تجربه 3 روز سفر با X55 Pro از تهران تا انزلی

 

گفتنی است که تجربه این سفر به صورت پست ها و استوری‌هایی در پیج اینستاگرام چرخان و پیج نگارنده  به صورت کاملا مصور و با جزییات، ثبت شده است که در صورت نیاز به می‌توانید به آنجا مراجعه و به طور دقیق آنها را ملاحظه نمایید.

 




منبع: https://charkhan.com/148421/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-3-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-x55-pro-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D8%B2%D9%84%DB%8C/باتوجه به مشخصات ارائه شده، ایکس55 پرو را باید نسخه کوچک‌تر تیگو7 پرو خطاب کرد. پس طبیعیست که برخی امکانات رفاهی و… از ایکس55 پرو حذف گردد. اما قبل از مقایسه امکانات تیگو7 پرو و ایکس55 پرو، بهتر است تا نگاه کلی به آپشن های خودرو مذکور بیاندازیم.

از امکانات مهم ام وی ام X55 پرو، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • سانروف
  • 4 کیسه هوای ایمنی
  • مانیتور و مولتی مدیا همراه با دوربین 360 درجه (HD)
  • گرمکن صندلی های راننده و سرنشین جلو
  • باز و بسته کردن آینه ها به صورت برقی همراه با گرمکن و چراغ راهنما
  • ترمز پارک برقی همراه با اتوهولد
  • سر دنده الکتریکی
  • سامانه کنترل خودرو در سراشیبی
  • سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش
  • سیستم کروز کنترل
  • کلاستر دیجیتالی
  • تنظیم برقی صندلی راننده همراه با تنظیم گودی کمر
  • سنسور نور
  • نورپردازی داشبورد و رودری های جلو با طیف 7 رنگ
  • سنسورهای هشدار دهنده میزان فشار باد تایرها
  • سنسورهای هشدار دهنده در عقب خودرو
  • سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
  • تنظیم سیستم تهویه تک کاناله به صورت لمسی
  • و…

در این تست 5 دستگاه ایکس 55 پرو حضور داشته که تنها در رنگ و کارکرد با یکدیگر تفاوت داشته و تفاوت خاصی با یکدیگر نداشتند. این خودروها، نمونه‌های مورد استفاده نمایندگی‌ها، مدیران شرکت و البته خودروهای تست مدیران خودرو بودند.

مهمترین امکانات رفاهی و ایمنی

در روز دوم سفر، از رشت به سمت دیلمان رفتیم. مسیری که هم سربالایی شدیدی داشته و هم از پیچ های زیادی برخوردار است. همین موضوع باعث شد تا بتوانیم عملکرد این خودرو را در پیچ‌های جاده تست کرده و شتاب گیری خودرو در سربالایی را نیز چک کنیم.

این خودرو با توجه به سگمنت خود و قیمتش، آنچنان رقیبی در بازار به صورت صفر کیلومتر ندارد. اما کابین با طراحی جذاب، مانیتور و کلاستر دیجیتالی، سانروف، صندلی‌های چرمی، صندوق عقب مناسب و البته کیفیت و پایداری رانندگی سرپیچ ها با سرعت بالا از مهمترین جذابیت‌های این خودرو بود. همچنین خشکی و کوبش این محصول در حد خود مناسب بوده و حالت غیر استانداری نداشت.

ایکس 55 پرو، کراس اوور محصول چری چین است که در کشورهای دیگر با نام تیگو 4 پرو عرضه می‌شود. این محصول در واقع فیس لیفت ایکس 55 است که در قسمت جلو به طور کلی متحول و طراحی داخلی آن نیز به طور کلی تغییر کرده است.

ایکس 55 پرو، به جرات یکی از محصولات به صرفه در بازار فعلی است. به صرفه به معنای آنکه این خودرو با توجه به کلاس خود، از ظاهر خوب و اسپرتی بهره مند بوده و طراحی داخلی آن نیز همانند خودروی رده بالاتری به نام فونیکس تیگو 7 پرو است که باعث می‌شود هر راننده ای از طراحی داخلی آن آن راضی باشد.

صدای موتور درون خودرو آنچنان اذیت کننده نبوده و به طور کلی ادوات دیجتالی خودرو نیز عملکرد مناسبی داشتند.

با توجه به هماهنگی مناسب گیربکس و موتور، شتاب خوب و ترمزهای مناسب روی این خودرو، به نظر می‌رسد که ایکس 55 پرو، برای خریده شدن، از ویژگی‌های مناسبی برخوردار بوده و محاسنش بر معایبش میچربد!

در روزهایی که زمزمه های واردات بیشتر از هر زمانی در کشور شنیده می‌شود، انتخاب خودروی مناسب از سوی مردم به زمان دیگری موکول شده است؛ اما خب بدیهی است که خودروهای وارداتی با قیمت مناسبی به دست مصرف کننده نخواهد رسید و باید این واقعیت را پذیرفت!

 

این خودرو به عنوان یک کراس اوور خانوادگی استاندارد می‌تواند انتخاب مناسبی در قیاس با محصولات وطنی باشد! بخواهیم یا نخواهیم چری و محصولاتش روز به روز در حال پیشرفت بوده و این موضوع به هیچ وجه قابل کتمان نبوده و هیچ نگاه تبلیغاتی نیز در این نوشتار لحاظ نشده است.

مهمترین موضوع برای ایکس 55 پرو، نگهداری از موتور و استفاده از بنزین سوپر و یا اکتان است! این موتورها به بنزین بی کیفیت حساس بوده و می‌بایست یا بنزین یورو 4 در آن ریخته، یا در صورت نبود بنزین سوپر از اکتان‌های با کیفیت استفاده کنید.

خودرویی با یک موتور 1.5 لیتری توربو که می‌تواند 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتون متر گشتاور تولید کند. قیمت این خودرو به صورت صفر کیلومتر توسط کارخانه حدودا 1 میلیارد و 250 میلیون تومان است.

چه چیزهایی را در X55 Proپسندیدم

چهارشنبه هفته گذشته، به دعوت مجموعه مدیران خودرو برای سفری 3 روزه با خودروی ایکس 55 پرو راهی شمال کشور شدیم تا ضمن آشنایی بیشتر با این محصول، بتوانیم کیفیت رانندگی در جاده با محصول کارکرده را نیز تست کرده و بدون تعارف با آن برخوردی داشته باشیم!

 

شاید اولین موضوعی که به چشم بیاید، کیفیت معمولی سیستم صوتی این خودرو است. این جمله به معنای بد بودن آن نیست، اما خب طبیعتا عالی هم نبوده و بیشتر کار راه انداز است! این محصول فضای مربوط به شارژ وایرلس را داشته اما قابلیت آنرا نداشت که این موضوع نیز به نظر یک نقص ساده است اما بودنش بهتر از نبودنش است! به طور کلی با توجه به کلاس خودرو می‌توان فهمید که ایکس55 پرو نسبت به تیگو7 پرو ویژگی‌هایی چون دو ایربگ پرده ای، جک برقی صندوق عقب، صندلی برقی شاگرد، تهویه مطبوع دو کاناله اتوماتیک، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت جلو خودرو، سقف پانوراما، فرمان دی کات، شارژر وایرلس و… را ندارد.

با سوار شدن به کابین ایکس 55 پرو، طراحی داخلی آن که با برادر بزرگتر این خودرو یعنی تیگو 7 پرو یکی است، شما را راضی میکند! صندلی‌های چرمی، مولتی مدیای بزرگ و کلاستر دیجیتال همه نشان از یک خودروی متوسط رو به بالا دارد. محصولی که از حالت اکونومی کمی بالاتر قرار میگیرد.

 

 

ماشین مورد تست چیست؟

تهران تا رشت

موتور و گیربکس این خودرو، دقیقا همان نمونه مورد استفاده روی تیگو 7 پرو است، اما این خودرو با وزنی سبکتر عملکرد مناسبی داشته و خودروی ما با 3 سرنشین و بار، بدون هیچ مشکلی در پیچ‌های دیلمان حرکت کرده و شتاب گیری و ترمز مناسبی داشت. در این خصوص میتوان گفت که هیچ مشکلی در شتاب گیری و سرعت خودرو وجود نداشت که برای من نیز جالب توجه بود! همچنین هندلینگ خودرو سر پیچ ها جالب و بی نقص بود.

ایکس 55 پرو، یکی از محصولاتی است که مدیران خودرو سال گذشته وارد بازار کرد. چندی پیش، پایگاه خبری چرخان، به صورت اختصاصی ویدئو بررسی ایکس 55 پرو را کار کرده و بر روی سایت قرار دادیم. اما اینبار نه یک تست ساده 1 روزه، که سفری 3 روزه با محصولی کارکرده بود. خودروی در اختیار من، یک ایکس 55 پرو با 23 هزار کارکرد بود که از قضا همان خودرویی بود که سال گذشته به صورت صفر کیلومتر برای بررسی نیز در اختیار ما قرار گرفته بود.

اما ابتدا به مشخصات محصول نگاهی بی‌اندازیم

در مسیر رفت، با توجه به گرمی هوا، و البته مسیر اتوبانی، آنچنان فشار و سختی به موتور خودرو وارد نشد، اما سیستم تهویه خودرو بی نقص کارکرده و در مسیر ضمن تست سرعت بیش از 170 کیلومتر هم مشکلی برای این خودرو ایجاد نکرد.

5 محصول در اختیار خبرنگاران، هیچ کدام صفر کیلومتر نبوده و همه آنها محصولاتی کار کرده بودند که بین 5 تا 40 هزار کیلومتر کارکرده بودند. این سفر که با عنوان  MVM Media Long Trip  نام گذاری شده بود، از تهران به مقصد رشت و سپس دیلمان، انزلی، لاهیجان، قزوین و تهران بود.

 

نتیجه گیری

شتاب اولیه و ثانویه جذاب ایکس 55 پرو، در کنار ترمزهای مناسب از مهمترین قسمت‌های جذاب و فنی این محصول است که قطعا شما را راضی نگه می‌دارد.

MVM X55 PRO

چه چیزی را در X55 PRO نپسندیدم

دیگر موضوع رویت شده در این محصول که شاید خیلی برای من جالب نبود، استفاده از ادوات خشک در برخی قسمت‌های رودری بود که البته با توجه به کلاس قیمتی خودرو قابل توجیه است!

با توجه به این که گیربکس خودرو از نوع CVT و 9 سرعته بود؛ هماهنگی مناسبی با موتور داشته و به جز لگ اولیه هنگام استارت و گاز دادن برای حرکت خودرو، مشکل دیگری وجود نداشته و در سرعت‌های بالا نیز، عملکرد نامناسب و یا خنگی گیربکس در تعویض و جا به جایی دنده ها دیده نشد.

عملکرد در پیچ و خم جاده و سر بالایی

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی