بهترین آموزشگاه دوره تعمیرات موتور خودرو

images_1675336018.JPG

جاده پیشرفت

images_1675336038.jpg

چالش تنوع خودرو و موتور آنها

قدم اول برای ورود به این کار کسب دانش است. باید موتور را بشناسید، اجزا، وظیفه هر سیستم و عضو را بدانید. با نحوه عملکرد موتور و اجزا داخلی آن آشنا باشید. کتب و فیلم‌ها و انیمیشن‌های زیادی برای کسب اطلاعات وجود دارد از سایت ایمگ نیز برای کسب اطلاعات غافل نشوید این سایت با محتوی طبقه‌بندی‌شده مطالب از ساده تا تخصصی شما را به کسب دانش یاری می‌دهد. صبر کنید دانش خوب است؛ اما بدون کار عملی بی‌فایده است. هرچقدر هم که بدانید یک پیستون چگونه به میل‌لنگ متصل است، تا وقتی که خودتان اتصال بین میل‌لنگ و پیستون را حس نکنید و با دست خود باز نکنید مهارت تعمیر را کسب نخواهید کرد. باید عملی کار کنید تا در این کار ماهر شوید. می‌ترسید؟!!!! گاهی پیش می‌آید که باوجوداینکه دانش قابل‌قبولی دارید؛ اما به دلیل اینکه تابه‌حال دست به آن کار نزدید کمی احساس ترس و دل‌شوره دارید. دوره مکانیک خودرو ایمگ نقطه خوبی برای شروع است. در این دوره که در کارگاه مکانیک خودرو دانشگاه شریف برگزار می‌شود، علاوه بر اینکه با دانش کاربردی موردنیاز برای تعمیرات آشنا می‌شوید، زیر نظر اساتید مجرب اقدام به باز کردن، بستن و انجام فرایند تعمیرات اولیه روی موتور خواهید کرد. مشکلات شما در هنگام باز کردن و بستن به شما یادآوری می‌شود. این کار ترس اولیه شما را کاهش می‌دهد و حس اعتمادبه‌نفس را تقویت خواهد شد.

پس از گذشت چند وقت شما احساس بهتری خواهید داشت. می‌بینید که عیب‌یابی و تعمیر می‌کنید. حس خوبی است. هرچه تجربه شما بیشتر شود، توانایی‌های شما ارتقا پیدا خواهند کرد. دقت و سرعت تعمیرات افزایش می‌یابد. حالا زمانی است که باید فعالیت‌های خود را توسعه دهید، به تعمیر در خودروهای داخلی قانع نباشید، خودروهای بروز تر دستمزد بیشتری را برای شما خواهد داشت. البته که تعمیرات این خودرو ها نیز نیاز به تخصص بیشتری خواهد داشت. دوره تعمیر موتور هیوندا و کیا این را برای شما باز خواهد کرد. در این دوره 2 روزه، روش بررسی و عیب‌یابی موتورهای شرکت‌های هیوندا و کیا آشنا می‌شوید، فراموش نکنید شما اصول کلی را می‌دانید و با کار در بازار مهارت قبلی دارید، پس بسیار سریع مطالب را متوجه خواهید شد. تایم گیری، فیلرگیری، نکات باز کردن و بستن، فوت و فن‌های عیب‌یابی این موتورها به‌صورت عملی آشنا خواهید شد. گروه ایمگ در کنار شما است تا بتوانید مهارت‌های ضروری را در کارگاه مکانیک خودرو  دانشگاه صنعتی شریف کسب کنید و گواهینامه مهارت را نیز دریافت کنید. این کار می‌تواند به توسعه مشتریان شما در تعمیرگاه منجر شود. مشتری بیشتر هم که مشخص است؛ یعنی درآمد بیشتر.

images_1675336004.jpg

خودروهای خاص، مشتری خاص، درآمد خاص

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است



منبع: https://charkhan.com/136355/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AE%D9%88/حالا مهارت‌های مقدماتی را به دست آوردید. اگر هنوز به این شغل علاقه‌مند هستید نباید متوقف شوید. هنوز برای ورود به بازار کار کمی زود است. باتوجه‌به شرایط ایران تعداد زیادی از خودرو های در حال تردد در اینجا، ساخت شرکت‌های خودروساز داخلی هستند. موتورهایی مانند TU3 ، TU5 ،  Xu7 ، M13 ، M15 ، EF7 با اینکه همه از نظر کلی شبیه هم هستند؛ اما هرکدام نکات خاص مربوط به تعمیرات و باز کردن و بستن خود را دارند. دوره موتور خودرو های داخلی (دوره مکانیک خودروهای داخلی)این فرصت را در اختیار شما قرار خواهد داد. در این دوره تخصصی با اجزا و روش باز کردن و بستن موتور خودرو های متداول داخلی در حین کار عملی روی آن موتورها در کارگاه دانشگاه شریف آشنا خواهید شد. ابزارهای ضروری برای آزمایش‌ها و باز کردن و بستن در اختیار شما قرار خواهد گرفت و موتورهای موجود در کارگاه را باز و بسته خواهید کرد. در پایان این دوره فشرده 5 روزه، گواهی موفقیت اتمام دوره دوزبانه با لوگو دانشگاه شریف را دریافت خواهید کرد. شما آماده ورود به بازار کار هستید. با یک تعمیرگاه صحبت کنید و آنجا مشغول شوید. ابتدای کار دنبال دریافت پول بالا نباشید. باید تجربه کسب کنید. حواستان به کارهای مکانیک باشد. باید با دیدن هم کسب تجربه کنید

شاید هنگام مراجعه به مکانیکی با جملاتی مانند موارد بالا مواجه شده باشید. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با یکی از جذاب‌ترین و معروف‌ترین شاخه‌های مکانیک خودرو یعنی تعمیر موتور آشنا کنیم.

موتور قلب تپنده خودرو


شما در مرحله‌ای هستید که مشتریان خوبی دارید، حجم کارهای شما زیاد شده است اگر حین کار مواردی مانند مشتری‌مداری و اخلاق حرفه‌ای را بیشتر رعایت کنید، روزبه‌روز به مشتریان شما افزوده خواهد شد. باید کار خود را توسعه دهید. مثلاً مکانیکی خود را بزرگ‌تر کنید یا در جای دیگری مکانیکی باز کنید، شاید هم شعبه بزنید، راستی یک کار دیگر هم در دسترس است. روی ماشین‌های خاص کار کنید. تابه‌حال فرق بین تعمیر موتور تیبا، سوناتا و BMW فکر کرده‌اید؟ به نظر شما در اصول عملکرد این موتورها فرق دارند؟ چه فرقی بین دستمزد تعمیر این موتورها وجود دارد؟ دوره تعمیر موتور BMW شما را با فوت و فن‌های تعمیرات موتور این خودرو لوکس آشنا می‌شوید. یک دوره سه‌روزه برای شما که مهارت تعمیرات خودروهای خارجی را دارید کافی است. از اساتید مجرب دوره بپرسید روی موتورهای موجود در کارگاه تخصصی موتور BMW کار کنید، فوت و فن‌های موجود را کسب کنید و در پایان گواهی‌نامه دوزبانه با تأیید دانشگاه شریف دریافت کنید. بازار کار منتظر شماست، مشتریان همچنین، آنها را از تخصص خود محروم نکنید و البته خودتان را هم از کسب درآمد بیشتر. موفق باشید

موتور بخش نیروده خودرو به شمار می‌رود جایی که قدرت در آنجا تولید می‌شود. به همین دلیل نقش آن در خودرو بسیار پررنگ دیده می‌شود. به همین دلیل عجیب نیست که در از بین مشاغل مرتبط با خودرو، شغل تعمیر موتور از همه بیشتر خواهان دارد. جذابیت‌های انجام کارهای عملی روی موتور آن‌قدر زیاد است که اگر از بیشتر کسانی که در حوزه خدمات خودرو در مورد دلیل علاقه آنها به شغل خود سؤال کنید، تعمیر موتور را به‌عنوان اولین موضوع انگیزشی برای ورود به این شغل معرفی خواهند کرد. موتورهای خودرو های امروزی عموماً موتور از نوع احتراق داخلی هستند. موتورها خود از بخش‌های مختلفی مانند سرسیلندر، بلوکه سیلندر، سیستم روغن‌کاری، سیستم اگزوز، سیستم خنک‌کاری تشکیل شده است که هرکدام خود از اجزا ریزتری تشکیل شده‌اند. اگر مکانیک‌ها را پزشکان خودرو ها به‌حساب بیاوریم اشتباه نکرده‌ایم. فکرش را بکنید؛ مانند یک پزشک متخصص با سؤالات مختلف از مشتری محدوده خرابی موتور را مشخص کنیم سپس با انجام چند آزمایش تخصصی تصمیم به باز کردن آن بگیریم و برای رفع آن عیب مانند یک جراح که روی بدن عمل می‌کند، بخش‌های مختلف یک موتور را باز کنید بعد با بررسی آنها مشکل را پیدا کرده و آن را رفع کنید. فکر بسیار جذابی است. اگر علاقه‌مند شدید با ما همراه شوید

ترکیب دانش – مهارت

موتور ماشین بد کار میکنه! موتور یاتاقان زده! کاسه نمداش خرابه!! موتور واشر زده!! ترموستاتش قفل کردهه! شانس اوردی تسمه تایم نبریده!

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی