این مطلب را نیز بخوانید: 10 نکته جالب از تویوتا FJ کروزر
کمپانی تویوتا نسبت به دیگر رقبا در تولید خودروهای تمام الکتریکی کندتر عمل کرده است. بنابراین تعجبی ندارد که ببینیم سیستم قرار گرفته در این خودرو نیز از دوام زیادی برخوردار نیست. برای مثال همانطوری که در جدول بالا میبینید، پیشرانه این خودرو با یک سیستم هیبریدی همراه میشود که نسبت به مدل قبلی دوام پایینتری خواهد داشت. البته شاید تویوتا برای این کار خود دلیل خاصی داشته باشد!
در دهه ۸۰، تویوتا تصمیم گرفت تا در پیکاپهای موجود در بازار تغییراتی ایجاد کند. بنابراین با رونمایی از 4Runner بزرگترین تغییر را در صنعت پیکاپها به وجود آورد. این محصول که در سال ۱۹۸۴ به بازار آمد در اصل به عنوان Toyota Trekker شناخته میشد و به آغاز سبک زندگی کامیونی کمک کرد. این پیکاپ موفقیت زیادی را برای تویوتا به ارمغان آورد. سپس، کوین هانتر به بازی وارد شد تا باری دیگر تغییری در دنیای پیکاپها ایجاد کند.
تراکهای هیدروژنی نسبت به تراکهای BEV مزیتهای فراوانتری دارند. برای مثال خودروهای برقی در هنگام افزایش بار تنها قادرند تا برد مشخصی حرکت کنند ولی این مشکل برای خودروهای هیدروژنی وجود ندارد. دلیل دوم عدم تاثیر هوای سرد بر عملکرد خودروهای FCEV است.
البته تویوتا تا سال ۲۰۱۶ از مدل نسل سوم این خودرو رونمایی و اعلام کرد که قصد دارد از تریم TRD Pro (2017) و ویژگیهای الکترونیکی آفرود رونمایی کند. این تریم نسبت به دیگر مدلهای موجود در این رده ظاهر تهاجمیتری داشت و عملکردهای بسیاری را برای افراد به ارمغان میآورد. در نهایت به عنوان یکی از پرفروشترین پیکاپهای موجود در سایز متوسط شناخته شد.
طیف TRD پیکاپ تویوتا نسل چهارم
پس از آن، تویوتا ترکیب پیکاپهای خود را با تریمهایی مانند TRD و Prerunner کامل کرد که در اصل نسخه دیفرانسیل عقب این پیکاپ به شمار میرفت.
تویوتا نتیجه تلاش خود را دید
البته تویوتا کمی بعد از نسخه کوچکتر آن رونمایی کرد. این نسخه قیمت کمتری داشت و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد.
عملکرد بهتر تویوتا هایلوکس نسبت به رقبا
بنابراین تویوتا نسبت به نگرانی افراد درباره پیکاپهای برقی و هیبریدی به خریداران اطمینان داد که پیکاپهای تویوتا با موتورهای هیبریدی جدید عملکرد خوبی خواهند داشت.
احتمال عدم تولید پیکاپ BEV تویوتا
اولین بار در سال ۱۹۶۴ بود که تویوتا از اولین پیکاپ خود در آمریکا رونمایی کرد و آن چیزی نبود جز پیکاپ Stout تویوتا. پس از آن، تویوتا هایلوکس به بازار آمد تا توجه مردم در دهه 1970 را به خود جلب کند. این محصول ساده و مینیمال طراحی شده بود و به تجهیزات مدرن مجهز نشده بود.
تویوتا تاکوما بیشتر از تریمهای آفرود برخوردار است. نسل چهارم تویوتا تاکوما اخیرا با انواع ویژگیها عرضه شد و با بروزرسانیهای زیادی توجه افراد را به خود جلب کرد. این مدل به انواع تریمهای آفرود مجهز شده که برای زندگی به سبک کامیونی و ماجراجویی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
چرا که آمریکاییها تا دهه ۱۹۹۰ از پیکاپ تراکها تنها در زمینه کاری استفاده میکردند بنابراین این گونه از محصولات کاربرد دیگری نداشتند. با این حال تویوتا توانست با عرضه محصولات جذابی در این رده مانند تویوتا تاکوما بینش افراد را نسبت به این محصولات تغییر دهد. در آن زمان بود که علاقمندان به طبیعت، آفرود و ماجراجویی به سراغ انتخاب پیکاپها رفتند. بنابراین بیایید اکنون نگاهی به تاریخچه پیکاپ تراکهای تویوتا بیندازیم.
همه چیز از سال ۱۹۶۴ شروع شد
تویوتا هایلوکس نسبت به دیگر رقبای موجود در بازار عملکرد بسیار بهتری را به نمایش گذاشت و با موتور، طراحی، قدرت و سرعت انقلابی در صنعت پیکاپها به پا کرد.
پیکاپ 4Runner مسیر پیکاپها را تغییر داد
چرا که طبق بررسیهای جدید، گفته میشود خودروهای برقی 79 درصد بیشتر از خودروهای ICE با مشکل مواجه میشوند از سوی دیگر این امر برای خودروهای پلاگین هیبریدی برابر با ۱۴۶ درصد بیشتر از سایر خودروها است. بر اساس دیگر مطالعات گفته میشود که خودروهای هیبریدی مانند تویوتا تاکوما هیبریدی ۲۰۲۴ نسبت به دیگر خودروهای ICE ۲۶ درصد کمتر با مشکل مواجه میشوند.
تویوتا علاوه بر اینکه پس از معرفی تویوتا تاکوما انقلابی در این صنعت ایجاد کرد، اعلام کرد که قصد دارد از طیف وسیعی از موتورهای تویوتا تاکوما رونمایی کند. بنابراین موتور 3.4 لیتری 6 سیلندر، 4 سیلندر و غیره در آن حضور داشتند. این پیکاپ زیبا طراحی شده بود و با عملکرد عالی خود بسیاری از علاقهمندان را شگفت زده کرد.
تویوتا در طی این سالها سعی کرده که مدلهای قدیمی خود را فراموش نکند، ولی ممکن است تغییر و توسعه مدلهای جدیدتر در سالهای آینده با تغییراتی روبرو شود. یکی از دلایل این امر مقررات سختگیرانه انتشار گازهای گلخانهای است که شرکتها را مجبور میکند تا از پیشرانههای کوچکتر استفاده کرده و در کنار آنها از یک سیستم هیبریدی کمک بگیرند.
اگرچه تویوتا در نمایشگاه mobility ژاپن ۲۰۲۳ از کانسپت الکتریکی جدید پیکاپ BEV خود رونمایی کرده بود، ولی حالا به نظر میرسد که احتمالا این خودرو به مرحله تولید نخواهد رسید.
احتمال استفاده از سیستم هیدروژنی در تراکهای آینده تویوتا
این مطلب را نیز بخوانید: تویوتا تاکوما هیولایی بزرگتر از لندکروز و هایلوکس با 2.5 میلیون کیلومتر کارکرد!
دلیل اصلی محبوبیت تراکهای تویوتا
بنابراین تعجبی ندارد که ببینیم علاقمندان زیادی برای خریداری این محصول در رده تراک متوسط اشتیاق فراوانی دارند. در طی این سالها تراکهای مختلفی توسط تویوتا وارد بازار شده که بیشتر برای جلب اعتماد افراد و برطرف کردن نیاز مشتریان ساخته و توسط یافتهاند.