نسخه جدید دیگنیتی دریم بهمن موتور در راه بازار

بهمن موتور در سال 1401 توانست رتبه اول در فروش و رضایتمندی از خدمات را در تازه‌ترین ارزیابی بدست آورد. این خبر موضوع دیگری بود که محمد ضرابیان در نشست خبری این گروه « با موضوع دستاوردهای این خودروساز در سال ١۴٠١ » بیان کرد. وی می‌گوید: بهمن موتور نسبت به سال ١۴٠٠ در حوزه تولید و فروش تا ٣۵ درصد رشد را تجربه کرد و دو محصول جدید فیدلیتی پرستیژ و یک SUV جدید به سبد محصولات بهمن اضافه خواهد شد.


منبع: https://charkhan.com/138910/%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D8%A8%D9%87%D9%85%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7/

محمد ضرابیان مدیر عامل بهمن موتور می‌گوید سال 1402 تیراژ تولید فیدلیتی به روزانه یکصد دستگاه می‌رسد و در همین سال تیراژ تولید به 57 هزار دستگاه تولید خواهد رسید. همچنین در بخش واردات یا خودروهای CBU بین ١٢ تا ١۵ هزار دستگاه واردات خواهیم داشت.

حسین خضری، مدیرعامل بهمن دیزل در این نشست از رفع مشکلات گواهی اسقاط خبر داد. وی در همین رابطه گفت: قانون پرداخت 1.5درصد مبلغ کشنده برای نوسازی ناوگان حمل و نقل اجرایی خواهد شد و مساله نبود گواهی اسقاط برطرف شده است.
** گروه بهمن در مسیر توسعه قرار گرفته است

داخلی سازی و طراحی پلفترم‌‎های داخلی از دیگر اهداف بهمن موتور است که چندی پیش در حضور شهردار تهران مرکز تحقیقات بهمن موتور محل احداث مرکز تحقیقات بهمن موتور تعیین شد. طبق اعلام مدیران این مجموعه، ماموریت مرکز تحقیقات «افزایش داخلی سازی و طراحی پلتفرم‌های داخلی خودرو» است. علی پورابراهیم در این نشست خبری می‌گوید: « مرکز تحقیقات بهمن موتور مجوزهای لازم را دریافت کرده و ٧۵٠٠ متر فضای مهندسی به مجموعه اضافه می شود.»
پور ابراهیم در پاسخ به سوالی درباره توسعه شرکت تیوان می‌گوید: این شرکت بر روی طراحی و داخلی سازی موتور مطالعات خود را آغاز کرده است و در سال 1402 توانایی مونتاژ موتور فیدلیتی و ریسپکت را کسب خواهد کرد.

پور ابراهیم در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای بهمن دیزل می‌گوید: این شرکت قبل از خصوصی سازی ٨ هکتار مساحت داشت اما امروز ٣٢ هکتار مساحت دارد. یک مجموعه خدمات پس از فروش مستقل برای خودروهای تجاری در نظر گرفته که تا سال ١۴٠٣ کل خدمات به این مرکز انتقال می‌یابد که مجهزترین و به روز ترین در ایران می‌شود.

** تست سنتر؛ جایی برای جلب رضایت مشتریان بالقوه

بهمن موتور نیز افق 5 ساله تیراژ 260 هزار دستگاهی را برای خود در نظر گرفته است. این گروه بهمن توسعه را در دستور کار خود قرار داده. علی پورابراهیم عضو هئیت مدیره بهمن موتور در نشست خبری گروه خودروسازی بهمن از تداوم رویکردهای توسعه گرا در سال 1402 خبر داده و می‌گوید: قطعه زمینی به مساحت ١٣٠ هکتار خریداری شده که به بهمن موتور 2 ملحق می‌شود. وی در همین رابطه افزود: در ۵ سال آینده با تیراژ 260 هزار دستگاه دست پیدا خواهیم کرد.
علی پور ابراهیم در خصوص دیگر اهداف توسعه‌ای این شرکت گفت: خطوط بدنه گسترش یافته و در سال 1402 بدنه فیدلیتی به طور کامل در ایران تولید می‌‎شود.

حسین خضری مدیر عامل بهمن دیزل نیز در خصوص برنامه‌های توسعه گرایان این شرکت می‌گوید: به رغم همه تحریم‌ها و سختی‌ها بهمن دیزل توانست به بیش از ۵ هزار و ٣٠٠ دستگاه تولید خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین دست پیدا کند که بیش از ١٢٠ درصد رشد نسبت به سال گذشته دارد. موضوع مهم در این حوزه خروج بهمن دیزل از وضعیت تک محصولی بود. از طرفی فعالیت‌ها به گونه‌ای بوده که پرسنل از ۶٠٠نفر به ٢ هزار نفر رسیده و با توجه به نیاز بازار در سال بعد ۶٠ درصد افزایش تولید خواهیم داشت. خضری در همین باره از راه اندازی تعمیرگاه مرکزی دیزل در جاده مخصوص در سال 1402 خبر داد.

محمد ضرابیان تایید کرد که نسخه جدید دیگنیتی دریم (XB1) سال 1402 به بازار می‌رسد و این خودرو در حقیقت یک خودروی دو دیفرانسیل لوکس محسوب می‌شود.

محمد ضرابیان در خصوص پیشتازی بهمن در ورود تکنولوژی روز دنیا به صنعت خودروسازی ایران می‌گوید: ما برای ورود خودروی هیبریدی به بازار خودروی ایران برنامه داریم اما برای آنکه مشتریان بتوانند از این خودروها استفاده کنند و رضایتمندی داشته باشند باید زیرساخت‌های لازم آن توسط دولت فراهم شود. با این حال با دقت بازار خودروهای هیبریدی روز دنیا را رصد می‌کنیم و در صورت تحقق زیرساخت‌ها آمادگی معرفی این محصولات به بازار ایران را داریم.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی