دستگاه کنترل بازرسی ایکس ری و 10 نکته مهمی که باید درباره آن بدانید اخبار رسمی | zoomfing

دستگاه کنترل بازرسی ایکس ری و 10 نکته مهمی که باید درباره آن بدانید اخبار رسمی | zoomfing ابعاد تونل cm 60×40 است و می­توان بسته ­ها را بصورت ایستاده درون وب سایت zoomfing دستگاه قرار داد. دستگاه بازرسی ایکس ری، یکی از مهم ترین موارد برای برقراری امنیت در ورودی بسیاری از مکان های حساس است. این دستگاه ها با بررسی افراد و اقلام همراه آن ها، قابلیت تشخیص مواد منفجره، مواد مخدر، سلاح های گرم و سرد و انواع کالاها را دارند. دستگاه ایکس ری X-Ray که به آن تونل تصویربرداری نیز گفته می شود سطحی مقطعی است که اجسام از داخل آن عبور کرده و با استفاده از تکنولوژی اشعه ایکس ری تصویر برداری انجام می شود. این دستگاه در بازرسی و کنترل لوازم همراه افراد موقع ورود و خرج در اماکنی که کنترل تردد در آن ها ضروری است از قبیل فرودگاه ها ، سالن های اجلاس و کنفرانس، ورودی دفاتر مقامات عالی رتبه، خروجی انبارها و کارگاه ها و … استفاده می شود.

  • مواد آلی مانند مواد مخدر، مواد غذایی، کاغذ و مواد منفجره به رنگ نارنجی نمایش داده می شوند.
  • این تجهیزات با نامهای مختلفی مانند گیت بازرسی چمدانی، گیت بازرسی ایکس ری، دستگاه ایکس ری فرودگاه، دستگاه xray و دستگاه اشعه ایکس نیز شناخته می‌شود.
  • این امکان، مزیتی فوق‌العاده برای حفظ امنیت افراد و برقراری نظم در اماکن پرتردد همچون فرودگاه است.
  • دستگاه ایکس ری، با استفاده از تابش امواج الکترومغناطیس، به داخل اجسام یا بدن انسان نفوذ کرده و تصاویری از داخل بدن یا اجسام را ضبط می کند.

ممکن از در هنگام ورود به یک مکان خاص مثل اداره یا گیت فرودگاه آن ها را دیده باشیم و یا در بیمارستان برای اسکن و گرفتن عکس های رادیوگرافی با آن رو به روبه رو شده باشیم . برخلاف دستگاه های ایکس ری پزشکی، این مدل ها عکس هایی در 4 طیف رنگی براساس نوع ماده در دسترس قرار می دهند که برای تشخیص موارد امنیتی بسیار مناسب است. 3- سهولت در استفاده دستگاه‌های ایکس ری هر چه ساده‌تر طراحی شوند، کار اپراتور را راحت‌تر می‌کنند و به نوعی باعث صرفه جویی در زمان نیز خواهند شد. در برخی مدل‌ها امکاناتی وجود دارد که تفسیر تصویر را کمی آسان‌تر می‌کند؛ به عنوان مثال با استفاده از رنگ‌ها می‌توان تفسیر برخی از داده‌ها را ساده‌تر کرد. 2- محور ابعادی دستگاه یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب دستگاه‌های ایکس ری تعداد ابعاد آن است.

محصولات مرتبط

اجسامی مانند سنگ، استخوان‌های متراکم، بیشتر فلزات، شیشه‌ها و … اغلب به راحتی توسط این دستگاه‌ها شناسایی می‌شوند. اشعه ایکس شکلی از تابش الکترومغناطیسی است، که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست. از آن‌جایی که پرتوهای ایکس طول موج بسیار کوتاهی دارند، می‌توانند به راحتی از اجسام عبور کنند. 9- درصد میزان امنیت مورد نظر این عامل به شدت وابسته به نوع و محل کاربرد دستگاه است. اگر شما می‌خواهید سازمان از امنیت بالایی برخوردار باشد باید دستگاهی انتخاب کنید که دقت بالایی داشته باشد. این دستگاه ها قادر هستند با سرعت بین 5 تا 40 کیلومتر خودرو در حال حرکت را بازرسی و اسکن نموده که سرعت حرکت توسط سفارش دهنده به تولید کننده مشخص و برنامه ریزی می گردد.

دستگاه ایکس ری دستی X-Ray

یکی از مهم ترین مزایای ایکس ری در مدل اسکنر خودروی اشعه ایکس صدق میکند که ابزاری برای جلوگیری از قاچاق غیرقانونی پنهان انسان و مهاجرت است که از این طریق خطر حملات تروریستی را بسیار کاهش میابد. در حال حاضر از دستگاه ایکس ری انسانی در بعضی از فرودگاههای بین المللی برای موارد امنیتی استفاده میشود. استفاده مدوام از این دستگاه برای سلامتی انسان مضر است و از آن مهمتر حریم خصوصی افراد را نقض میکند. برای خرید دستگاه ایکس ری x ray چمدانی و پالتی در سایزهای مختلف با ما تماس بگیرید.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی