بنابراین، پیشرانه موتورسیکلتهای مدرن به بنزینی با اکتان بالا نیاز دارد و در غیر این صورت با مشکلاتی مثل ناک زدن مواجه میشود. در موتورسیکلتها در صورت ناک زدن دمای محفظه احتراق بالا میرود، به سوپاپها فشار وارد میشود، آلایندگی و مصرف سوخت بیشتر میشود و حتی امکان شکستن یا ذوب شدن پیستون هم وجود دارد. علاوه بر این، استفاده از بنزین اکتان پایین در موتورسیکلتهای مدرن مشکلات دیگری هم را به دنبال خواهد داشت.
بنابراین، ازآنجاییکه بنزین در کشورمان اکتان و کیفیت پایینی دارد، موتورسیکلتهای مدرن قطعاً به مکمل سوخت نیاز دارند نت اکتان را افزایش دهد. افزایش اکتان بنزین و درنتیجه جلوگیری از ناک زدن در پیشرانههای نسبت تراکم بالا، تمیز کردن و افزایش کیفیت بنزین، بهبود کارکرد موتور، کاهش آلایندگی تولیدی، افزایش قدرت و عملکرد موتور، کاهش مصرف سوخت، پاک کردن رسوبات و ایجاد لایه محافظ در مسیر سوخترسانی و سیلندرها ازجمله مزیتهای استفاده از مکمل بنزین در موتورسیکلتها هستند..
واضحترین مشکل، هنگام بالا رفتن از سربالاییها یا حرکت با دور موتور پایین یا دنده مرده است که صدایی شبیه برخورد آرام قاشق و چنگال به هم به گوش میرسد. با رها کردن گاز، این صدا قطع میشود و با گاز دادن دوباره شروع خواهد شد. این صدا درواقع صدای ناک زدن پیشرانه موتورسیکلت است. علاوه بر این، لرزش موتور، خرابی قطعات سوخترسانی و افزایش مصرف سوخت هم از دیگر مشکلات استفاده از بنزین اکتان پایین در موتورسیکلتهای مدرن است.
بهترین زمان برای استفاده از مکمل اکتان بنزین موتورسیکلت پیش از مراجعه به پمپ بنزین و زمانی است که باک موتورسیکلت تقریباً خالی بوده و بسته حجم باک، نهایتاً یک لیتر بنزین دارد؛ بهعبارتدیگر، زمانی که آمپر بنزین به سطح یک درجه میرسد بهترین زمان برای استفاده از مکمل خواهد بود. در این صورت، پس از بنزین زدن مکمل بهخوبی با کل بنزین داخل باک ترکیب میشود.
پیشرانه موتورسیکلتها به دلیل حجم پایینتر نسبت به موتور خودرو، معمولاً نسبت تراکم بالاتری دارد و هرچند این موضوع در موتورسیکلتهای مسابقهای، سنگین، قدرتمند و گرانقیمت بیشتر دیده میشود اما موتورسیکلتهای خیابانی مدرن هم معمولاً نسبت تراکمی بین 9.5 تا 13.5 دارند. برای مقایسه، نسبت تراکم موتور EF7 که بالاترین نسبت تراکم را در بین همه پیشرانههای داخلی دارد، 11 به یک است.
هر قوطی از مکملهای بنزین موتورسیکلت مثل پتروبایک حاوی 100 میلیلیتر مکمل است که برای موتورسیکلتهایی با حجم باک حداکثر 20 لیتر کافی خواهد بود و میتواند بهخوبی کیفیت و اکتان بنزین را افزایش دهد. با توجه به کیفیت پایین بنزین در کشورمان، پیشنهاد میشود در موتورسیکلتهای مدرن و قدرتمند با هر بار بنزین زدن از مکمل سوخت استفاده کنید.