نگاهی به مشخصات هیوندای سانتافه 2024

با ورود به کابین، متوجه شباهت آن به فضای داخلی لندرور خواهید شد! یک نمایشگر منحنی دو بخشه برای راننده طراحی شده که می‌‌تواند اطلاعات مربوط به خودرو را در آن مشاهده کرد. قسمتی از آن برای کلاستر دیجیتالی و بخش دیگر نمایشگر اطلاعات سرگرمی است.

دو تریم بعدی که به عنوان تریم‌های پرمیوم نیز شناخته می‌شوند، لیمیتد و Calligraphy نام دارند که با قیمت‌های 43350 و 46500 دلار عرضه می‌شوند. تریم SEL، لیمیتد و Calligraphy در نسخه هیبریدی نیز فراهم شده‌اند البته باید برای دسترسی به آنها 500 دلار بیشتر هزینه کنید. در این میان، مقرون‌ به‌صرفه‌ترین تریم که با موتور هیبریدی ساخته شده، همان SEL خواهد بود!

موتور و مشخصات فنی

این مطلب را نیز بخوانید: رانندگی در دنیای مدرن: ۱۰ خودرویی که باید در سال ۲۰۲۴ بشناسید

دو گزینه پیشرانه برای هیوندای سانتافه 2024 در نظر گرفته شده، اولین گزینه موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است که 277 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

ردیف آخر صندلی‌ها فضای پای زیادی را در اختیار سرنشینان قرار نمی‌دهند پس ممکن است این بخش برای بزرگسالان و یا افراد قدبلند خیلی هم خوب بنظر نرسد! اگرچه کودکان و نوجوانان هیچ مشکلی در این زمینه نخواهند داشت.

نقاط مثبت کابین هیوندای سانتافه جدید:

  • استارت دکمه‌ای
  • نمایشگر 4.2 اینچی برای کنترل آب و هوای درون کابین
  • نمایشگر لمسی اصلی 12.3 اینچی
  • اپل کارپلی و اندروید اتو

قیمت اولیه هیوندای سانتافه 2024 بسیار مقرون به صرفه است و بسیار بیشتر از هزینه‌‌ای که برای خودرو می‌کنید، تجهیزات و امکانات جدیدی دریافت می‌کنید. تریم SE با قیمت 33950 دلار عرضه می‌شود، پس از آن تریم‌های SEL و XRT حضور دارند که به ترتیب با قیمت‌های 36350 دلار و 40600 دلار فروخته خواهند شد.

فضای بار و صندوق گسترده هیوندای سانتافه 2024

این مطلب را نیز بخوانید: تجربه‌ای لوکس و بی‌نظیر: گشتی در میان ۱۰ خودرو برتر لکسوس

امن و قابل اطمینان درست مانند مدل قدیمی


منبع: https://charkhan.com/162104/%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%A7%D9%81%D9%87-2024/

سانروف پنل دوگانه موجب می‌شود تا با حضور در کابین احساس بهتری را تجربه کرده و حتی احساس کنید که کابین اندازه بزرگتری دارد. متریال استفاده شده بسیار نرم و باکیفیت هستند که تجربه رانندگی را بهبود می‌بخشند.

هنوز اطلاعات زیادی از امتیاز NHTSA منتشر نشده ولی با توجه به اینکه مدل قدیمی هیوندای سانتافه امنیت بسیار بالایی داشت، این مدل نیز همانقدر قابل اطمینان خواهد بود. مدل سال 2022 در تست تصادفات به امتیاز عالی دست یافت.

هیوندای سانتافه بالاخره پس از مدت‌ها ارتقا یافت و اکنون نسخه جدید و متفاوتی از آن یعنی هیوندای سانتافه 2024 در دسترس افراد قرار گرفته است‌. اگرچه قیمت آن نسبت به نسخه اصلی افزایش یافته، ولی حالا امکانات و تغییرات زیادی در بخش فنی و موتور به چشم می‌خورد.

هیوندای سانتافه 2024 به صندوق بسیار بزرگی مجهز شده و نیازی نیست که نگران فضایی برای قرار دادن وسایل خود باشید. همچنین به جز صندلی‌های جلویی، امکان تا کردن تمام صندلی‌ها وجود دارد، پس فضای موجود در این بخش حتی بزرگتر نیز خواهد شد.

گزینه بعدی موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده که به کمک موتور الکتریکی 231 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند! به جز تریم XRT، سایر تریم‌ها همگی با سیستم چرخ‌های متحرک جلویی عرضه می‌شوند.

مشخصات فنی 

نوع انجین موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ (8 سرعته اتوماتیک) موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هیبریدی (6 سرعته اتوماتیک)
قدرت 277 اسب بخار 231 اسب بخار
گشتاور 311 پوند فوت 271 پوند فوت
شتاب 6.2 ثانیه تعیین نشده
حداکثر سرعت 209 کیلومتر بر ساعت 190 کیلومتر بر ساعت
حداکثر میزان بکسل 1587 کیلوگرم 907 کیلوگرم

فضای داخلی مشابه لندرور

از سویی دیگر، هیوندای هیچوقت برای رسیدن به اهداف خود امنیت را فدای چیزی نخواهد کرد‌. پس شک نداریم که ویژگی‌های امنیتی این مدل دو برابر بیشتر از مدل قدیمی خواهد بود. تریم SE به قابلیت‌هایی همچون کنترل نقطه کور، سیستم جلوگیری از برخورد از جلو و … مجهز شده است. تریم‌های گران‌تر علاوه بر این قابلیت‌ها، حتی به ویژگی‌های جذاب‌تر اضافی نیز مجهز شده‌اند. لطفا نظرات خود را درباره این محصول جدید هیوندای با ما در میان بگذارید.

سانتافه جدید ظاهری مقاوم‌تر دارد، به صورت سه ردیفه و در پنج تریم ساخته شده و کیفیت ساخت بالایی دارد. بیایید در ادامه به بررسی مشخصات و امکانات این خودروی جدید و جذاب بپردازیم.

قیمت و تریم‌های هیوندای سانتافه 2024

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی