نسل جدید لکسوس GX معرفی شد، برادر لوکس تویوتا پرادو

GX به سه ردیف صندلی مجهز است و ظرفیت حمل هفت نفر را دارد اما در صورت سفارش صندلی‌های کاپیتانی برای ردیف دوم به ظرفیت به شش نفر کاهش پیدا می‌کند.

GX جدید در ظاهر هیچ شباهتی به نسل قبلی ندارد و از ظاهری خشن با خطوط شارپ استفاده می‌کند. جلوپنجره دوکی‌شکل لکسس همچنان عنصر مهمی در طراحی این خودرو است اما طراحان حالا آن را کوچک‌تر کرده‌اند.

لکسوس GX در شش‌تریم مختلف به بازار عرضه می‌شود که دوتا از آن‌ها کاملاً جدید بوده و اوورتریل و اوورتریل پلاس نام دارند.

نسل جدید لکسوس GX معرفی شد، برادر لوکس تویوتا پرادو


منبع: https://charkhan.com/144207/%D9%86%D8%B3%D9%84-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%84%DA%A9%D8%B3%D9%88%D8%B3-gx-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D9%88/

صندلی‌های جلو به‌صورت استاندارد به گرم‌کن و تهویه مجهز هستند و گرم‌کن برای ردیف دوم قابل سفارش خواهد بود.

این دو تریم روی آفرود تمرکز دارند و از قفل دیفرانسیل عقب بهره می‌برند. فلاپ‌های گلگیر مشکی، صفحات محافظ آلومینیومی، رینگ‌های 18 اینچی با لاستیک‌های 33 اینچی، کرال کنترل و سیستم دید سه‌بعدی هم از دیگر ویژگی‌های این دو تریم محسوب می‌شود درحالی‌که اوورتریل پلاس از صندلی‌های ویژه با ماساژور برای راحتی بیشتر در آفرود نیز بهره می‌برد.
نسل جدید این خودرو 5,005 میلی‌متر طول، 2,117 میلی‌متر عرض و بسته به نوع تایرها بین 1,915 تا 1,935 میلی‌متر ارتفاع دارد.

لکسوس نسل سوم شاسی‌بلند سری GX را معرفی کرده تا جایگزین نسل دومی شود که پیشینه آن به سال 2010 بازمی‌گردد. نسل جدید این خودرو از ظاهری بسیار خشن‌تر از قبل و تکنولوژی‌های مدرن‌تری بهره می‌برد و در اوایل سال 2024 راهی بازار خواهد شد. لکسوس GX جدید روی پلت‌فرم GA-F ساخته شده که با مدل بزرگ‌تر LX و همین‌طور تویوتا لندکروزر مشترک است. این شاسی بلند جدید در جلو از تعلیق دو جناقی و در عقب چند اتصالی استفاده می‌کند. لکسوس همچنین برای این خودرو فرمان برقی را در نظر گرفته و سیستم تعلیق تطبیقی با کمک‌فنرهای فعال هم برای آن قابل سفارش است.

لکسوس فعلاً قیمت این خودرو را اعلام نکرده اما قیمت نسل قبلی از 60 هزار دلار آغاز می‌شود و انتظار نمی‌رود نسل جدید خیلی گران‌تر باشد.

نمایشگر 14 اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، کنترل‌های فیزیکی سیستم تهویه و دکمه‌های اختصاصی برای ویژگی‌های آفرود از ویژگی‌های داخلی این شاسی‌بلند لوکس ژاپنی هستند.

نسل جدید لکسوس GX معرفی شد، برادر لوکس تویوتا پرادو

پیشرانه و مشخصات فنی لکسوس GX

نسل جدید لکسوس GX معرفی شد، برادر لوکس تویوتا پرادو

نسل جدید لکسوس GX معرفی شد، برادر لوکس تویوتا پرادو

امکانات و تیپ بندی

در عقب خودرو هم درب صندوق برقی بوده و شیشه عقب به‌صورت مجزا باز می‌شود. هرچند طراحی بیرونی لکسوس GX جدید خشن‌تر از قبل شده اما در داخل طراحان تجمل را در اولویت قرار داده‌اند.

ADS B1

با این ترکیب، خودرو می‌تواند تا 3630 کیلوگرم را یدک بکشد. گفته شده بعداً یک نسخه هیبریدی هم ارائه خواهد شد. لکسوس GX جدید به‌صورت استاندارد به سامانه چهارچرخ محرک با دیفرانسیل مرکزی قفل شونده تورسن مجهز است و از یک ترنسفر کیس الکترونیکی با حالات سبک و سنگین بهره می‌برد.

شاسی بلند جدید لکسوس ابتدا فقط با یک پیشرانه در مدل GX550 به بازار عرضه می‌شود. این یک موتور 3.4 لیتری V6 توئین توربو با 349 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک انتقال می‌دهد.

نسل جدید لکسوس GX معرفی شد، برادر لوکس تویوتا پرادو

طراحی ظاهری

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی