معرفی و بررسی دو خودرو محبوب سایپا – شاهین و کوییک

اول از همه سراغ معرفی کوییک می‌رویم و این ماشین را از نظر امکانات رفاهی و مشخصات فنی بررسی می‌کنیم. خودروی کوییک ۲ مدل اتوماتیک و دنده‌ای دارد که مدل اتوماتیک از امکانات بیشتری برخوردار است.

در نهایت، کوییک اس به عنوان نسخه فیس لیفت سایپا کوییک معرفی می‌شود و مجهز به کامپیوتر سفری، دی‌لایت، دریچه گاز برقی و فرمان دی‌کات است. اگر می‌خواهید مدل فول آپشن کوییک اس را بخرید، کوییک G را به شما معرفی می‌کنیم. این ماشین همه امکانات مدل اتوماتیک را دارد و از طراحی زیباتری برخوردار است. درباره امکانات رفاهی کوییک G هم می‌توان به سیستم مالتی‌مدیای پیشرفته، نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، روکش صندلی چرمی، مسیریاب و اتولایت اشاره کرد.

معرفی شاهین

با مقایسه ویژگی‌های کوییک و شاهین متوجه می‌شویم که ماشین شاهین امکانات بیشتری دارد.

بین شاهین و کوییک، کدام یک ارزان‌تر هستند؟

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است


منبع: https://charkhan.com/152038/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D9%88-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%85%D8%AD%D8%A8%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7-%D8%B4%D8%A7%D9%87/

کوییک R پلاس مدل فول آپشن کوییک معمولی است و امکاناتی مثل نمایشگر لمسی و سامانه مولتی مدیا دارد. اگر طرفدار رنگ‌های مشکی، قرمز و نقره‌ای هستید، کوییک R Plus ماشین مناسبی برای شما است. کوییک اتوماتیک، گیربکس CVT، شیشه دودی عقب و ورود و استارت بدون کلید دارد.

درباره انواع مدل‌های کوییک باید بگوییم که این ماشین ۵ تیپ دارد. کوییک معمولی، کوییک آر پلاس، کوییک اتوماتیک، کوییک S و کوییک G انواع تیپ‌های کوییک هستند. کوییک معمولی یا کوییک دنده‌ای، گیربکس ۵ دنده‌ای دستی دارد. کوییک R از نظر مشخصات فنی شبیه کوییک معمولی است، ولی با رنگ متفاوتی تولید می‌شود.

از نظر امکانات رفاهی، ماشین‌های شاهین و کوییک در سطح یکسانی قرار دارند. شاهین مجهز به سانروف، آینه‌های جانبی تاشو برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک و سنسور نور است. در مقابل، کوییک اتوماتیک، کروز کنترل دارد و ایمنی بالاتری دارد.

حجم پیشرانه شاهین دنده‌ای ۱۴۹۷ سی‌سی و حجم پیشرانه کوییک دنده‌ای ۱۵۰۲ سی‌سی است. کوییک دنده‌ای با توان بیشتری کار می‌کند، ولی گشتاور پایین‌تری دارد. به‌علاوه، حجم باک کوییک اس کمتر است. سیستم فرمان کوییک دنده‌ای از نوع هیدرولیک است، ولی شاهین دنده‌ای با فرمان برقی کار می‌کند.

جمع‌بندی

در صورتی‌که دنبال خرید ماشین دنده‌ای هستید، می‌توانید بین ۲ ماشین کوییک اس و شاهین دنده‌ای انتخاب کنید. تفاوت کوییک و شاهین دنده‌ای به حجم پیشرانه، توان، حجم باک و سیستم فرمان مربوط می‌شود.

طبق آخرین تغییرات قیمتی در آبان ۱۴۰۲، خودروی کوییک با قیمت ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان ارزان‌تر است.

مهم‌ترین تفاوت کوییک و شاهین چیست؟

در این مقاله درباره تفاوت کوییک و شاهین صحبت کردیم و ویژگی‌های کوییک و شاهین را مقایسه کردیم. پیشنهاد ما این است که اگر قصد خرید یکی از این ۲ ماشین یا دیگر محصولات سایپا را دارید، اول سراغ بررسی محصولات سایپا بروید و ویژگی‌های آن را به طور کامل مطالعه کنید. در نهایت، با مقایسه ویژگی‌ها و اولویت‌های خودتان، بهترین ماشین را خریداری کنید. در صورتی‌که قیمت شاهین یا کوییک بیشتر از بودجه شماست، می‌توانید از امکانات و تسهیلات خرید اقساطی محصولات سایپا استفاده کنید.

سوالات متداول

از نظر امکانات رفاهی، شاهین بهتر است یا کوییک؟

بسیاری از کسانی که قصد خرید محصولات سایپا را دارند، سراغ ماشین‌های شاهین و کوییک می‌روند. اگر شما در سال ۱۴۰۲ قصد خرید یکی از این ۲ ماشین را دارید، ولی از تفاوت کوییک و شاهین مطلع نیستید، در این مقاله به بررسی مشخصات کوییک و شاهین می‌پردازیم و ویژگی‌های آن‌ها را مقایسه می‌کنیم.

بررسی مشخصات کوییک

برای بررسی مشخصات شاهین با مشخصات فنی آن شروع می‌کنیم. این خودروی محبوب با موتور اصلاح‌شده M15 یا توربوشارژر M15TC کار می‌کند و گیربکس ۵ سرعته دارد. حداکثر سرعت شاهین ۱۹ کیلومتر بر ساعت و حجم موتور ۱۴۹۷ سی‌سی است. در خصوص مشخصات ظاهری باید بگوییم که ماشین شاهین ظاهر شیک و زیبایی است و بدنه محکمی دارد.

این خودروها از نظر قدرت و گشتاور مشابه هستند و در بعضی از ویژگی‌ها مثل قدرت و گشتاور تفاوت دارند. مثلاً، شاهین پلاس با قدرت ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر کار می‌کند. تعداد کیسه‌های هوا و امکانات رفاهی شاهین پلاس و شاهین CVT بیشتر است. در نهایت، مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت شاهین فرمان برقی نرم، دید کافی به اطراف و صندلی‌های راحت هستند.

مقایسه ویژگی‌های کوییک و شاهین اتوماتیک

مهم‌ترین نکته در بررسی مشخصات کوییک، موتور آن است. موتور این ماشین از نوع M15 است که با حجم ۱.۵ لیتری کار می‌کند. حداکثر قدرت ماشین ۸۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر است. سوخت کوییک ترکیبی و مصرف سوخت مدل اتوماتیک بیشتر از دنده‌ای است.

ویژگی های شاهین

 

مقایسه ویژگی‌های کوییک و شاهین دنده‌ای

ویژگی های کوییک

مهم‌ترین تفاوت کوییک و شاهین قیمت و سطح امکانات رفاهی است.

مهم‌ترین تفاوت کوییک و شاهین به استهلاک و قیمت آن‌ها مربوط می‌شود. کوییک استهلاک کمتری دارد و ارزان‌تر است. همچنین، مصرف سوخت و شتاب کوییک از شاهین بیشتر است. در جدول زیر می‌توانید اطلاعات بیشتری از مقایسه ویژگی‌های کوییک و شاهین به دست آورید.

تجهیزات و امکانات رفاهی کوییک اتوماتیک شاهین G
چراغ مه‌شکن جلو و عقب، دی‌لایت مه‌شکن جلو و عقب، دی‌لایت، سنسور نور
سیستم‌های مالتی‌مدیا لمسی، ۴ بلندگو لمسی، ۶ بلندگو
رینگ‌ها ۱۴ اینچی آلومینیومی ۱۵ اینچی آلومینیومی
شیشه و آینه شیشه‌های برقی، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی شیشه‌های برقی، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن
تهویه مطبوع الکتریکی اتوماتیک
صندلی روکش پارچه‌ای، تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت و صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت، نگهدارنده صندلی کودک در ردیف عقب (ایزوفیکس)، صندلی عقب تاشو روکش چرمی، تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت و صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت، نگهدارنده صندلی کودک در ردیف عقب (ایزوفیکس)
تجهیزات ایمنی و حفاظتی سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر) سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)، کمربند ایمنی سرنشین‌های جلو
کیسه هوا راننده و سرنشین جلو راننده و سرنشین جلو
سیستم ترمز و پایداری ترمزهای دیسکی خنک شونده در محور جلو و کاسه‌ای در محور عقب، ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز ترمزهای دیسکی در هر دو محور، ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی
سایر امکانات کی‌لس استارتر، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، سنسور فشار باد لاستیک، کامپیوتر سفری، دوربین دید عقب، فرمان با نیروی کمکی برقی کی‌لس استارتر، سانروف، سنسور پارک عقب، سنسور فشار باد لاستیک، دوربین دید عقب، فرمان با نیروی کمکی برقی، کامپیوتر سفری

حداکثر قدرت شاهین ۱۱۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۱۷۸ نیوتن‌متر است. اگر قصد خرید شاهین را دارید، بهتر است بدانید که این ماشین در ۴ مدل شاهین S، شاهین جی، شاهین CVT و شاهین پلاس در بازار موجود است.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی