سئو چیست seo چیست معنی سئو چیست؟

مسئله این است که به عنوان یک نویسنده، نمی توانید بین 2000 تا 5000 کلمه در مورد موضوع خود چرت و پرت سر هم کنید. برای به دست آوردن رتبه‌های خوب از دید گوگل باید سه فاکتور تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را همزمان داشته باشید. در حالی که در حقیقت محتواهای طولانی‌تر در گوگل معمولا رتبه بهتری دارند، اما این تعداد کلمات نیست که باعث کسب رتبه بالاتر می‌شود.

با این کار شما می توانید عملکرد وب سایت خود در دستگاه های دسکتاپ و تلفن همراه را مقایسه کنید و در مورد بهینه سازی بیشتر سایت خود، گام های مناسبی بردارید. گوگل سرچ کنسول یک ابزار ضروری است که تقریبا میتوان گفت جایگزینی ندارد. هنگامی که برای محتواهای خوب خود بک لینک دریافت کردید، می توانید از طریق لینک های داخلی در آن صفحه، «link juice» را به صفحات دیگر خود (به عنوان مثال صفحات پول ساز خود) منتقل کنید. یک استراتژی مستحکم لینک سازی باید همیشه شامل روش‌های مختلفی برای دریافت لینک باشد، backlink profile شما را تا حد امکان متنوع نگه دارد و از بک لینک ها را از سایت های مرتبط دریافت کند. در یک دنیای ایده آل، تنها چیزی که برای کسب بک لینک های با کیفیت نیاز دارید، ایجاد محتوای عالی است. وجود چنین ویژگی در یک بک لینک علاوه بر افزایش احتمال کسب ترافیک بیشتر، از نظر سئو نیز مهم است.

تشکیل یک تیم داخلی سئو در شرکت

سئو چیست seo چیست معنی سئو چیست؟

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه‌ی درباره متمم مراجعه کنید. بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است. جستجو بر روی موبایل طی سال‌های اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع). پس از مطالعه کتاب شما آشنایی اولیه با مفاهیم را کسب می‌کنید ولی برای استفاده از آنها بهتر است که برای هرکدام وقت بیشتری گذاشته و مقالات تخصصی یا ویدئوهای آموزشی مرتبط با آن موضوع را بررسی کنید.

البته باید به یاد داشته باشید برای اینکه یک تصویر مخاطب بیشتری را داشته باشد و بیشتر دیده شود، استفاده از خاصیت آلت می‌تواند به آن کمک کند. در واقع به این ترتیب، تصویر قابلیت خواندن پیدا می‌کند و برای افراد نابینا نیز قابل فهم خواهد شد. بهینه سازی سئوی داخلی از دیگر راهکارهای رسیدن به سئوی محتوایی مناسب است که پیش از این به شکلی کامل و مفصل به آن پرداختیم. اگر می‌خواهید که علاوه بر رشدی که دارید، گذشته خود را نیز بهبود ببخشید، بهتر است تا محتواهای قبلی خود را نیز تغییر دهید. پس از آن که تا حدودی سئوی سایت خود را رشد دادید، بهتر است تا به سراغ محتواهای قبلی خود بروید.

لینک‌های داخلی

اما در‌مقابل، اگر وبسایت شما نرخ کلیک پایین و نرخ پرش بالایی داشته باشد، انتظار افت چشمگیر رتبه برای آن، پس از پایان دوره ماه عسل می‌رود. گوگل بیش از ۲۰۰ عامل برای رتبه‌بندی دارد که در ادامه سعی خواهیم کرد به طور خلاصه و کلی یک سری عوامل را توضیح دهیم. اما قبل از هر چیزی به این نکته توجه کنید که گوگل، وبسایت را رتبه‌بندی نمی‌کند بلکه صفحات وب را رتبه‌بندی می‌کند. زیرا این صفحات وب هستند که در نتایج جستجوی کاربران دیده می‌شوند نه وبسایت‌ها. پس اگر قصدِ رتبه‌بندی صفحات با موضوعات مختلف را دارید از کلمات کلیدی متفاوتی نیز استفاده کنید. عناوین متا و توضیحات متا مثل بروشورهایی تبلیغاتی می‌مانند که کاربران را به داخل وب‌سایت شما می‌کشند و از سوی دیگر به گوگل کمک می‌کنند تا درکی بهتر از محتوا و هدف پشت هر صفحه به دست آورد.

  • مقالات آموزشی برای درک مفاهیم و آشنایی با تکنیک ها مناسب هستند ولی در اجرا معمولا با ابهامات و سوالات بیشتری مواجه میشویم.
  • بسیاری از آموزش ها درباره جستجوی کلمات کلیدی توصیه می کنند که بر روی کلمات کلیدی به اصطلاح طولانی تر تمرکز کنید، کلمات کلیدی که خاص تر هستند و معمولاً از تعداد کلمات بیشتری تشکیل شده اند.
  • گوگل نتایج بهتری در هنگام جستجو به کاربران نشان ‌می‌دهد و فرایند جستجو در اینترنت را برای کاربران در مقایسه با سایر موتورهای جستجو در گوگل دلپذیرتر است.
  • در حال حاضر گوگل نسخه اصلی صفحات را نسخه موبایل درنظر می‌گیرد و درصورتی که سایت شما در دسکتاپ با سرعت مناسبی بارگذاری شود ولی در گوشی موبایل از سرعت خوبی برخوردار نباشد، گوگل سرعت صفحه سایت را کند لحاظ خواهد کرد.
  • بسیاری از سایت‌ها با آن که تمام نکات لازم برای تولید محتوا و لینک سازی را رعایت کرده‌اند، اما باز هم مورد لطف و عنایت گوگل قرار نگرفته و رتبه خوبی در بین رقبا ندارند.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی