هوشمند سازی: تجهیزات هوشمند سازی ساختمان + بهترین قیمت شرکت هوشمند سازی آرات-خانه هوشمند آکو

در این استفاده از پیاده سازی ، هزینه های نصب به میزان قابل توجهی کاهش می یابد زیرا نیازی به کابل نیست. راه حل هایی که نیاز به کابل کشی دارند ، گرچه گران هستند ، زیرا کابل ها ، اتصالات کابل ، لوازم جانبی کابل کشی و سایر موارد از جمله نیروی کار باید برای دستیابی به این هدف پرداخت شوند. ارائه فضایی که کیفیت خوب هوای فضای داخل خانه، راحتی فیزیکی، امنیت ،بهداشت ،روشنایی ، فرآیندهای کارآمد و اتاق مورد نیاز کارکنان را در سطح مطلوب تسهیل می‌کند و آن ها را قادر میسازد تا عملکرد خوب و بهتری داشته باشند. در این روش علاوه بر اجرای سیم کشی سنتی، یک سیم تلفنی 4 زوج هم بین قوطی کلیدها تا تابلو برق کشیده میشود. برای هوشمندسازی ساختمان در حال استفاده کافی است کلیدهای سنتی را باز کنید و به جای آن ها کلید لمسی هوشمند ببندید.

ساختمان های هوشمند چگونه کار می کنند؟

وجود دارند که شما بعد از گذراندن دوره تمامی روشها را با توجه به کاربری سیستم انتخاب نموده و طراحی و نصب می کنید. افراد علاقمند به این رشته می توانند در دوره آموزش خانه هوشمند در آموزشگاه فن آموزان شرکت نموده و با استفاده از کارگاه های مجهزی که در این آموزشگاه وجود دارد به کسب مهارت های عملی در این حرفه بپردازند. بی ام اس را می‌توان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که در ساعات مشخصی از روز و بر اساس شرایط دمای محیط، سیستم تهویه و کنترل دمای ساختمان را خاموش یا روشن کند. یک سیستم الکترونیکی هوشمند، مجهز به سنسور نور می باشد که به صورت خودکار چراغ های خانه را نسبت به شدت نور محیط تنظیم و یا روشن و خاموش می نماید. پمپ های آب روشن می شوند، شیر های مربوط به هر بخش باز شده کار آبگیری آغاز می شود بعد از رسیدن آب به مقدار نیاز شیرها به تدریج بسته شده و آبگیری متوقف می شود. سپس سیستم تصفیه با بررسی و آنالیز سلامت آب به صورت هوشمند اقدام به تنظیم سلامت آب می هوشمند سازی کند.

به طور مثال می توانید با انتقال تصویر دوربین مدار بسته بر روی موبایل یا کامپیوتر در هر نقطه و مکانی را بررسی و نظارت کنید و در نتیجه حداکثر امنیت را برای منزل فراهم کرد. در پروسه هوشمند سازی ساختمان باید از تجهیزاتی با پروتکل های ارتباطی یکسان استفاده شود. علاوه بر این باید در اجرای سیستم مبتنی بر سیم کشی و سیستم وایرلس نیز دقت ویژه ای اعمال نمود. گاهی اوقات نیاز است برخی تجهیزات در بستر سیم کشی شده و برخی در بستر امواج اینترنتی فعالیت کنند. برندهای معتبر زیادی در سرتاسر جهان در پروسه های هوشمند سازی ساختمان استفاده می شوند.

هوشمند سازی چیست؟

هوشمند سازی: تجهیزات هوشمند سازی ساختمان + بهترین قیمت شرکت هوشمند سازی آرات-خانه هوشمند آکو

هوشمند سازی منزل به معنای تعبیه کردن چندین سیستم خانه هوشمند در یک خانه یا ساختمان و برقراری ارتباط بین‌ آن‌ها از طریق شبکه Wi-Fi یا کابل است. البته تمامی سیستم‌های هوشمندی که در یک خانه هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند توسط یک نقطه مرکزی که سیستم مدیریت ساختمان هوشمند نام دارد، کنترل، مدیریت و برنامه‌ریزی می‌شوند. برای اینکه سیستم هوشمندسازی ساختمان را بهتر درک کنید تنها کافیست که یک شبکه کامپیوتری را تصور کنید. در یک شبکه کامپیوتری یک کامپیوتر که از نظر مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند است به عنوان یک سرور در نظر گرفته می‌شود و سایر کامپیوترها به عنوان کلاینت در نظر گرفته می‌شوند. کامپیوترهای کلاینت در حالی که با یکدیگر در ارتباط هستند به کامپیوتر سرور نیز متصل هستند از این‌رو مدیر شبکه تمامی کامپیوترهای کلاینت موجود در شبکه را از طریق سرور، کنترل و مدیریت می‌کند. در زمینه هوشمند سازی در صنعت ساختمان، سیستم مدیریت ساختمان و اتوماسیون خانه دو مبحث کاملا جداگانه هستند که در مطالب بعدی به آن می‌پردازیم.

این سیستم بر اساس تغییرات روزانه‌ی دما و کیفیت هوا عمل می‌کند و با بکارگیری بهترین و مناسب‌ترین استراتژی‌های تهویه‌ی هوا، باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز می‌شود. تیم های مجرب و آموزش دیده ما در زمینه نصب سیستم های خانه هوشمند و مدیریت ساختمان هوشمند آمادگی آن را دارند تا پروژه هوشمند سازی ساختمان شما را در کوتاه ترین زمان و بهترین کیفیت اجرا کرده و تحویل نمایند. ها ، کنترل عملکرد بخش های مختلف ساختمان به صورت لحظه ای از فواصل دور و نزدیک فراهم می شود. همچنین ضمن افزایش آسایش و امنیت ساکنین، هوشمند سازی سیستم های ساختمان با روش های مختلف سیم کشی و plc ، بهره وری منابع را در مناسب ترین قیمت و با صرف کم ترین هزینه فراهم می شود. همچنین ازجمله موارد مهم دیگری که در انتخاب شرکت تأمین کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان باید به آن توجه کرد، نرم افزار کاربردی توسعه داده شده توسط شرکت تولیدکننده تجهیزات است. نرم افزارهای کاربردی ازنقطه نظر رابط کاربری، زبان مورداستفاده و قابلیت نصب بر روی دیوایس های مختلف قابل بررسی هستند.

  • با طراحی لوپ های مشخص که در آنها آب گرم در کف و زیر سطح جریان دارد می توان دمای فضا را در فصول سرد به دمای مناسب و مطلوب رساند.
  • طبیعتا استفاده از پنل مرکزی هوشمند در هوشمندسازی ساختمان منجر به بالا رفتن هزینه هوشمند سازی خواهد شد.
  • این گزینه شامل صرفه جویی در هزینه هایی است که می توان با توجه به هزینه روزانه و نگهداری تجهیزات انجام داد.
  • در این اتاق مجموعه ای از نمایشگرها وجود دارد که از طریق آنها می توانیم به هر یک از سیستم های به کار رفته در ساختمان دسترسی داشته باشیم.
  • پمپ ها برای پمپاژ مایعات از جمله آب مورد استفاده می گیرند موارد مصرف آنها می تواند آبیاری فضای سبز یا پر و خالی کردن استخر باشد.
  • این سیستم متناسب با شرایط مورد نیاز هر گیاه، دما، رطوبت و فشار آن را تنظیم می کند.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی