سئو چیست کاربرد SEO چیست بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

سلام دوست عزیز
با این کار به بخش Valid منتقل نمی‌شوند بلکه این آدرس ها از سایت شما حذف خواهند شد. تا مدتی ممکن است در بخش 404 دیده شده و پس از آن برای همیشه از گزارشات Coverage حذف می‌شوند. برای سایت های ایرانی معمولا هاست داخلی گزینه بهتری است به شرط آنکه کیفیت بالایی داشته باشد. سلام دوست عزیز
مسیر یادگیری سئو و مفاهیمی که باید با آنها آشنا شوید را به صورت کامل در دوره نقطه صفر سئو معرفی کرده‌ایم.

این کار شما را از دغدغه‌های مربوط به جذب و نگهداشت نیرو، تامین امکانات و فضای کاری و از همه مهمتر آزمون و خطا برای رسیدن به نتیجه مطلوب راحت خواهد کرد. پیش از شروع فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی محتوا، به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت. سلام یکی از چیزهایی که من همیشه در مورد سئو نمیدونستم اینه که چیزی که در مورد سئو میدونم آیا واقعا درسته یا نه؟ این صفحه تونست ابهام و شک من و برطرف کنه. خیلی خیلی ممنون از اینکه وقت گذاشتید و این نظرات مهم رو جمع کردین.

۴. افزونه‌های سئو

در نظر داشته باشید که همزمان نمی توانید برای همه موتورهای جستجو بهینه سازی یکسانی داشته باشید زیرا تفاوت های قابل توجه بین آنها وجود دارد. زمانی که با هدف و استراتژی خاصی تولید محتوا می‌کنید، نتیجه جذب کردن مشتریانی است که به دنبال آن‌ها هستید. در استراتژی محتوا هر کاری که از دستتان بر می‌آید انجام دهید تا مخاطبانتان به راحتی بفهمند شما چه کسی هستید، چه چیزی ارائه می‌دهید و در مواقع نیاز چگونه می‌توانند شما را پیدا کنند. سه نتیجۀ ارگانیک اول موتور جستجو ۵۰ درصد کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. اگر می‌خواهید چیزی را پنهان کنید که دست کسی به آن نرسد، بهترین جا صفحۀ دوم به بعد گوگل است.

اگر وب ‌سایتی دارید و می‌خواهید ترافیک بیشتری دریافت کنید، شکی در این نیست که سئو باید بخشی از استراتژی بازاریابی شما باشد. تفاوت اصلی بین سئو و تبلیغات پولی (CPC) در این است که سئو شامل رتبه‌بندی «ارگانیک» می باشد؛ به این معنی که برای حضور در این فضا لازم نیست پولی پرداخت کنید. سایت مپ لیستی از تمامی صفحات یک وبسایت است که تحت فایلی با پسوند Xml در اختیار کرولر ها قرار می گیرد. برای یافتن نقشه سایت، معمولا عبارت /sitemap.xml را در انتهای دامین قرار دهید.

تاکتیک هایی که مخالف با دستورالعمل های گوگل در فضای وب برای رتبه بندی است. همنوع خواری در سئو به معنای ایجاد دو صفحه با یک کلمه کلیدی هدف است. در این صورت کرولر گوگل گمراه شده و به هر دو صفحه برای یک کلمه کلیدی رتبه می دهد.

از جمله این روش ها می توان به ایجاد ابزارک هایی برای درج لینک های فراوان در صفحات، استفاده افراطی از کلمات کلیدی و ساخت PBN (شبکه های وبلاگ خصوصی) با هدف ایجاد بک لینک اشاره کرد. روش های سئو کلاه سیاه در سال های دورتر مورد توجه بودند، اما گوگل با شناسایی آنها و خلق الگوریتم هایی توانسته نتایج حاصل از این گونه روش ها را از نتایج جستجو دور کند. بنابراین حتی اگر شما تکنیک کلاه سیاهی را پیدا کردید که در حال حاضر نتیجه می دهد، مطمنن باشید که در آینده بسیار نزدیک گوگل متوجه آن خواهد شد. سئو به هیچ وجه غیر قانونی نیست، اما اقداماتی که در جهت سئو کلاه سیاه هستند موجب جریمه شدن وب سایت از طرف موتورهای جستجو می گردد.

تعریف سئو از زبان بزرگان سئو جهان

به فرایند دریافت ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو سئو گفته می شود. هدف از بهینه سازی یا سئو بهبود موقعیت سایت در نتایج موتورهای جستجو است. هر چقدر جایگاه سایت بالاتر باشد افراد بیشتر سایت شما را بازدید می کنند. Knowledge Graph گوگل سیستمی از اطلاعات است که گوگل از آنها در جهت ارتقا کیفیت پاسخ دهی به کاربران بهره می برد.

الگوریتم جستجوی گوگل به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها می‌گویند که اجازه دارند مرتبط‌ترین صفحات را از بستر وب برای کوئری مورد جستجوی کاربر پیدا کند و نمایش دهد. این دستورالعمل‌ها از فاکتورهای پیچیده‌ای تشکیل شده‌اند و هیچ کس به جز اعضای درونی گوگل، اطلاعی از آنها ندارد. این موضوع را درنظر داشته باشید، زمانی که از سئو و بهینه‌سازی سایت صحبت می‌شود، دقیقا به نتایج ارگانیک اشاره می‌کنیم. به عبارت دیگر، سئو به زبان ساده یعنی بدست آوردن جایگاه در نتایج ارگانیک. نتایج ارگانیک با نتایج پولی Ads چه تفاوتی دارد؟ صفحات نتایج جستجو به دو دسته جداگانه تقسیم‌بندی می‌شود.

  • گوگل آنالیتیکس محبوب ترین ابزار برای کسب آمارهای ابتدایی و نظارت بر روی ترافیک وب سایت است.
  • وقتی استراتژی خود را مشخص کردید طبق آن می‌توانید گام به گام پیش بروید و با استفاده از یک سری ابزارها می‌توان سایت خود را آنالیز کنید و نتیجه را ببینید.
  • برای آشنایی کامل با لینک داخلی، اهمیت لینک داخلی، نحوه ی ساخت آن و همچنین نکات مهم استفاده درست از لینک داخلی مقاله لینک داخلی و تاثیر آن بر سئو سایت را مطالعه بفرمایید.

سئو چیست کاربرد SEO چیست بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

این موضوع نیز دلیلی برای دقت بیشتر در هنگام انتخاب متخصص سئو می باشد. سئو کلاه سفید به تکنیک هایی اطلاق می شود که شامل استراتژی ها و راهکارهاییست که از قوانین موتورهای جستجو پیروی می کنند. مسئله بزرگی که بعد از چنین رویدای اتفاق می افتد احتمال جریمه شدن سایت توسط موتورهای جستجوست، چرا که آنها تصور می کنند که شما با ایجاد محتوای تکراری در صفحات مختلف قصد شبیه سازی دارید.

در مسیر دنبال کردن لینک‌ها، ربات‌ها محتوا‌های جدید را نیز پیدا کرده و به ایندکس خود (پایگاه داده‌ای از URL های کشف شده) که کافئین نام دارد، اضافه می‌کنند. این کار به این خاطر انجام می‌شود تا زمانی که شخصی مطلبی که با محتوا‌ی این URL ها مطابقت دارد را جستجو کرد، موتور‌های جستجو بتوانند آن محتوا را بازیابی کرده و در صفحه نتایج جستجو به نمایش بگذارند. Conversion یا تبدیل زمانی اتفاق می‌افتد که یک بازدید کننده عمل مورد نظر شما را انجام دهد.

تفاوت سئو و گوگل ادز در چیست؟

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی