بهترین خودروهای شاسی بلند در ایران +تصاویر جهان نيوز | samandblog

یکی از پرفروش‌ترین محصولات کرمان موتور جک S5 است که از سال 1393 وارد بازار کشور شد. این خودرو به دلیل ویژگی‌های فنی خوبی که داشت و همچنین به خاطر قیمت پایین، خیلی زود مورد توجه مشتریان ایرانی قرار گرفت. این خودرو ابتدا با یک پیشرانه دو لیتری و گیربکس دستی عرضه شد، اما بعدا گیربکس شش سرعته اتوماتیک هم در اختیار خریداران قرار گرفت. از مهمترین نکات مثبت این خودرو می‌توان به فضای زیاد کابین، شکل ظاهری قابل قبول و پشتیبانی خوب از نظر قطعات جانبی اشاره کرد. همیشه قیمت ماشین های ایرانی شاسی بلند یکی از اصلی‌ترین مواردی است که از سوی خریداران مد نظر قرار می‌گیرد و جک S5 از این نظر خودروی مقرون به صرفه‌ای است.

  • خودروسازان بزرگ داخلی هم مدل‌های مختلف SUV را تولید و عرضه می‌کنند که تنوع این خودروها نیز قابل قبول است.
  • اولین شاسی بلند کمپانی پژو در ایران، همین پژو 2008 است که با موتور توربو شاٰرژ THP165 عرضه می‌شود.
  • ایران خودرو در حال حاضر چند خودروی SUV تولید می‌کند که جزو گزینه‌های پرفروش در بازار هم محسوب می‌شوند.
  • شتاب این خودرو در برابر رقبا کمی ضعیف است که گویا در نسخهٔ جدید آن این مشکل برطرف شده است.

فضای کابین بزرگ و جادار است و اجزای مختلف آن به‌خوبی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. مدل استاندارد هایما S5 یک پیشرانه 1.6 لیتری با توان 120 اسب بخار دارد و با یک جعبه دنده پنج سرعته دستی عرضه می‌شود. مدل دیگری از همین خودرو هم با پیشرانه 1.5 لیتری و قدرت 161 اسب بخار تولید شده که از گیربکس دستی و اتوماتیک بهره می‌برد. مجله خبری خودرو سمند اولین شاسی بلند کمپانی پژو در ایران، همین پژو 2008 است که با موتور توربو شاٰرژ THP165 عرضه می‌شود. طبق اعلام ایران خودرو، پیشرانه این اتومبیل 1.6 لیتری بوده و مشابه نمونه به‌کار رفته در پژو 508 است. نسخه معمولی پژو 2008 معادل 160 اسب بخار قدرت دارد و جعبه دنده آن پنج سرعته است که در دو مدل دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود.

این مدل سانتافه ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن ۱۱ ثانیه و میانگین مصرف سوختش ۱۱٫۵ لیتر در صد کیلومتر است. اندک نمونه‌های صفرکیلومتر سانتافه مدل ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ در بازار ایران، نزدیک به ۲ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. طراحی و عملکرد سانتافه بر اساس راحتی و رفاه مسافران شکل گرفته و امکانات موجود در این خودرو شاسی، آسایش و آرامش را برای راننده و مسافران حتی در ترافیک و سفرهای طولانی به همراه دارد و انتخابی مناسب برای سفرهای داخل و خارج شهر می باشد. درواقع فضای داخلی و چیدمان صندلی ها به گونه ای است که حداکثر استفاده از فضا برای کاربردهای متفاوت فراهم می گردد.

http://artofmarketing.ir

تیگو 7 از سال 96 در بازار ایران، و تنها در تریم اکسلنت آن عرضه شد، اما در سال 97 تریم IE آن نیز ارائه شد. جک S5 یک خودرو شاسی‌بلند چینی کوچک و جمع و جور است که به توسان چینی شناخته می‌شود. این خودرو اولین بار در سال 93 به بازار ایران ارائه شد که بعد از استقبال گسترده از آن در سال 95 شرکت کرمان موتور اقدام به ارائه این خودرو با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه کرد. هیوندای سانتافه، هیوندای توسان، کیا سورنتو و کیا اسپورتیج چهار شاسی‌بلند کره‌ای بازار ایران هستند که از گذشته، محبوبیت و فروش بسیار زیادی داشته‌اند.

مزایا و معایب ماشین‌های شاسی بلند چیست؟

نکته بسیار خوب دیگر هیوندای سانتافه، بازار خرید و فروش بسیار خوب این خودروست. با رسیدن به آخرین سال‌های قرن حاضر در تقویم ایرانیان، کراس‌اورهای ساخت چین با آستانه قیمت بیش از ۳۰۰ میلیون تومان ارزان‌ترین نمونه‌های صفرکیلومتر برای علاقه‌مندان به خودروهای شاسی‌بلند محسوب می‌شوند. البته این خودروها نیز برای بخش بزرگی از جمعیت کشورمان با درآمد متوسط کارمندی و کارگری خریدنی نیستند؛ اما ازنظر شرایط اقتصادی موجود، دردسترس‌ترین گزینه‌ها هستند. در دهه ۱۹۷۰ میلادی، محبوبیت این نمونه‌ها بیشتر از پیش شد و خودروسازان تصمیم به مدرن کردن این کلاس بدنه از خودرو گرفتند.

تویوتا لندکروزر

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی