وی در ادامه بر ضرورت رعایت تناسب
در تعیین نرخ تعرفه واردات خودرو و قطعه تاکید و بیان کرد: در راستای جلوگیری از
ضربه پذیری تولید داخل از محل واردات کف تعرفه واردات خودروهای بنزینی باید 55 درصد و بسته به افزایش حجم موتور میزان تعرفه
نیز افزایش پیدا کند و کف تعرفه واردات قطعات نیز می بایست بین 25 تا 32 درصد باشد
و همان طور که در قانون پیش بینی شده کف تعرفه واردات خودرو نباید کمتر از تعرفه واردات
قطعات باشد.
عضو
هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور با تاکید بر واردات مواد اولیه و قطعات موردنیاز قطعه سازان به روش بدون
انتقال ارز تصریح کرد: اگر قرار بر واردات خودرو بدون انتقال ارز است باید زمینه
واردات مواد اولیه و قطعه بدون انتقال ارز برای قطعه سازان نیز فراهم شود چراکه
واردات ملزومات تولید از طریق انتقال ارز زمانبر است و موجب خواب سرمایه در خط
تولید می شود اما واردات به روش بدون انتقال ارز می تواند فرآیند تولید را تسریع
کند.
رعنایی در پایان بر ممنوعیت واردات
خودرو از کشورها و شرکت هایی که صنعت خودرو ما را تحریم کردند تاکید و خاطرنشان
کرد: پیشنهاد ما به وزارت صمت واردات خودرو از کشورهایی است که در زمان تحریم ها
فاقد جهت گیری سیاسی با ایران بوده اند.