رئیس
انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور گفت: شرکت رنو در بدو
ورود به ایران و ضمن مشارکت با قطعهسازان ایرانی، در نخستین اقدام، گریدبندی و
ارتقا را در دستور کار قرار داد به طوری که با انتخاب 60 قطعهساز داخلی و بر اساس
استانداردهای بینالمللی، حتی صادرات قطعات خودرویی به کشوری همچون رومانی نیز
انجام گرفت.
به
گزارش خبرخودرو، رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور دخالت
دولت در مدیریت و قیمتگذاری را علت اصلی عقب ماندگی در صنعت خودروی کشور دانست و
گفت: زیرساختهای موردنیاز برای اجرای استانداردهای 85 گانه در کشور فراهم نیست و
ارتقای کیفیت نیازمند هزار و 800 میلیون تومان سرمایهگذاری است.
نجفی
منش تصریح کرد: اکنون قطعهسازان با معضل دریافت مطالبات در ازای تولید و تحویل
قطعه مواجه هستند که فرصت تولید را از آنها سلب کرده است.
به
گزارش خبرنگار خبرخودرو، محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه
و قطعهسازان خودرو کشور در همایش زنجیره خودروسازی در افق 1401 اظهار داشت: قطعهسازان
از انتقاد هراسی ندارند بلکه آن را نقطه آغازی برای بهبود میدانند. دخالت دولت در
مدیریت و قیمتگذاری علت اصلی عقب ماندگی در صنعت خودروی کشور است.
نجفی
منش در پایان خاطرنشان کرد: با فرا رسیدن به روزهای پایانی سال و اشتغال حدود 500
هزار نفر نیروی کار در صنعت قطعهسازی کشور و ضرورت پرداخت دستمزدها، پاداش و عیدی
کارکنان انتظار قطعه سازان توجه بیشتر دولت به این صنف است. هر چند انتظار قطعهسازان
پرداخت مطالبات طی مدت زمان یک ماهه بوده اما پرداختهای 120 روزه نیز به تسهیل و
تسریع روند تولید قطعه کمک میکند تا به تدریج مدت زمان پرداختها تا یک ماه تقلیل
یابد.