معرفی شاسی‌بلند آفرودی چری – چرخان

مهندس نقشه برداری، کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو



منبع: https://charkhan.com/127914/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF-%D8%A2%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF%DB%8C-%DA%86%D8%B1%DB%8C/در مورد فضای داخلی باید گفت، داخل جتور T-1 هم از یک سبک طراحی سخت با صفحه‌نمایش کنترل مرکزی پیروی می‌کند. همچنین قوای فنی خودرو، شامل موتورهای  ۱.۶ لیتری توربو و ۲ لیتری توربو می‌باشد که مدل‌های هیبریدی،‌دو چرخ متحرک و ۴ چرخ متحرک هم در دسترس خریداران خواهند بود.










در نمایشگاه ۲۰۲۲ خودروی چنگدو، چری(جتور) از شاسی‌بلند آفرودی خود، با نام جتور T-1 رسما رونمایی کرد. خودروی جدید در رده یک اس‌یو‌وی با سایز متوسط قرار گرفته. برای این خودرو دو نسخه در مدل‌های ۵ و ۷ نفره وجود خواهد داشت که در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ در دسترس خواهد بود.

در کناره بدنه، می‌توان خطوط کمانی بالای لاستیک‌ها و خطوط تزئینی را مشاهده کرد که بر زیبایی T-1 افزوده است. همچنین این خودرو به لاستیک‌های آفرود مجهز شده است. برای درب خودرو از دستگیره‌های مخفی استفاده شده است. سبک کلی این نوع طراحی، شباهت زیادی به فورد برانکو ، Tank 300 و لندرور دیفندر دارد. از نظر ابعاد، مدل ۵ نفره حدود ۴.۸ متر و ۷ نفره حدود ۴.۹۵ متر می‌باشد.

چری یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان کشور چین است که در‌حال حاضر، هفتمین تولید‌کننده بزرگ این کشور است که محصولات متنوعی را می‌توان در سبد تولیدات آن مشاهده کرد. اما چری هم مانند بسیاری از خودرو‌سازان دنیا که زیر‌برندهایی را تاسیس می‌کنند برندی متفاوت با نام جتور را معرفی کرد که هدف از آن ارائه خودروهایی با زبان طراحی متفاوت بود. جتور اخیرا از یک شاسی‌بلند کاملا متفاوتی رونمائی کرد.

جتور T-1 دارای سبکی متفاوت از طراحی با مدل‌های فعلی جتور دارد. خطوط بدنه، طراحی سخت و حالت استخوان‌داری از خودرو را تداعی می‌کند.چراغ‌های جلو با جلو‌پنجره میانی و لوگوی Jetour یکپارچه شده‌اند. در جلوی جتور T-1 از یک محصول مشکی ضخیم ضد خش استفاده شده است. خطوط به‌کار‌ٰفته بر روی کاپوت هم کاملا صاف و مستقیم، در‌نظر گرفته شده است.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی