اکتان بوستر چیست؟ – چرخان

هر قوطی اکتان بوستر مقدار بنزین مشخصی را پوشش می‌دهد که این مقدار روی قوطی درج می‌شود؛ بنابراین، پیش از ریختن مکمل داخل باک بهتر است دستورالعمل آن را مطالعه کنید.

اکتان بوستر چیست؟ پتروتکس

شیوه استفاده از اکتان بوسترها

بهترین زمان برای استفاده از اکتان بوستر، پیش از بنزین زدن و زمانی است که باک خالی باشد زیرا در این صورت، مکمل به‌خوبی با بنزین ترکیب شده و وارد سیستم سوخت‌رسانی خودرو می‌شود.

این موضوع شاید در کشورهایی که بنزین باکیفیت دارند درست باشد اما به دلیل فاصله بسیار زیاد کیفیت بنزین ایران با استانداردهای جهانی، حتی در صورت استفاده از بنزین سوپر هم به اکتان بوستر نیاز خواهد بود تا پیشرانه‌های حساس بتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند.

اغلب افراد معتقدند که در صورت استفاده از بنزین سوپر دیگر نیازی به اکتان بوستر نخواهد بود زیرا این نوع بنزین به‌خودی‌خود اکتان بالایی دارد.

همان‌طور که گفته شد، استفاده از مکمل اکتان بوستر بسیار ساده بوده و تخصص خاصی لازم ندارد.

همچنین یک قوطی مکمل باید در یک مرتبه به‌طور کامل داخل باک ریخته شود زیرا ازآنجایی‌که اکتان بوستر از مشتقات نفتی است، در صورت تماس با هوای آزاد امکان پریدن خواهد داشت.

این مکمل یک مایع افزودنی است که به‌سادگی داخل باک ریخته می‌شود. بااین‌حال در این رابطه می‌توان توصیه‌هایی را مطرح کرد.

 


منبع: https://charkhan.com/139331/%D8%A7%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی