بهترین پروژکتور سینمای خانگی Ultra Short Throw Projector

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است


منبع: https://charkhan.com/148832/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-ultra-short-throw-projector/

Ultra Short Throw Projector

از مهم‌ترین مزایای خرید ویدئو پروژکتورهای پرتاب فوق کوتاه این است که درست نزدیک به پرده قرار داده می‌شوند. از آنجا که نحوه قرار‌گیری دستگاه موضوعی حائز اهمیت است و کمی سهل‌انگاری در انتخاب مکان آن می‌تواند منجر به دریافت نمایشی غیر اصولی و ناخوشایند شود، این پروژکتورها بسیاری از درگیری‌های شما را برطرف خواهند کرد. حال اینکه سیستم‌های پرتاب بلند معمولا با مشکلاتی همراه هستند. یکی از این مشکلات عبور و مرور افراد از جلو پرتوهای نوری است که شدیدا باعث رنجش بینندگان خواهد شد. تصور کنید ویدیو پروژکتور را در یک کلاس درس راه‌اندازی کرده‌اید و امکان نصب به سقف کلاس را نداشته‌اید. بدون شک در هر جلسه تعدادی پروانه و یا خرگوش‌هایی که حاصل سایه‌های دست دانش‌آموزان است را بر روی پرده مشاهده خواهید کرد.

با اینکه مزایای ویدئو پروژکتورهای فوق کوتاه بسیار است اما معایبی هم دارند. برای مثال کمی گران‌تر هستند و جهت بهره‌گیری در کسب‌و‌کارهای استارتاپی، مقرون‌ به‌صرفه محسوب نمی‌شوند. با این وجود در صورتی که فضای کمی در اختیار شما است و ترجیح می‌دهید با خرید پروژکتور آن را همانند سایر تجهیزات دیجیتالی دیگر، نزدیک به صفحه نمایش قرار دهید، احتمالا برای سال‌های سال از دستگاه خود بهترین تجربه را به دست می‌آورید. به هر جهت چنانچه هنوز هم در انتخاب خود تردید دارید، می‌توانید با مشاوران فروش پرواستور و با شماره 52472000 تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

خرید ویدیو پروژکتور از پرو استور

هنگام خرید یک video projector بهتر است محدوده محل قرار‌گیری دستگاه و پرده نمایش را مشخص کنید. در این صورت می‌توانید از جزئیاتی نظیر فاصله نمایش مطلع شوید و متعاقبا بهترین پروژکتور را برگزینید.

انتخاب مکانی مناسب و بی‌دردسر و وضوح بالا

قبل از هر چیز باید بدانید که فاصله پرتاب اساسا به فاصله پرده نمایش تا انتهای لنز پروژکتور گفته می‌شود. مسلما با این تعریف، ویدئو پروژکتور پرتاب کوتاه به پروژکتوری اطلاق می‌شود که در فاصله کمتری به نسبت صفحه نمایش قرار گیرد. به طور معمول کارشناسان اذعان می‌دارند که بهترین ارقام برای این دسته از پروژکتورها، فاصله 3 تا 8 فوتی است. تا چندی پیش تولید‌کنندگان این محصولات را برای افرادی که فضای کمتری در اختیار دارند عرضه می‌کردند اما در حال حاضر مزایای متعدد این پروژکتورها باعث شده تا بسیاری حتی در محیط‌های بزرگ‌تر هم از این دیتا‌ پروژکتور استفاده نمایند.

مزایای پروژکتور پرتاب فوق کوتاه

مزیت دیگری که با پروژکتورهای فوق کوتاه در اختیار شما قرار داده می‌شود این است که نویز تصویر به مراتب کمتر خواهد شد. از سوی دیگر سیستم‌های تولیدی امروزی اغلب می‌توانند با کمترین فاصله (یعنی با فاصله تنها چند اینچ از دیوار)، یک نمایش 100 اینچی را برای شما فراهم کنند. با این کار به راحتی می‌توانید محل کار یا زندگی خود را به یک سالن نمایش تبدیل کنید، بدون آنکه یک تلویزیون یا نمایشگر بزرگ زیبایی آنجا را تحت تاثیر قرار دهد. وضوح بالای تصویر، دیگر مزیت دیتا پروژکتور Ultra Short Throw می‌باشد. در واقع این سیستم‌ها در مقایسه با سایر پروژکتورها تصویری روشن‌تر و با کیفیت بهتر به نمایش می‌گذارند. بالطبع دریافت نور از فاصله‌ کمتر، نمایش نورانی‌تری را به همراه خواهد داشت. در حالی که عبور نور از مسیر‌های طولانی باعث کاهش شدت روشنایی می‌شود. در‌ نتیجه می‌توانید تصاویر بزرگ محتوای خود را با رنگ‌های پر‌جنب‌و‌جوش‌ و روشنایی کافی دریافت نمایید. این بدان معنی است که حتی در اتاق‌هایی با آلودگی‌های نوری هم، مشکلات کمتری را به دنبال مشاهده خواهید کرد. همچنین این دستگاه‌ها بیشتر به عنوان ویدئو پروژکتور خانگی و اداری استفاده می‌شود.

طول عمر بالا و نصب آسان

خرید یک ویدئو پروژکتور گاهی ممکن است یکی از سخت‌ترین تصمیم‌گیری‌ها را در مقابل شما قرار دهد. آن ‌هم با توجه به اینکه امروزه ابزار و تجهیزات الکترونیکی به شدت تخصصی‌تر شده‌اند و با طراحی‌های منحصر‌تری ارائه می‌شوند. انتخاب بین میزان روشنایی پروژکتورها، محدوده زوم، کنتراست، وضوح و دیگر قابلیت‌ها به خودی خود فرایندی گیج‌کننده خواهد بود، علی‌الخصوص اگر اطلاع چندانی در مورد آن‌ها نداشته باشید. البته گروه پرو استور پیش از این مقالاتی درباره پروژکتورها و مشخصات آن‌ها ارائه کرده است که می‌توانید به آن‌ها مراجعه نمایید. اما ویژگی دیگری که در دیتا پروژکتورهای جدید‌تر دیده می‌شود، نسبت پرتاب آن‌ها است که در عمل می‌تواند حتی کارایی و کاربرد دستگاه را تغییر دهد.

ویژگی دیتا پروژکتورها

عمدتا منبع نوری ویدئو پروژکتورهای پرتاب فوق کوتاه، از طول عمر بیشتری برخوردار هستند. به طور میانگین این پروژکتورها نزدیک به 20000 ساعت دوام دارند که موجب می‌گردد تا مدت‌های طولانی از دردسرهای تعمیر و تعویض لامپ دور باشید. امتیاز دیگر این دستگاه‌ها راه‌اندازی آسان و بدون نیاز به دانش تخصصی است. بنابراین هر فردی با کمترین امکانات قادر است ust projector را نزدیک به دیوار قرار داده و از نمایش خود لذت ببرد. اما مهم‌تر از آن کوتاه کردن کابل‌های اتصالی است که تجهیزات الکترونیکی شما را به پروژکتور متصل می‌کنند. تصور کنید برقراری ارتباط بین یک کنسول بازی و دیتا پروژکتوری که در انتهای اتاق تعبیه شده است، به چه میزان کابل احتیاج دارد.

ویدئو پروژکتور اولترا شورت ترو چیست؟

پروژکتورهای موجود در بازار به طور معمول از نسبت‌های پرتاب طولانی، کوتاه و فوق کوتاه استفاده می‌کنند. با این حال مانند بسیاری از کالاهای الکترونیکی دیگر، انتخاب بین آن‌ها به عوامل متعددی از قبیل: نوع کاربرد، محل نصب، فضای در اختیار و موارد دیگر وابسته است. حال برای درک بیشتر و در‌نهایت تصمیم‌گیری بهتر، لازم است شرح دقیقی از ویژگی نسبت پرتاب داشته باشیم. چرا‌ که انتخاب غلط ممکن است به کلی تجربه شما را از ویدئو پروژکتور خریداری شده دگرگون سازد و مجبور باشید تا مدت‌ها به همین روند ادامه دهید. در پایین تعریف مناسبی از پرتاب کوتاه خواهیم داشت و مزایای آن را مرور خواهیم کرد.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی