عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن
نیرومحرکه و قطعهسازی کشوریادآور شد: تحقیق و توسعه تنها ساخت قطعات را شامل
نمی شود بلکه در فرآیند ساخت قطعه و به کارگیری نوع ماشین آلات، تجهیزات و مواد
اولیه نیاز به تحقیق و توسعه است.
احمدی درباره نحوه ارتباط میان صنعت و دانشگاه عنوان کرد: با ظهور شرکت
های دانش بنیان ارتباط میان صنعت و دانشگاه شرایط بهتری پیدا کرده اما هنوز جای کار
دارد. ضمن اینکه تحقیق و توسعه سرمایه بر و نیازمند سرمایه گذاری فراوانی است. اداره
مالیات نیز با معافیت و تخفیف مالیاتی می تواند زمینه علاقه مندی صنعتگران به
تحقیق و توسعه را فراهم کند.
به گزارش خبرخودرو، عضو هیات مدیره انجمن
تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازی کشور
گفت:در شرایطی که قیمت خودرو به صورت دستوری تعیین می
شود و شرکت های خودروسازی سالانه بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان زیان انباشته
دارند طبیعی است که خودروساز قادر به تامین هزینه های اولیه تولید نیست چه برسد به
هزینه کرد برای تحقیق و توسعه اما …
عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه
و قطعهسازی کشور در پایان با اشاره به راهکارهای توسعه نوآوری در صنعت خودرو و قطعه خاطرنشان
کرد: با حذف قیمت گذاری دستوری در کوتاه مدت و آغاز ارتباطات بین المللی در بلند
مدت می توان زمینه واردات تکنولوژی، تجهیزات و ماشین آلات جدید به کشور را فراهم
کرد و با تسهیل فرآیند واردات و صادرات به بازار جهانی راه پیدا کرد.