با این قیمت، شاسیبلند میتسوبیشی در بازار کشورمان در برابر چری تیگو 8 پرو مکس قرار میگیرد که پیشرانه بسیار قویتری دارد و از آپشنهای بیشتر و سامانه چهارچرخ محرک بهره میبرد اما اوتلندر در عوض لوگوی معتبر میتسوبیشی را بر پیشانی دارد. البته در بازار قطعاً قیمت این خودرو بسیار فراتر از 2.5 میلیارد تومان خواهد رفت.
مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر
اوتلندر مطابق با جدیدترین زبان طراحی میتسوبیشی شکل گرفته است که با نام سپر پویا شناخته میشود و ویژگی اصلی آن خطوط کرومی پهنی است که در طرفین جلوپنجره از زیر چراغها تا روی سپر کشیده شده است.
هر سه تیپ اوتلندر در ایران دیفرانسیل جلو هستند و فعلاً خبری از نسخه چهارچرخ محرک نیست. این خودرو ظرف 10 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 195 کیلومتر بر ساعت را دارد. مصرف سوخت اوتلندر هم بهصورت ترکیبی 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.
طراحی بیرونی میتسوبیشی اوتلندر
هرچند تیپ پایهٔ اوتلندر از لحاظ امکانات کاملاً فقیر است اما تیپ H-Line سطح تجهیزات قابلقبولی دارد که قابلرقابت با کراساوورهای چینی خواهد بود.
معرفی کلی میتسوبیشی اوتلندر
امکانات و تجهیزات میتسوبیشی اوتلندر
طراحی داخلی این خودرو شاید زرقوبرق کراساوورهای چینی را نداشته باشد اما شیک و بروز به نظر میرسد و طراحی نسبتاً ساده آن بهدوراز شلوغکاریهایی که در بسیاری از خودروهای جدید میبینیم باعث میشود دیرتر کهنه شده و اصطلاحاً از مد بیفتد.
شرکت آرین موتور که قبلاً واردات محصولات مختلف میتسوبیشی را در کارنامه داشت و با ممنوعیت واردات خودرو نتوانست فعالیت خود را در این زمینه ادامه دهد، در دور جدید واردات خودرو، دوباره سراغ این شرکت ژاپنی رفته و در نمایشگاه خودروی شیراز 1403 جدیدترین نسل میتسوبیشی اوتلندر را برای واردات رونمایی کرده است.
پیشرانه میتسوبیشی اوتلندر
درحالیکه اوتلندر در بازار آمریکا با پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی نیسان عرضه میشود، آرین موتور برای واردات موتور 1.5 لیتری را انتخاب کرده که مخصوص بازار چین است. این پیشرانه توربو، 160 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور تولید میکند و برای انتقال نیروی خود به یک گیربکس CVT با هشت دنده مجازی متصل میشوند.
کابین اوتلندر بهطور خاص موردتوجه طراحان بوده و برای اینکه این کراساوور ژاپنی بالاتر از رقبای خود قرار گیرد، به کیفیت متریال و هماهنگی قطعات داخلی توجه دقیقی شده است. به گفته میتسوبیشی، کابین اوتلندر جدید فضایی ساکت و آرام را در اختیار سرنشینان قرار میدهد که کیفیت و راحتی آن بالاتر از این کلاس است.
اوتلندر یک شاسیبلند کامپکت است که اولین بار در سال 2001 ابتدا با نام ایرترک معرفی شد. در دور قبلی واردات، نسل سوم اوتلندر به ایران آمد که در سال 2012 معرفی و در سال 2015 فیسلیفت شده بود. حال نیز آرین موتور جدیدترین نسل این شاسیبلند ژاپنی یعنی نسل چهارم را به ایران آورده است که اوایل سال 2021 معرفی شد. این نسل برخلاف نسلهای قبلی، روی پلتفرم CMF-CD رنو-نیسان ساخته شده و اشتراکات زیادی با نیسان ایکستریل دارد.