لنت ترمز ماشین – چرخان

درام به مرور زمان دچار سایش می‌شود؛ به همین دلیل، ترمزهای شما ممکن است منجر به ایجاد صدای جیرجیر شوند.

اگر پدال ترمز خیلی نرم یا سخت باشد، بایستی وسیله نقلیه خود را برای سرویس فوری ببرید. ممکن است هوا در ترمزها وجود داشته باشد یا تقویت­کننده قطعه معیوب شده باشد.

کشیدن ماشین به یک طرف هنگام ترمز

اگر متوجه صداهای عجیب و غریب در ترمزهای خود شدید یا هر گونه تغییر در عملکرد آن را دیدید، برای بررسی به یک مکانیک مطمئن مراجعه کنید. به یاد داشته باشید، رانندگی خودرو با ترمزهای پر سروصدا خطرناک است و ممکن است در دراز مدت به تعمیرات گران‌تری نیاز داشته باشید.ایستگاه، یکی از سایت‌های منبع و معتبر است که بسیاری از فروشندگانی که در زمینه فروش لنت ترمز یا خدمات تعمیر آن فعالیت دارند، می‌توانند تمامی خدمات خود را در این سایت معرفی کرده و محصولاتشان را برای فروش بگذارند. برای اطلاع و شناخت مراکز معتبر می‌توانید به وب سایت این مجموعه مراجعه نمایید.

راه‌حل: یک مکانیک باید ترمزهای کثیف را بررسی کند و گردوغبار و زباله‌های خارجی را از روی قطعه آسیب دیده حذف کند.

راه‌حل: مکانیک سیستم ترمز شما را بررسی کرده و مطمئن می­شود که از مواد تقلبی در آن استفاده نشده باشد. آن‌ها همچنین به شما اطلاع می‌دهند که آیا نیاز به تعویض سخت‌افزار مفقود یا آسیب‌دیده مانند براکت کالیپر، بلبرینگ چرخ، گیره ضدزنگ و سایر قطعات خودرو دارید یا خیر؟ فروشگاه­های معتبر فروش لنت ترمز، محصولاتی با کیفیت را به شما خواهند داد.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است


منبع: https://charkhan.com/136456/%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%D9%85%D8%B2-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86/در خودرویی با ترمزهای درام عقب، اگر صفحه پشتی و سایر اجزای آن به‌درستی روغن‌کاری نشده باشند، ممکن است صدای جیرجیر را بشنوید. در همین حال، صدای جیغ یا صدای جیرجیر در سیستم دیسکی می‌تواند در نتیجه حرکت چسبنده روی پیستون کالیپر باشد.

ضمن آنکه فروش لنت ترمز در هر فروشگاهی ممکن است کیفیت لازم را نداشته باشد، حتما از مراکز معتبر نسبت به خرید این محصول اقدام نمایید.

درام ترمز فرسایشی

در صورتی که خودرو دارای نشت روغن باشد، ممکن است قدرت کافی برای چسباندن لنت جلو و عقب به دیسک را نداشته باشد. اگر نشت روغن همچنان ادامه پیدا کند، ممکن است در نهایت شاهد خرابی این بخش از خودرو باشید. توصیه می­شود پیش از هر اقدامی، به مراکز فروش لنت ترمز معتبر، مراجعه کنید.

 پدال ترمز سخت یا نرم

در سیستم ترمز دیسکی، گرد و غبار بین لنت و دیسک محبوس می‌شود و باعث ترمز ناهموار و صدای جیغ می‌شود. در حالی که در بخش درام، صدا می‌تواند در نتیجه گرد و غبار انباشته شده در درام باشد.

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که لنت ترمز ماشین به چه دلایلی ممکن است صدا دهد. در این بخش می‌خواهیم به‌طور مختصر به ارائه و بررسی این دلایل بپردازیم که به شرح زیر می‌باشند:

ترمزهای کثیف

راه‌حل: در چنین مواقعی یک مکانیک تمام اجزای ضروری ترمزهای ماشین شما را روغن‌کاری خواهد کرد. از این جمله می‌توان قطعاتی مانند پیستون کالیپر، صفحه پشتی و نقاط تماس روتور دیسک و لنت را نام برد.

مواد اصطکاکی با کیفیت پایین

اگر ترمزهای خودروی شما شروع به گرم­ شدن بیش از حد کرد، می‌توانید با زدن پدال متوجه علائمی از صدای جیرجیر شوید. این امر معمولاً با بوی سوختگی در هنگام رانندگی همراه است. هنگامی که متوجه هر یک از این مشکلات شدید، خودروی خود را برای سرویس ببرید و فوراً آن را بررسی کنید. در صورتی که نیاز به تعویض لنت باشد، می­توانید از مراکز فروش لنت ترمز اصل، این قطعه را تهیه کنید.

هر چند وقت یک بار باید لنت خود را عوض کنم؟

هنگامی که به دنبال مکانیکی برای تعمیر ترمزهای پر سر و صدا خودرو خود می‌گردید، همیشه اطمینان حاصل کنید که دارای گواهینامه ASE هستند، تعمیرات را با گارانتی خدمات ارائه می‌دهند و همچنین از قطعات و تجهیزات جایگزین با کیفیت بالا استفاده می‌کنند.

سخن پایانی

آیا هنگام زدن پدال ترمز، احساس لرزش (ارتعاش) می‌کنید یا صدای تق تق می‌شنوید؟ دلایل زیر می‌توانند باعث ایجاد این نوع صداها شوند. اگر برخی از اجزای سیستم، گم شده یا به‌درستی تنظیم نشده باشند، می‌توانید لرزش یا صدای آزاردهنده­ای را بشنوید.

سیستم ترمز خودرو، یکی از مهم‌ترین قطعاتی است که امنیت خودرو به آن وابسته است. به‌عبارتی دیگر همه خودروها برای توقف در موقعیت‌های مختلف به سیستم ترمز و لنت ترمز نیاز دارند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد سیستم ترمز و دلایلی که در برخی از موارد باعث صدای لنت ترمز می‌شوند، بپردازیم و در نهایت در مورد فروش لنت ترمز از مراکز سایت‌ معتبر و شناخته شده صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید.

علت صدای لنت ترمز چیست؟

لنت‌ها باید به‌طور مرتب تعویض شوند و سیستم ترمز باید حداقل سالی یک بار بررسی شود. این موضوع به شما کمک می‌کند تا به سرعت متوجه مشکلات روتور و سایر اجزای آن شوید. یادتان باشد که باید لنت ترمز اورجینال خریداری کنید.

راه‌حل: یک مکانیک لغزنده­های کالیپر و سایر اجزای کثیف را که ممکن است باعث ایجاد صدای آزاردهنده یا لرزش شود، تمیز می­کند.

گاهی اوقات، لرزش، تکان­دادن پدال یا لرزش فرمان می‌تواند ناشی از سایر قطعات خودرو مانند فرسوده­شدن مفصل توپ یا بلبرینگ چرخ باشد.

این موضوع می‎تواند مشکل در کالیپر باشد که در این وضعیت، قطعه فشار زیادی را در هنگام ترمز به سیستم وارد کرده و باعث توقف نامتعادل ‌شود.

بوی سوختن در هنگام رانندگی

کثیف­بودن کالیپر ترمز از عملکرد صحیح لنت­ها جلوگیری می­کند و باعث چسبیدن کالیپر می‌شود. این امر می­تواند در نهایت منجر به ایجاد یک لرزش یا صدای تق تق شود.

علائم اصلی خرابی ترمزها چیست؟

لنتی که دارای مواد اصطکاک بی­کیفیت باشد، معمولاً به سرعت فرسوده می‌شود و می‌تواند باعث ایجاد صدای جیغ بلند در سیستم ترمز شود. فروش لنت ترمز با مواد اصطکاک باکیفیت باید از یک فروشگاه معتبر انجام شود و همچنین اجازه دهید یک مکانیک معتبر آن را برای شما جا دهد.

صدای تق تق، ارتعاش یا سر و صدا در لنت ترمز

راه‌حل: یک مکانیک باید هر روتور یا درام دیسک را از نظر علائم آسیب مانند ترک و نقاط گرما بررسی کند تا تعیین نماید که آیا قطعات نیاز به روکش یا تعویض دارند یا خیر. برای تعویض قطعات، می­توانید به مراکز معتبر فروش لنت ترمز مراجعه کنید.

روغن کاری نبودن ترمزها

اگر چراغ هشدار ترمز روشن است و توقف خودروی شما بیش از حد طول می­کشد، ممکن است وسیله نقلیه شما نیازمند سرویس باشد.

 نشتی روغن ترمز

علاوه بر صدای ترمز، در اینجا سایر علائم هشداردهنده که نشان از وجود مشکل در لنت ترمز هستند، عبارت‌اند از:

 روشن شدن چراغ ترمز و افزایش فاصله توقف

اگر از لنت ارزان استفاده نمی‌کنید و عادات رانندگی خوبی دارید، ممکن است به ترمز کمتری نیاز داشته باشید. با این حال، هنگامی که با صدای نامناسب، ضربان پدال، لرزش یا هر صدای غیرعادی مواجه شدید، ترمزهای خود را بدون در نظر گرفتن عمر آنها، فوراً بررسی کنید. تعویض این بخش در خودرو، دارای پیچیدگی­هایی است و نیاز به تخصص یک تکنسین مجرب دارند.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی