بررسی چند بروکر فارکس (آلپاری، آماکتز، فیبوگروپ و Hycm)

بهتر است بدانید که نرخ اسپرد، کمیسیون و سواپ نه تنها در حسابهای معاملاتی مختلف، متفاوت است بلکه برای هر دارایی نیز متفاوت است. سهم معامله گران از پرداخت بهره این وام سواپ نامیده میشود. به عنوان مثال در جفت ارز EUR/USD، یورو ارز پایه است؛ همچنین در این جفت ارز دلار آمریکا ارز متقابل (Counter Currency) یا ارز مظنه (quote Currency) نامیده میشود. “اما من پول کافی برای خرید 000/10 یورو را ندارم! هدف شما از این کار این است که اگر روزی اتفاق غیر منتظرهای برایتان پیش آمد، کاسه چه کنم دست نگیرید و بتوانید خیلی سریع 10 میلیون تومان پول نقد در دست داشته باشید. اما اگر بخواهید کاری کنید که به جای 10 میلیون تومان امروز، دو سال دیگر 15 میلیون تومان داشته باشید (مبلغ پولتان حفظ و به آن اضافه شده باشد)، یعنی قصد سرمایهگذاری دارید. به عنوان مثال ممکن است بخواهید بر روی جفت ارز EURUSD که اسپرد ۲ پیپ دارد، معامله کنید اما همزمان گزارش بیکاری ایالات متحده منتشر شود و یا رئیس جمهور آمریکا توییتی در مورد روابط آمریکا و اروپا ارسال کند، در این حال ممکن است به طور ناگهانی اسپرد به ۲۰ پیپ افزایش پیدا کند. این بدان معنی است که بروکر به عنوان طرف مقابل معامله مشتریان خود عمل میکند و قاعدتا اگر معاملهگر اشتباه کند، بروکر سود بیشتری کسب میکند؛ از طرف دیگر این روش به بروکر اجازه میدهد FIXED SPREAD ارائه کند چرا که کنترل قیمت توسط بروکر انجام می شود.

علاوه بر آن تاکنون هیچ یک از سرمایه گذاران و کاربرانی که از این بروکر برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی استفاده کرده اند، از عدم امنیت این بروکر شکایتی مطرح نکرده اند. وقتی جسی لیورمور به عنوان پادو برای یک کارگزاری کار میکرد، اعداد و ارقام را یادداشت میکرد و پس از مدتی متوجه شد که این اعداد و ارقام از یک الگوی مشخص و واحد پیروی میکند. اسپرد ثابت و اسپرد متغیر که شناور نیز گفته میشود. معمولا بروکرهایی که به عنوان بازارساز یا اصطلاحا با مدل میز معاملاتی فعالیت میکنند از نوع ثابت استفاده میکنند و بروکرهایی که با مدل میزغیرمعاملاتی فعالیت میکنند، از نوع شناور استفاده میکنند. اسپرد متغیر یا شناور در فارکس چیست؟ فارکس در واقع مخفف عبارت بازار تبادل خارجی است و به عنوان یکی از مشهورترین انواع تجارت در میان سرمایه گذاران در سراسر جهان به شمار می رود.

نمودار یک دقیقه ای ده نوار اطلاعات را نشان می دهد ، اما کاراکتر 100 تیک فقط یک نوار دارد و درک عملکرد قیمت را دشوارتر می کند. فعالیت معاملاتی بیشتری در آغاز و انتهای روز در این بازار وجود دارد ، اما در هر دقیقه فقط ده معامله انجام می شود. در این حالت شما سود کسب کرده اید اما اگر همه پول خود را در آن سهم سرمایه گذاری میکردید، سود بسیار بیشتری کسب میکردید. عملیات نقدی افراد با اعتبار و پول نقد انجام می شود. البته بسیاری از صرافیها نیز با بزرگ جلوهدادن محدودیتهای بروکرها از جمله تنوع کم ارزهای پشتیبانیشده، نقش زیادی در عدم انجام معاملات در بستر کارگزاریها داشتهاند. یکی از قدیمی ترین بروکرها به حساب می آید که بسیاری از افراد با آن آشنایی دارند بروکر اجباری سی ام از پشتیبانی فارسی برخوردار است و ترجمه ساده و روانی داردد.بروکر اچ وای سی ام توانسته است تایید دو رگولاتوری سطح ۱ (با قابلیت اطمینان بالا)، دو تاییدیه سطح ۲ (اعتماد متوسط) و یک تاییدیه سطح ۳ (اعتماد پایین) را به دست آورد. همانطور که می دانید بسیاری از بروکرها از معاملات شما کارمزدی دریافت نمیکنند؛ درواقع بروکرها با دریافت اسپرد به جای کارمزد هزینههای خود را پوشش میدهند.

همچنین معامله با اسپرد متغیر، قیمتگذاری شفافتری را نیز ایجاد میکند چرا که ارائهدهندگان نقدینگی متفاوت، قیمتها را ارائه میدهند به همین دلیل سایت بروکر فارکس قیمتها رقابتیتر میشوند. در این مقاله سعی شده است مفهوم و تفاوت میان اسپرد ثابت و متغیر، مزایا و معایب هرکدام و نوع کارکرد هرکدام از آنها مورد بحث قرار بگیرد. به بحث آموزش فارکس و بخش انتخاب بهترین بروکر فارکس برگردیم، تا اینجای جلسه صحبت ما به این نتیجه رسید که برای انتخاب بهترین بروکر فارکس در بازار فارکس باید خود ما بتوانیم شرایط یک بروکر فارکس را بررسی کنیم. Spread شناور احتمال ریکوت شدن را از بین میبرند چراکه تغییر در اسپرد شرایط را برای تغییر قیمت در اثر شرایط بازار فراهم میکند اگرچه همچنان احتمال اسلیپیج وجود دارد. اگرچه ممکن است بسیاری تصور کنند که MetaTrader5 فقط یک نسخه به روز شده از MetaTrader4 است ، این دو سیستم عامل متفاوت هستند و هر کدام بهتر اهداف خاصی را دنبال می کنند. لغزش یا اسلیپیج (Slippage) مشکل دیگری است که چنین بروکرهایی دارند؛ هنگامی که قیمتها به سرعت در حال حرکت هستند، بروکر نمیتواند به طور مداوم یک اسپرد ثابت را حفظ کند، در این حالت بروکر ممکن است از روی قیمت پیشنهادی شما حرکت کرده و در قیمتی متفاوت معامله را باز کرده یا ببندد.

تقریباً بدون هیچ مانعی هر شخصی میتواند در یک بروکر ثبتنام کند، افتتاح حسابی انجام دهد، مقداری پول در حسابش واریز کند و از خانه خود شروع به معامله در فارکس کند. ابزارهای معاملاتی متعددی از قبیل پول نقد، سهام، اوراق قرضه یا کالاهای فیزیکی هستند. ناظر در جایگاه قاضی نشسته و احکام عجیبوغریبی را در باز کردن و بستن سهام، در تأیید و ابطال معاملات و غیره اعمال میکند. وبلاگ شخصی وکیل افتتاح حساب دمو در بروکر دلتا اف ایکس پایه یک دادگستری محمدجواد قاضی شعار. مطلب زیر به شما کمک میکند با آگاهی کافی در ارز دیجیتال افتتاح حساب دمو در بروکر دلتا اف ایکس سرمایهگذاری کنید. برای افتتاح حساب در Orbex Broker، ابتدا باید فرم اطلاعات شخصی را پر کنید. گزینه ها را دقیق پر کرده و تیک های پایینی را بزنید و وارد مرحله بعدی شوید. برخی کشورها در حوزه های قضایی کنترل نشده و بدون نظارت قانونی هستند که ثبت شرکت در این کشورها حدودا دو هفته طول می کشد بطور مثال هزینه ثبت شرکت در سنت وینسنت 15 هزار دلار است.

این اتفاق معمولا زمانی رخ میدهد که به دلیل انتشار یک خبر مهم، بازار به سرعت در حال حرکت است. ثابت همانطور که از اسم آن مشخص است، در تمام زمانهای بازار یک میزان ثابت را دریافت میکند؛ این شیوه توسط بروکرهایی که با مدل میزمعاملاتی فعالیت میکنند، ارائه میشود؛ این بروکرها از ارائه دهنده نقدینگی خود، پوزیشن بزرگی خریداری کرده و سپس آن را در پوزیشنهای کوچکتر به معاملهگران ارائه میکند. از آنجایی که در ایران دسترسی به تمامی روشهای واریز و برداشت امکان پذیر نیست، بهترین بروکر فارکس و بهترین بروکر ایرانی فارکس، بروکری است که روش­های گوناگون و قابل استفاده برای ایرانیان را ارائه دهد. بسیاری از بروکرها برای واریز و برداشت وجه از ارزهای دیجیتال نیز پشتیبانی میکنند.

ساده ترین و آسان ترین راه برای ثبت نام، ثبت نام بدون نگرانی است، با یک کاربر اختصاصی که به مشتریان ForexChiff اجازه می دهد تا در اسرع وقت وارد بازار شده و خیلی سریع به درآمد خوبی دست یابند. بعد از کامل کردن اسم و تلفن و آدرس در صفحه بالا ، در پایین همین فرم در قسمت “وضعیت هویت” و “وضعیت آدرس” باید اسکن مدارک هویت خودتان را برای بروکر ارسال کنید تا پاکت آپشن از صحت اطلاعاتی که در فرم بالا نوشتید مطمئن شود. بروکر XTB بهعنوان بهترین بروکر فارکس آمریکا، به شما این امکان را میدهد تا با کلیک یک دکمه به بیش از 1500 نماد معاملاتی دسترسی پیدا کنید. جهت دانلود دفترچه راهنمای آزمون استخدام بانک صادرات اینحا کلیک نمایید در موقعی که معاملات درحال انتظار یا Pending Order دارند ،یا زمانی که Pending معرفی بروکرهای معتبر فارکس Order گذاشتند یا انواع معاملات پندینگ را قرار دادند ممکن هست که با افزایش اسپرد با اختلاف خیلی زیادی اوردرها ثبت بشود. پس از ثبت نام شما در بروکر ای مارکتس و افتتاح حساب معاملاتی، طیف گسترده ای از ابزارها و نمادهای معاملاتی را خواهید داشت که با آنها نیاز هر تریدری برطرف می شود.

حساب دمو آلپاری مناسب برای ترید بصورت آزمایشی می باشد و برای افرادی که در بازارهای مالی و بورس تجربه ای ندارند و تازه کار هستند یک امتیاز عالی است. جوانب افتتاح حساب دمو در بروکر دلتا اف ایکس مثبت باتجربه گاهی اوقات می تواند با این اشتباه گرفته شود ، زیرا در ابتدا نادرست است. در این مرحله با توجه به دو استراتژی معامله با الگوهای هارمونیک که در مرحلهی دوم به آنها افتتاح حساب دمو در بروکر دلتا اف ایکس اشاره شد نقاط ورود و خروج، اهداف پلکانی و حد ضرر تعیین میشوند. همچنین افتتاح حساب دمو در بروکر دلتا اف ایکس سهامِ چند شرکت مختلف را با همین رویکرد مقایسه می کند. این بروکر از بیش از 40 جفت ارز فارکس پشتیبانی می کند. قیمت درخواست خرید (ask): قیمتی که میتوانید در آن قیمت ارز پایه را بخرید. در این مرحله، میتوانید حسابی که در مراحل قبل انتخاب کردید را شخصیسازی کنید. همچنین معاملهگرانی که خواهان اجرای سریع معامله بوده و نمیخواهند در معاملاتشان ریکوت رخ دهد، باید از اسپرد متغیر استفاده کنند. البته یک گزینه پیشرفته تحت عنوان Direct Platform نیز وجود دارد که توصیه میشود صرفاً تریدرهای باتجربه و حرفهای از آن استفاده کنند.

با توجه به اینکه دغدغه خیلی ها مخصوصا کسانی که تازه وارد بازارهای مالی به خصوص فارکس می شوند انتخاب بروکر مناسب و قابل اطمینان است و برایشان مهم است که سرمایه خود را در بروکری قابل اعتماد نگهداری کنند اما از طرفی با توجه به تعداد زیاد بروکرها و تنوع آن ها تصمیم گیری در مورد اینکه کدام بروکر فارکس مناسب شما می باشد دشوار است. معامله گران به منظور آگاهی از وقایع مهم اقتصادی که قیمت بازارهای مالی را دستخوش تغییر میکند، از تقویم اقتصادی استفاده میکنند. حساب آر تریدر مخصوص حرفهایهایی است که تمایل دارند از یک حساب معاملاتی، به تمامی بازارهای مالی مهم دسترسی داشته باشند. از طرف دیگر در معاملات با اسپرد ثابت، ریکوت (Requote) به طور مکرر رخ میدهد چرا که قیمتگذاری تنها توسط بروکر شما انجام میشود. در طرف مقابل، پشتیبانی زبان فارسی این بروکر نیز بسیار مناسب است و کاربران به راحتی می توانند با استفاده از آن، پاسخ سوالات خود را دریافت کنند و به معامله گری بپردازند. ، جلسات زندهٔ آنلاینی را برگزار میکند که معاملهگران میتوانند در آنها ثبتنام کرده، و نحوهٔ عملکرد معاملهگران حرفهای در دنیای واقعی را تماشا کنند.

برای مثال برخی کاربران از کارمزد دریافتی در زمان واریز و برداشت موجودی و اسپرد دریافتی معاملات ناراضی بودهاند. پس هنگامی که بروکر شما گفت معاملات شما بدون کارمزد است خوشحال نشوید، شما همچنان با پرداخت اسپرد مجبور به هزینه کردن هستید. از این رو معاملهگران بازار فارکس قیمتهای درخواستی را افزایش میدهند که این باعث افزایش اسپرد خواهد شد. من پیشنهاد می کنم که خیلی مراقب باشید لوریج های بالا همون طور که سود شما رو چند برابر می کنند ، ضرر شما را هم چندین برابر می کنند که نتیجه ی آن از دست رفتن کل سرمایه شما می شود. در نتیجه توصیه می شود تا سرمایه گذارن در هنگام انتخاب ، بروکر هایی که تعداد دارایی های بیشتری برای معامله پوشش می دهند را به عنوان واسطه خود با بازار فارکس انتخاب کنند . این سوال بستگی به نیاز معاملهگر دارد؛ به طور کلی معاملهگرانی که حساب معاملاتی کوچکی داشته و معاملات کمی دارند، از اسپرد فیکس استفاده میکنند و معاملهگرانی حساب معاملاتی بزرگی داشته و در ساعتهای اوج بازار (زمانی که نقدینگی بالا و اسپرد پایین است) معامله میکنند، از اسپرد شناور استفاده می کنند. از این رو آنها لازم دارند از حسابهای بدون سوآپ استفاده کنند.

معامله و کسب درآمد از طریق فارکس، کار چندان ساده ای نیست و نیاز به تجربه و تلاش بسیاری دارد. او افزود: «اتفاقی که این روزها در بازار سرمایه افتاده، این است که ناظر بازار دست به اقداماتی میزند که چندان به نفع بازار و سهامدار نیست. به طور معمول، در هنگام انتشار دادههای مهم اقتصادی و دورههایی که نقدینگی بازار کم میشود، اسپرد افزایش مییابد. این نوسان به این معنی است که سفته بازان به نظم و انضباط نیاز دارند تا هنگام سرمایه گذاری در معاملات فیوچرز، خود را در معرض ریسکهای اشتباهی قرار ندهند. در صورتی که شما هم میخواهید به یک معاملهگر توانمند و عالی تبدیل شوید، حتماً یک دفترچه بردارید و خاطرات معاملهگری، درسها، تجربیات و معاملات خود را در آن دفترچه یادداشت کنید. به صورتی که در برخی از شبکههای اجتماعی و سایتهای خبری مبنی بر ورشکستگی این بروکر به گوش می رسد. تقویم اقتصادی (به انگلیسی: Economic Calendar) جدولی زمانی است که در آن رویدادهای مهم اقتصادی با جزئیات مربوطه (مانند ساعت رویداد، منبع مسئول اعلام نتایج، آمار مربوط به دوره گذشته، پیش بینی کارشناسان از نتایج دوره جاری و…) ذکر میشوند. اطلاعات مربوط به هر بروکر از قبیل معاملات آنلاین، انواع حسابها و قوانین را توضیح میدهیم.

از این رو ارائه خدمات پشتیبانی خوب و 24 ساعته توسط بروکر ها بسیار حائز اهمیت می باشد . همانطور که گفته شد همه کارگزاری ها یک عمل را انجام می دهند که ارائه نرخ و انجام معاملات خرید و فروش برای مشتریان بر طبق دستورات آنلاین یا تلفنی است. یعنی لزوما همه شرکتهایی که رگوله هستند ممکن است از امکانات قوانین جبران خسارت برخوردار نباشند. همانطور که بالا نوشتم بابت معامله ارزها بهره ی شبانه ای تعیین شده مثبت میتونه باشه یا منفی ، بستگی به نوع ارز و خرید یا فروشش داره. در این نوع کلاهبرداری شخص ثالثی اقدام به ساخت سایتی کاملا حرفه ای و مشابه با سایت اصلی بروکر کرده و شماره تماس هایی از مشتریان نیز در اختیار دارد. در مورد معرفی صرافی باید خدمت شما عرض کنم، صرافی هایی هستند که با پرفکت مانی کار می کنند و برخی از آن ها در بخش نظرات همین مقاله توسط میلیونر باش و سایر کاربران معرفی شده اند، اما متاسفانه هم اکنون با توجه به قوانین فعلی کشور و اینکه میلیونر باش نمی تواند امنیت و صحت هیچ یک از صرافی های آنلاینی که در این زمینه فعالیت می کنند را تایید نماید، از معرفی آن ها معذوریم.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی