ملاقات با چانگان یونی‌تی (UNI-T)؛ اولین خودرو وارداتی در راه بورس!

چانگان یونی تی – CHANGAN UNI-T


همانطور که در بندهای قبلی نیز اشاره شد، باتوجه به اینکه نسخه‌های موجود در گزارش، نمونه‌های اولیه و نیمه‌فولی هستند که در اوایل تابستان وارد کشور شده‌اند، از وجود برخی ویژگی‌ها بی‌بهره است. پس فعلا نمی‌توان در رابطه با امکانات رفاهی و ایمنی چانگان UNI-T قابل تحویل به مشتری چیزی را به صورت قطعی گفت.

چانگان یونی تی – CHANGAN UNI-T


چانگان یونی تی – CHANGAN UNI-T


چانگان یونی تی – CHANGAN UNI-T


چانگان یونی تی – CHANGAN UNI-T


چانگان Uni-t

چانگان یونی تی – CHANGAN UNI-T


غربیلک فرمان خودرو در عمق و ارتفاع قابل تنظیم است و امکان تنظیم صندلی راننده به صورت برقی در شش جهت وجود دارد. مقابل راننده، یک صفحه آمپر دیجیتالی 10/3 اینچی LCD قرار گرفته که از طریق حالت‌های مختلف رانندگی شامل معمولی، اقتصادی و اسپرت، ترکیب نمایش و رنگ‌های آن قابل تنظیم خواهد بود. به این صفحه آمپر هم یک نمایشگر لمسی 10/8 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی متصل شده که از قابلیت دستور صوتی هم برخوردار است.

مشخصات فنی

در قسمت جانبی خودرو، رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی جلب‌توجه می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب یونی‌تی، دستگیره دربها هستند که به صورت مخفی طراحی شده‌اند. دستگیره‌ها در جلو از نوع مخفی برقی بوده که با نزدیک و یا فشردن دکمه روی آن، دستگیره‌ها زاویه‌دار می‌شوند و در عقب نیز، دستگیره‌ها مانند آنچه که در نیسان جوک، تویوتا C-HR و… است، در قسمت ستون جانمایی شده است.

همین شرایط برای درب صندوق عقب هم بوده و خبری از برقی بودن درب صندوق عقب این محصول جذاب نیست!

چانگان یونی تی – CHANGAN UNI-T

امکانات رفاهی و ایمنی

نکته عجیب و غریب اینجاست که درب کاپوت مجهز به پمپ یا جک نبوده و می‌بایست همانند پراید با دست آنرا بلند کرده و با میله ای آنرا نگه دارید!

چانگان یونی تی – CHANGAN UNI-T


چانگان Uni-t

یکی از نکات مهم، وجود رادار کروز کنترل تطبیقی در چانگان UNI-T است. با اینکه نمونه اولیه وارداتی سایپا، نسخه فول نیست؛ ولی مجهز به این رادار است. هرچند طی صحبتی با مسئولین سایپا به نظر می‌رسد در نسخه نهایی، خبری از این رادارها نیست!


منبع: https://charkhan.com/134520/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%DA%86%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%86-uni-t/

چانگان UNI-T با طول 4515 میلیمتر، عرض 1870 میلی مترو ارتفاع 1565 میلی متر چندان سایز بزرگی ندارد و فاصله محوری در این خودرو نیز 2710 میلی متر است. بنا بر ادعای شرکت سازنده، ابعاد کوچک و وزن کم باعث شده با یک کراس‌اوور نسبتا سریع مواجه باشیم.

چانگان یونی تی – CHANGAN UNI-T


چانگان Uni-t

چانگان یونی تی – CHANGAN UNI-T


چانگان یونی تی – CHANGAN UNI-T


نکته عجیب دیگر، این است که چانگان UNI-T مانند تیپ فاز 1 لاماری ایما از حالت تعویض دستی (منوآل) گیربکس بی‌بهره است!

چانگان یونی تی – CHANGAN UNI-T


توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی