بیگلو خاطرنشان کرد: متاسفانه وزیر صمت نیز وارد این بازی شده و با قرارداد با خودروساز چینی این زمینه را فراهم میکنند که دیگر به خودروساز داخلی امیدی نیست.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو ضمن ابراز نگرانی از اهتمام سیاست گذاران کشور برای زمین زدن صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور اظهار داشت: اگر خودروسازان اینقدر که به دنبال حواله های ارزی هستند، سعی بر پرداخت مطالبات قطعه سازان داشتند، هم اکنون 6 هزار دستگاه خودرو در روز تولید می کردیم.
وی با صراحت بیان کرد: جای تاسف است پولی که باید وارد جیب کارآفرین و کارگر ایرانی شود روانه جیب کارگر چینی شده و عده ای با دریافت درصدی سود از واردات قطعات از چین، ذهن مدیران را به این سمت که با توجه به شرایط تولید داخلی باید واردات قطعات از چین داشته باشیم، هدایت می کنند.
وی خطاب به وزیر صمت و سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: از آنجا که در هیچ برههای از زمان تا این اندازه به صورت آشکار در قطعهسازی و خودروسازی به سمت چین در حرکت نبودهایم لازم است شخص وزیر و سازمان های نظارتی به این مسأله رسیدگی کنند.
بیگلو با بیان اینکه قطعات چینی با کمترین سطح کیفیت وارد کشور میشوند، عنوان کرد: نکته مهم اینکه این قطعات از شرکت های زیرپله ای در چین خریداری می شود و تستهای لازم در خصوص این قطعات انجام نمیشود در حالی که قطعه ساز داخلی برای کنترل کیفی و تایید استانداردها مسیر دشواری را طی می کند.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو تصریح کرد: خودروسازان با واردات قطعات از چین علاوه بر خروج ارز از کشور و بیکاری نیروی کار ایرانی، از پرداخت مطالبات قطعه ساز داخلی نیز طفره می روند و هر وقت که معوقات خود را مطالبه می کنیم میگویند حوالههای ارزی ما در حال باطل شدن است.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو در پایان تصریح کرد: با صنعت قطعه سازی که در گذشته قطعات خودرو به اروپا صادر می کرد چه کرده ایم که امروز به وارد کننده قطعات از چین تبدیل شده ایم.