آشنایی با اژدهای شش سیلندر بازار 2024


خودروسازان سعی می‌کنند با پیشرفت فناوری، تغییرات گسترده‌ای در محصولات خود ایجاد کنند. خودروهای جدیدی که در سال 2024 به بازار آمده‌اند، عملکرد و نوآوری بالایی دارند. یکی از این محصولات قدرتمند که به یک موتور شش سیلندر مجهز شده، مدل Mercedes-AMG ONE 2024 نام دارد.

این هیولای هیبریدی تکنولوژی فرمول یک را با عملکرد یک خودروی جاده‌ای در هم آمیخته و تجربه سواری بی‌نظیری را برای راننده فراهم می‌کند‌. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با ویژگی‌های جذاب این محصول جدید و قدرتمند آشنا شوید.

چند حقیقت جذاب از مدل Mercedes-AMG ONE 2024

موتور قدرتمند

مدل Mercedes-AMG ONE 2024 به عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی شناخته می‌شود. یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ وی‌شکل شش سیلندر در این خودرو قرار دارد که مستقیم از خودروهای موجود در مسابقات فرمول یک گرفته شده است.

این موتور با چهار پیشرانه برقی جفت شده تا شاهد یک عملکرد هیبریدی باشیم. قدرت ترکیبی این موتورها چیزی حدود 1000 اسب بخار است که نشانگر تکنولوژی هیبریدی موجود در این مدل است. موتور توربوشارژ، سیستم MGU-H و بهره‌وری بالا از جمله نکات مثبت این خودرو است.

تولید محدود

مرسدس اعلام کرده است که تنها 275 دستگاه از این خودرو ساخته می‌شود. هر دستگاه به صورت دستی و با دقت فراوان توسط مهندسان خبره این کمپانی تولید خواهد شد. مدل Mercedes-AMG ONE 2024 تولید محدودی دارد و مانند الماسی در صنعت خودرو خواهد درخشید!

عملکرد بی‌نظیر

موتور قدرتمند قادر است قدرتی برابر با 1049 اسب بخار تولید کند، شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت این محصول در کمتر از 2.5 ثانیه انجام می‌شود! به عبارتی دیگر در یک چشم بر هم زدن خودرو از جا کنده خواهد شد؛ یعنی یک اتفاق بی‌نظیر در دنیای خودروسازی!

حداکثر سرعت برابر با 349 کیلومتر بر ساعت است که آن را در بین سریع‌ترین هایپرکارها قرار می‌دهد. آیرودینامیک پیشرفته از فرمول یک گرفته شده تا در سرعت‌های بالا شاهد عملکرد و کنترل خوبی باشیم. سیستم تعلیق پیچیده و تکنولوژی ترمز می‌توانند تعادل عالی در رانندگی فراهم کنند.

این مطلب را نیز بخوانید: بازگشت مرسدس بنز به ایران با دو محصول وارداتی

مدل Mercedes-AMG ONE 2024: یک هیولای هیبریدی

در قلب Mercedes-AMG ONE 2024، از موتور هیبریدی Mercedes-Benz PU106B با ظرفیت 1.6 لیتری توربوشارژ شش سیلندر استفاده شده است. این پیشرانه به تنهایی 566 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که با کمک چهار موتور برقی، 161 اسب بخار نیز بر آن افزوده می‌شود. سایر موتورهای موجود در این بخش نیز باعث افزایش قدرت شده که در کل قدرت 1000 اسب بخاری تولید می‌شود.

موتور AMG ONE با مواد پیشرفته، تکنولوژی‌های فرمول یک و دقت بالا ساخته شد. سازنده از موادی مانند آلومینیوم، تیتانیوم، اینکونل و… بهره گرفت تا عملکرد توسعه یابد.

تکنولوژی‌ فرمول 1 در یک خودروی جاده‌ای

موتور هیبریدی نشانگر پیشرفت‌های تکنولوژی در سال 2024 است. این طراحی که در خودروهای فرمول یک به کار رفته بود، قدرت و عملکرد خوبی دارد. سیستم‌های MGU-K و MGU-H انرژی را تامین می‌کنند و سیستم توربو نیز مستقیم از فرمول 1 آمده است.

نتیجه یک موتور هیبریدی است که نه تنها قدرت بالایی دارد بلکه نمایانگر تکنولوژی‌های جدید در خودروها است.

دیگر خودروهای هایپرکار مشابه AMG ONE

اگر بخواهیم چند خودروی دیگری که درست از فرمول یک گرفته شده‌اند را نام ببریم، Aston Martin Valkyrie و the Ferrari SF90 Stradale از جمله آنها هستند. مدل اول با موتور ۱۲ سیلندر وی‌شکل تنفس طبیعی و همان تکنولوژی‌های فرمول یک ساخته شد.

مدل دوم از سویی دیگر با موتور هشت سیلندر وی‌‌شکل با سه موتور برقی تولید شد و مانند AMG ONE نشان داد که تا چه میزان فناوری‌های فرمول یک در ساخت خودروهای جاده‌ای موثر هستند.

رقبای شش سیلندر قدرتمند Mercedes-AMG ONE

بسیاری از مدل‌های شش سیلندر بازار وجود دارند که می‌توانند با Mercedes-AMG ONE رقابت کنند. از جمله رقبای اصلی این مدل می‌‌توانیم به فراری 296 GTB با موتور سه لیتری شش سیلندر وی‌شکل به همراه یک موتور الکتریکی (با قدرت ترکیبی 819 اسب بخار) اشاره کنیم.

رقیب بعدی McLaren Artura است که به موتور سه لیتری تویین توربوی شش سیلندر و یک موتور برقی با قدرتی برابر با 671 اسب بخار مجهز شده است.

ارزش خرید Mercedes-AMG ONE

به علاقمندانی که به فرمول یک و تکنولوژی‌های جدید در صنعت خودرو علاقمند هستند، پیشنهاد می‌کنیم از بین خودروهای جدید، به سراغ Mercedes-AMG ONE بروند. تنها 275 دستگاه از آن توسط مهندسان ساخته می‌شود. البته شک نکنید که AMG ONE پیچیدگی‌های خاصی دارد و به عنوان یک خودروی پیشرفته در بازار حضور خواهد داشت.

این مطلب را نیز بخوانید: معرفی 10 مدل از برترین Mercedes-AMG های تاریخ

مرسدس اعلام کرد که مدل Mercedes-AMG ONE با قیمت 5.45 میلیون دلار وارد بازار خواهد شد. برای اخبار بیشتر در زمینه خودرو با ما همراه باشید.


منبع: https://charkhan.com/164128/mercedes-amg-one-2024/

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی