فضاهای ورزشی ، تفرجگاهی پاورپوینت بررسی اصول و ضوابط طراحی معماری سالن ورزشی چند منظوره | memarinavaz

کیوسک ها یا واحدهای فروش مواد غذایی در روز مسابقات فعالیت می‌کنند و این فضا عموماً در زیر سکوهای تماشا یا روبروی آنها در راهروها قرار میگیرد. فاصله این بوفه‌ها تا سکوها به عنوان یک فاصله مناسب برای حرکت، ایستادن و صرف غذا محسوب میشود. زمان استراحت بین دو نیمه مسابقات، زمان بسیار کوتاهی است و سرویس دهی بوفه ها باید با سرعت زیاد و کیفیت مناسب انجام گیرد.

فضاهای ورزشی ، تفرجگاهی پاورپوینت بررسی اصول و ضوابط طراحی معماری سالن ورزشی چند منظوره | memarinavaz

توجه به ارزش زیبایی شناسی باشگاه و استفاده از امکانات و تجهیزات و متریال مدرن و پیشرفته در جهت توسعه ویژگی های آن از ارکان مهم طراحی این مجموعه توسط گروه معماری آرامش می باشد. بازدیدکنندگان شما از امکانات شما بیشتر از دسترسی به فعالیت ها انتظار دارند. چیدمان شما باید تحت تأثیر نحوه استفاده مهمانان از مناطق مختلف مجموعه و ضوابط و استاندارد سالن ورزشی باشد. به عنوان مثال، اتاق رختکن باید نزدیک ورودی جلو باشد تا مهمانان بتوانند به سرعت لباس خود را عوض کنند. یک استخر نیز باید در نزدیکی این منطقه باشد تا مهمانان مرطوبی که در راهروها پرسه می زنند را کاهش دهد. مسیرهای سرپوشیده باید نزدیک اتاق وزنه یا تجهیزات ورزشی قرار گیرند.

دانلود پروژه مجتمع تفریحی توریستی ورزشی

تعداد تماشاگران ممکن است از بازیکنان بیشتر باشد، که به فضای مناسبی برای نشستن برای تماشاگران برنامه فیزیکی سالن ورزشی نیاز دارد. فروشندگان نیز ممکن است به فضایی برای خدمت به این طرفداران نیاز داشته باشند. مجموعه ورزشی شما ممکن است برای رویدادهای خاص مانند مسابقات قهرمانی و مراسم جوایز به فضای بیشتری نیاز داشته باشد. ورزش در اولویت است و طراحی مجموعه سالن ورزشی چند منظوره سرپوشیده شما باید به اهمیتی که این کودکان، زنان و مردان برای عملکرد خود قائل هستند، توجه داشته باشد. فرآیند برنامه‌ریزی و طراحی تأسیسات ورزشی کار دشواری است که نیازمند توجه کامل به جزئیات در هر گوشه از مجموعه است. ما اینجا هستیم تا توصیه ها و استاندارد سالن ورزشی را ارائه دهیم و به شما کمک کنیم یک چیدمان داخلی را طراحی کنید که سالن ورزشی چندمنظوره و کاربردی و مهمتر از همه ایمن باشد.

  • استفاده از رنگهای متفاوت در کف بخش های مختلف سالن کمک موثری برای جهت‌یابی افرادی خواهد بود که دارای ضعف بینایی می باشند.
  • اتاق خبرنگاران و عکاسان با دارا بودن اینترنت پر سرعت برای ارسال تصاویر عکاسان از مهمترین فضاهای مورد نیاز است.
  • هر سالن با توجه به عملکردی که در بر می گیرد، نیازمند استفاده از نوع خاصی کفپوش است.
  • جهت دسترسی ورزشکاران معلول به رختکن ورزشکاران، رامپی طبق ضوابط و استاندارهای معلولین منظور می‌گردد.
دسترسی سالن‌ها شامل دسترسی بازیکنان، دسترسی تماشاچیان دسترسی وسایل نقلیه موتوری و دسترسی‌های خاص مانند میهمانان ویژه (VIP) و خبرنگاران می‌باشدکه در هر مورد امکان دسترسی به شرح زیر فراهم می‌گردد. تا به دلیل جمعیت زیادی که به این باشگاه می‌آیند مشکلی در هنگام ورزش پیدا نکنند. بنابراین بهترین سالنی که مناسب ساخت باشگاه بدنسازی در اردبیل است، اتاقی که دارای پنجره‌ های بسیار بزرگ و زیاد است. تعداد باشگاه های ورزشی روزانه رو به افزایش است ؛ و همین عاملی شده است که برای موفقیت و جذب ورزشکاران ، محیطی را مهیا کنید که در کنار استانداردهای روز دنیا از جذابیت بصری خوبی برخوردار باشد. در طراحی باشگاه های ورزشی می بایست فاکتورهایی را در نظر گرفت که در این مقاله بطور کامل به آنها می پردازیم . در این بخش قصد داریم نگاهی گذار و کوچک به طراحی داخلی بخش های مختلف یک سالن بدنسازی و فیتنس در یکی از شهرهای کانادا بیاندازیم.

برای طراحی دقیق‌تر، بهتر است با کارشناسان معماری و طراحی مشورت کنید. فضاي رختكن بايد داراي مكان و تجهيزات كافي براي تعويض لباس و كفش و جادادن آنها درون كمدهاي انفرادي باشد. رختكن با دو فضاي جنبي سرویس های بهداشتی و حمام های  اختصاصي در ارتباط مستقيم است.

پروژه کامل معماری ویلای مدرن

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی