سایپا آریا با موتور 2 لیتری میتسوبیشی، تغییراتی در کابین و با آپشن‌های جدید می‌آید!

سایپا آریا


در اخباری جدید و در عین حال عجیب که مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشستی با مدیرعامل بانک تجارت اعلام کرده، پیشرانه خودرو هاچ‌بک‌کراس آریا تغییر کرده است.

همانطور که مستحضرید، گروه خودروسازی سایپا بر آن بود تا همان پیشرانه 1/5 لیتری توربوشارژ 8 سوپاپه را که در شاهین نصب می‌کند، در آریا هم از آن استفاده کند. این موتور با اینکه در عمل، عملکرد خوبی داشته و باتوجه به گشتاور 178 نیوتن متری، کشش بسیار خوبی دارد، اما بدلیل 8 سوپاپه بودن و همچنین تبلیغات نادرست، باعث شده تا برخی به آن علاقه‌ای نشان ندهند.

باتوجه به شرایط ظالمانه تحریمی آمریکا علیه کشورمان، قاعدتا خودروسازان داخلی ما برای تامین برخی قطعات به کشور چین روی آورده‌اند. همانطور که مستحضرید، خود سایپا تاکنون موتوری با حجم 2 لیتر و با تکنولوژی میتسوبیشی را در اختیار نداشته و طبیعیست که فکر کنیم سایپا برنامه دارد تا موتور مذکور آریا را از چین وارد ایران کند.

سایپا آریا – SAIPA ARIYA


نکته‌ای که وجود دارد، این است که مدیرعامل سایپا در هفته گذشته و در نشستی دیگر، بیان نموده بود که آریا با پیشرانه GDI تولید خواهد شد. پس علی‌الظاهر و براساس گفته‌های محمدعلی تیموری، ما با یک پیشرانه 2 لیتری GDI احتمالا تنفس طبیعی روبرو خواهیم بود.

کمپانی DAE، جزو برندهای چینی است که هم‌اکنون نیز با ایران خودرو برای تامین گیربکس مراوده دارد. DAE از جمله شرکت‌هاییست که تولید موتورهای تحت لیسانس میتسوبیشی را نیز برعهده داشته و به نظر می‌رسد که سایپا هم جزو مشتریان این شرکت شده است. البته این ادعا بدون سند بوده و صرفا یک حدس است. درصورت دستیابی به هرنوع اطلاعات و اسناد موثق، آن را با شما مخاطبان عزیز به اشتراک خواهیم گذاشت.

سایپا آریا

قبلی
1 از 7
بعدی


منبع: https://charkhan.com/134553/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7-%D8%A2%D8%B1%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-2-%D9%84%DB%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B3%D9%88%D8%A8%DB%8C%D8%B4%DB%8C%D8%8C-%D8%AA/

اما گویا خود سایپا نیز فهمیده تا این موتور ME16 که مشابه همان موتور TU5 پلاس محصولات ایران خودروست، کشش جالبی را برای آریا رقم نخواهد زد؛ پس براساس گفته مدیرعامل این خودروسازی، قرار است تا آریا به موتور 2 لیتری میتسوبیشی مجهز شود.

موتور میتسوبیشی در سایپا آریا – تصویر تزئینی می باشد

از امکانات مهم و احتمالی خودرو آریا، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

تصاویر