بهترین دوچرخه کوهستان دنده ای

دوچرخه های کوهستان از بدنه های نسبتا سبک تری ساخته شده اند تا بتوانند با شتاب و سرعت مناسب در جاده های ناهموار حرکت کنند. معمولا بدنه دوچرخه های کوهستان از آلیاژهای مختلف آلومینیوم، کربن یا کروم ساخته می شود. هر کدام از آنها با رنج قیمتی متفاوت به خریدار ارائه می شود.

در ساختار دوچرخه از ترمزهای مختلفی استفاده می شود. ترمز بیتی، دیسکی یا هیدرولیک دیسکی. از ترمزهای دیسکی هیدرولیک در دوچرخه های کوهستانی استفاده می شود که داشتن یک ترمز خوب بسیار ضروری است. این نوع ترمزها قدرت بسیار بالایی دارند و برای استفاده در جاده هایی با شیب تند استفاده می شوند.

دومین ویژگی دوچرخه سواری کوهستان استفاده از ترمز دیسکی است.

چهارمین ویژگی دوچرخه کوهستان داشتن لاستیک های پهن تر است.

همچنین انتخاب دوچرخه کوهستان با سیستم ترمز قدرتمند باید در اولویت یک سوارکار باشد. سه نوع سیستم ترمز در بازار وجود دارد: بایت، مکانیکی و هیدرولیک. ترمز بایت عملکرد ضعیف تری نسبت به دو ترمز دیگر دارد. گیره‌های دو طرف یقه می‌گیرند و سرعتشان را کاهش می‌دهند، اما اگر در مسیر سخت‌تر یا در محیطی بسیار گل‌آلود هستید، کاهش سرعت دستگیره‌ها می‌تواند باعث کاهش سرعت ترمز شود. در بین بایت ترمزها، مدل V-Brake پیشرفته ترین است .

ترمز دیسکی هیدرولیک که با انتقال فشار از طریق روغن به بیت، سرعت را کاهش می دهد و می تواند سیستم ترمز را قوی تر و بهتر کار کند، بنابراین سیستم ترمز دیسکی هیدرولیک می تواند انتخاب بسیار مناسب تری برای این دوچرخه باشد.

سومین ویژگی دوچرخه کوهستان داشتن ضربه گیرهای قدرتمند است.

اما برای خرید دوچرخه کوهستان مناسب باید دوچرخه ای را انتخاب کنید که بدنه یا فریم شیک تری داشته باشد که معمولا بدنه آن آلومینیومی است.از دوچرخه با بدنه فیبر کربن استفاده کنید.علاوه بر ساخت دوچرخه با فریم آهنی انتخاب کنید. وزن دوچرخه سنگین بوده و کنترل دوچرخه را دشوارتر می کند مستعد زنگ زدگی نیز می باشد پس از انتخاب آن ها چندان مناسب نیست.

انواع ATV دنده ای

از جمله ویژگی های دوچرخه کوهستان وجود کمک فنر جلو و عقب، راحتی آن، وجود لاستیک های پهن و بزرگتر، استحکام و مقاومت بیشتر قطعات نسبت به دوچرخه های هیبریدی، وجود دنده بیشتر برای تعویض و انتخاب مناسب است. تجهیزات برای محیطی که در آن هستید وی خاطرنشان کرد: تمامی این نکات می تواند از جمله نکاتی باشد که دوچرخه کوهستان را از سایر دوچرخه ها متمایز می کند.

راهنمای خرید مجهزترین دوچرخه کوهستان

اولین ویژگی دوچرخه کوهستان جنس بدنه آن است.

ترمز مکانیکی دیسکی با این مکانیزم که با فشردن دسته باعث چسبیدن بیت به دیسک داخل لاستیک می شود.

راهنمای خریدار برای مجهزترین دوچرخه کوهستان برای حرفه ای ها

لاستیک های دوچرخه معمولاً بسته به کاربردشان دارای عرض های متفاوتی هستند. معمولا دوچرخه های مسابقه ای کمترین عرض و دوچرخه های کوهستانی پهنای بیشتری دارند. هرچه عرض لاستیک بیشتر باشد، اصطکاک بیشتر است.

امروزه فراوانی استفاده از دوچرخه باعث شده است تا مردم برای خرید آن با چالش هایی مواجه شوند و از دقت و وسواس بیشتری استفاده کنند. به طوری که خود فرد متوجه تفاوت ساختار دوچرخه و کاربرد آن می شود. به عنوان مثال، کسی که فقط از دوچرخه برای رفت و آمد در شهر استفاده می کند، می داند که به دوچرخه های گرانتر و مجهزتر نیاز ندارد، اما اگر فردی هستید که عمدتاً در مناطق کوهستانی صعب العبور و دسترسی به فراز و نشیب ها و دست اندازهای بیشتر دوچرخه سواری می کنید، به راحتی می توانید متوجه خواهید شد که به دوچرخه های مجهزتر با قدرت و مقاومت بیشتر نیاز دارید. پس باید دوچرخه کوهستان بخرید.

نکته دیگر برای انتخاب دوچرخه کوهستان مناسب اندازه آن است، هرکسی باید با توجه به قد و سایز خود دوچرخه ایده آل را انتخاب کند تا وقتی روی زین می نشیند، پا به رکاب، فاصله بین زانوها و فرمان برسد. و نحوه دسترسی آسان به آنها باید برای او راحت باشد.

دوچرخه کوهستان

یکی از مهم ترین ویژگی های دوچرخه کوهستان داشتن ضربه گیرهای قدرتمند است. دوچرخه های کوهستان دو نوع ضربه گیر دارند. دوچرخه هایی که فقط چرخ جلو دارای ضربه گیر قوی است. و دوچرخه هایی که کمک فنرهای قدرتمندی در چرخ های جلو و عقب دارند. معمولا افراد حرفه ای تر از دوچرخه های دو شوک استفاده می کنند.

دوچرخه کوهستان

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دنبال ماجراجویی دوچرخه سواری هستند، قطعا بهترین دوچرخه کوهستان دنده ای را انتخاب خواهید کرد. دوچرخه هایی که می توانند در جاده های شیب دار و ناهموار حرکت کنند. معمولاً قیمت این مدل نسبتاً بالاتر از دوچرخه است.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی