فیس لیفت پژو 208 معرفی شد

دیگر به‌روزرسانی‌های داخلی 208 جدید هم شامل نورپردازی داخلی جدید در نسخه GT، تودوزی مشکی آلکانترا با دوخت سبز به‌صورت سفارشی برای نسخه GT، سه پورت USB-C و یک پورت USB-A، پد شارژ بی‌سیم قوی‌تر 15 واتی بجای 5 واتی و دوربین‌های پارک جلو و عقب با کیفیت بالاتر می‌شود.

علاوه بر این، نسخه الکتریکی E-208 هم با 156 اسب بخار قدرت قابل خریداری است که از باطری 51 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و با هر بار شارژ کامل می‌تواند تا 400 کیلومتر را طی کند. این نسخه به‌صورت استاندارد با شارژر تک فاز 7.4 کیلوواتی ارائه می‌شود درحالی‌که شارژر سه فاز 11 کیلوواتی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود که می‌تواند از 20 تا 80 درصد باطری‌ها را در کمتر از 25 دقیقه شارژ کند. فیس‌لیفت پژو 208 اواخر امسال برای فروش راهی بازار خواهد شد. نسل کنونی این خودرو از زمان عرضه در اواخر سال 2019 تاکنون حدود یک میلیون دستگاه فروخته است.



منبع: https://charkhan.com/145857/%D9%81%DB%8C%D8%B3-%D9%84%DB%8C%D9%81%D8%AA-%D9%BE%DA%98%D9%88-208-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%AF/

در همین حال، گرافیک چراغ‌های جلو هم اصلاح شده تا با دی‌لایت‌های سه‌تایی پایین هماهنگ شود. همچنین الگوی داخلی جلوپنجره هم اصلاً و در آن تریم همرنگ بدنه کار شده است. این طراحی جدید پژو اولین بار در مدل مسابقه‌ای 9X8 دیده شد و فیس‌لیفت 508 اولین مدل جاده‌ای بود که از آن استفاده کرد. پژو همچنین برای فیس لیفت 208 رینگ‌های جدید 16 و 17 اینچی را در نظر گرفته و گرافیک چراغ‌های عقب را هم تغییر داده است.

سال گذشته پژو 208 با پایان دادن به سلطنت طولانی‌مدت فولکس‌واگن گلف به پرفروش‌ترین خودروی اروپا تبدیل شد. حال برای حفظ این فروش و محبوبیت، پژو برای سال 2024 اقدام به فیس‌لیفت هاچبک کوچک خود کرده است. فعلاً فقط تصاویر نسخه تمام الکتریکی E-208 منتشر شده اما نسخه بنزینی هم همین به‌روزرسانی‌ها را تجربه کرده است. مثل دیگر محصولات اخیر پژو، 208 نیز سرانجام به لوگوی جدید پژو مجهز شده است. علاوه بر این، دی‌لایت‌های سه پنجه‌ای هم زیر چراغ‌های جلو کار شده است.


ADS B1

در بخش پیشرانه‌ها، ارزان‌ترین مدل با یک موتور 1.2 لیتری سه سیلندر عرضه می‌شود که 75 اسب بخار قدرت دارد و به یک گیربکس پنج سرعته دستی متصل است. نسخه قوی‌تر همین موتور هم با 100 اسب بخار و گیربکس شش سرعته ارائه می‌شود. علاوه بر این، برای 208 پیشرانه‌های هیبریدی خفیف با 100 یا 136 اسب بخار قدرت به همراه گیربکس شش سرعته دوکلاچه هم ارائه می‌شود.

داخل خودرو اما تقریباً دست‌نخورده باقیمانده که البته چیز بدی نیست زیرا 208 یکی از مدرن‌ترین کابین‌ها را در کلاس خود داشت. بااین‌حال، تمام تیپ‌های این خودرو حالا به‌صورت استاندارد با نمایشگر لمسی مرکزی 10 اینچی ارائه خواهند شد درحالی‌که صفحه آمپر دیجیتالی هم گرافیک جدیدی پیدا کرده است. البته تیپ پایه همچنان با صفحه آمپر آنالوگ و نمایشگر کوچک 3.5 اینچی در میانه آن ارائه می‌شود. در همین حال، غربیلک فرمان با لوگوی جدید پژو بروز شده و برای نمونه‌های مجهز به گیربکس دستی هم دسته‌دنده جدیدی در نظر گرفته شده است.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی