نکات بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث که باید بدانیم!

برای انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به خودرویی دیگر، حتما باید ماشین را فروخته باشیم. اگر فاصله زمانی برای خودرو جدید طولانی می‌شود، این موضوع را می‌توانید به شرکت بیمه اعلام و گواهی تخفیف سنوات بیمه شخص ثالث دریافت کنید. البته برای تخفیف بیمه شخص ثالث، ماشین جدید نباید صفر کیلومتر باشد. چون این ماشین‌ها در کارخانه بیمه می‌شوند؛ بنابراین برای انتقال تخفیف باید تا زمان پایان اعتبار بیمه کارخانه صبر کنید.

تمدید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه در کمترین زمان با سامانه آیتول

بیمه بدنه به رانندگان بدون گواهینامه خسارت پرداخت نمی‌کند

یک راه دیگر برای تشخیص اصالت بیمه‌نامه، استعلام کد یکتا در سنهاب خواهد بود. هر بیمه شخص ثالث بعد از خرید در سامانه سنهاب بیمه مرکزی ثبت می‌شود. اگر اطلاعات مربوط به خودرو شما در سامانه ثبت شده باشد، بیمه شخص ثالث معتبر است.

چگونه تخفیفات بیمه شخص ثالث را بعد از فروش ماشین حفظ کنیم؟

بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث یک تخفیف مشترک برای بیمه‌گذاران دارند. به‌این‌ترتیب که اگر بیمه‌گذار در طول یک سال از بیمه خسارتی دریافت نکند به او تخفیف داده می‌شود. زمانی می‌توانیم از این امتیاز بیمه شخص ثالث برای بیمه بدنه هم بهره‌مند شویم که هر دو بیمه را از یک شرکت خریداری کرده باشیم.

از آنجایی‌که تحفیف‌های بیمه بدنه فقط به بیمه‌گذار و راننده ماشین اختصاص داده می‌شود، علنا انتقال آن به فرد دیگر یا ماشین جدید بی‌فایده است. همچنین فقط در صورتی می‌توانید از امتیاز پرداخت خسارت در حوادث رانندگی برخوردار شوید که بیمه بدنه به نام شما باشد؛ بنابراین اگر به‌تازگی یک خودروی جدید خریده‌اید، هرچه زودتر اقدامات لازم برای تهیه «الحاقیه تغییر ذینفع» انجام دهید. فقط بعد از انجام این کار مجاز هستید تا از مزایای بیمه بدنه متعلق به خودرو استفاده کنید.

در اولین فرصت بیمه شخص ثالث را تمدید کنید

بعد از خرید بیمه شخص ثالث، اعتبار بیمه از ساعت 12 بامداد برای بیمه‌گذاران فعال می‌شود؛ بنابراین اگر سر رسید بیمه‌نامه شما نزدیک است، توصیه می‌کنیم حداقل یک روز قبل نسبت به تمدید و پرداخت هزینه بیمه شخص ثالث اقدام کنید. چون اگر بیمه‌نامه تا روز چهارشنبه 14 آذر اعتبار داشته باشد و در همان روز تمدید شود، اعتبار جدید برای شما از ساعت 12 بامداد روز پنجشنبه فعال خواهد شد. اگر در این فاصله حادثه‌ای برای شما اتفاق بیفتد، خسارتی از طرف بیمه به شما تعلق نمی‌گیرد. برای جلوگیری از این موضوع بهتر است که بین یک هفته تا 10 روز قبل از پایان دوره بیمه‌نامه، اقدامات لازم برای تمدید را انجام دهید.

اصالت بیمه‌نامه شخص ثالث را چک کنیم

در این مقاله آیتول با نکات بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث برای خرید، تمدید و استفاده از اعتبارات آن آشنا شدیم. با دقت به این نکات بهتر از گذشته می‌توانید از امتیازات بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خودرو استفاده کنید. با تمدید به‌موقع بیمه در سامانه آیتول می‌توانید جلوی بسیاری از خسارت‌های جبران ناپذیر را بگیرید. برای خرید یا تمدید بیمه بدنه و شخص ثالث می‌توانید وارد سایت آیتول به آدرس Itoll.ir شوید. علاوه‌بر این می‌توانید از خدمات دیگر این سامانه همچون استعلام خلافی، پرداخت عوارض بزرگراهی، دریافت نوبت تعویض پلاک و معاینه فنی استفاده کنید. همچنین اگر برای خرید بیمه خودرو به مشاوره نیاز دارید، از طریق شماره 02189518010 با کارشناسان آیتول در تماس باشید.

مهم‌ترین و اولین هزینه‌ای که بعد از خرید ماشین انجام می‌دهید مربوط به تهیه بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث است. با خرید این بیمه‌ها می‌توانید از ماشینتان در برابر حوادث رانندگی و انواع سرقت محافظت کنید. در این مقاله درباره نکات بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث صحبت خواهیم کرد. بعد از مطالعه این متن برای انتخاب و خرید بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث چالش کمتری خواهید داشت. برای خرید بهترین بیمه در سریع‌ترین زمان و باتوجه‌به نیازهای خود همراه ما باشید.

در خرید بیمه بدنه به پوشش اضافی توجه کنیم

دو راه برای چک کردن اصالت بیمه شخص ثالث وجود دارد. بعد از خرید انواع بیمه شخص ثالث یک پیامک برای بیمه‌گذار ارسال می‌شود. در این پیامک یک کد یکتا و لینک مربوط به پرینت بیمه‌نامه وجود دارد. در‌صورتی‌که بعد از خرید بیمه این پیامک حاوی کد یکتا برای بیمه‌گذار ارسال نشود، فرآیند خرید بیمه انجام نشده است.

 

یکی از مهم‌ترین انواع پوشش اضافی بیمه بدنه، پوشش نوسانات قیمت بازار است. باتوجه‌به افزایش چشم‌گیر قیمت خودرو توصیه می‌کنیم که حتما این پوشش را از بیمه ماشین آیتول تهیه کنید. در صورت بروز حادثه برای ماشینتان، پوشش نوسانات قیمت بازار، خسارت را باتوجه‌به قیمت روز خودرو محاسبه و به شما پرداخت می‌کند.

 

همچنین اگر در هنگام وقوع حادثه اطلاعات گواهینامه راننده با وسیله نقلیه هماهنگ نباشد، باز هم خسارتی توسط بیمه بدنه پرداخت نمی‌شود. به‌عنوان مثال اگر با گواهینامه پایه یک، پشت فرمان یک خودروی سواری بنشینید و دچار حادثه شوید، خسارتی به شما تعلق نمی‌گیرد.

تخفیفات بیمه شخص ثالث شامل بیمه بدنه هم می‌شود

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است


منبع: https://charkhan.com/135331/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87-%D8%A8%D8%AF%D9%86%D9%87-%D9%88-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87-%D8%B4%D8%AE%D8%B5-%D8%AB%D8%A7%D9%84%D8%AB-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8/میزان تخفیف به نسبت سال‌هایی که خسارت دریافت نکرده‌اید، افزایش می‌یابد و شرایط استفاده از آن در هر شرکتی متفاوت است. با مراجعه به بخش بیمه بدنه آیتول، در کمترین زمان می‌توانید نسبت به خرید بیمه از شرکت مورد‌نظرتان اقدام کنید.

آیا باید بیمه بدنه بنام صاحب ماشین باشد؟

بیمه بدنه یک پوشش اصلی دارد که خسارت‌های مشخصی را جبران می‌کند. این موارد شامل مواردی همچون سرقت کلی، تصادف با اتومبیل یا برخورد با اجسام دیگر و خسارت ناشی از حوادث طبیعی مثل آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار می‌شود؛ اما حوادثی که ماشین شما را تهدید می‌کند به این موارد ختم نمی‌شود. برای پوشش مواردی همچون سرقت قطعات خودرو و نوسان قیمت، باید برای ماشین خود بیمه بدنه با پوشش اضافی تهیه کنید. برای دریافت این پوشش‌های اضافی باید حق بیمه بیشتری پرداخت شود.

ثبت گواهینامه در بیمه شخص ثالث اجباری نیست. بیمه شخص ثالث تحت هر شرایطی خسارت را به راننده پرداخت می‌کند. در واقع اگر حادثه‌ای اتفاق بیفتد که در آن راننده گواهینامه نداشته باشد یا گواهینامه باطل شده باشد، باز هم بیمه خسارت را جبران می‌کند؛ اما این موضوع در مورد بیمه بدنه صدق نخواهد کرد. اگر راننده گواهینامه نداشته باشد یا گواهینامه او باطل شده باشد، شرکت بیمه هیچ خسارتی به مالک پرداخت نمی‌کند.

 

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی