تولید خودروهای اقتصادی گفت: تا کنون برنامه ای در رابطه با تولید خودروهای اقتصادی برای قطعه سازان تعریف نشده است.

نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا تولید خودرو اقتصادی به معنای حذف برخی آپشن ها و کاهش کیفیت خواهد بود، گفت: در تولید خودرو اقتصادی آپشن های ایمنی حذف نمی شوند اما قاعدتا برخی آپشن های غیرضروری و تجملاتی حذف خواهند شد. 

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی