جدال بر سر گرانی قیمت بلیط هواپیما!

یکی از مهم‌ترین اخباری که ممکن است برای روزها تیتر اخبار اقتصادی باشد، خبرهای مربوط به افزایش قیمت بلیط هواپیما است. اگر اهل سفر باشید یا سفرهای منظمی را در بازه‌های زمانی قبل انجام داده باشید، می‌دانید که اخیرا قیمت‌ها برخی زمان‌ها بیشتر شده‌اند. دبیر انجمن هوایی کشور نیز بیان کرده‌اند که قیمت بلیط هواپیما در مسیرهای مختلف داخلی تا 30درصد افزایش را تجربه کرده‌اند. آقای سامانی در نشستی که سه‌شنبه چهارم بهمن 1401 برگزار شده گفتند که هشت ماه پیش ستاد تنظیم بازار برای مطرح‌شده شورای ‌عالی هواپیمایی، افزایش قیمت بلیط هواپیما را تصویب کرده است. این در حالی است که ایرلاین‌ها نیز برای امکان ادامه فعالیت‌ها و جابه‌جایی مسافران راهی جز افزایش قیمت‌ها ندارند. اما اتفاقی که افتاده با این ‌افزایش قیمت مخالفت شده است.

مخالفت دادستان تهران با افزایش قیمت بلیط هواپیما

هنگامی که شما به انواع سایت خرید بلیط هواپیما مراجعه می‌کنید، طبیعی است که دوست دارید بهترین خدامت را با کمترین قیمت‌ها دریافت کنید. سایت‌‍های مختلف ممکن است شرایط متفاوتی برای فروش داشته باشند و به همین دلیل مقایسه قیمت‌ها در سایت‌ها کار ساده‌ای نیست. یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌تواند درباره قیمت بلیط هواپیما اطمینان خاطر بدهد که هزینه زیادی نمی‌پردازید، سایت معتبر و معروف علی بابا است. معمولا علی بابا کمترین قیم بلیط‌ها را به مسافران و مشتریان خود ارائه می‌دهد. این‌ موضوع باعث شده تا مسافران نیازی به مقایسه چندین سایت مختلف نداشته باشند. هنگامی که می‌خواهید بلیط هواپیما یا حتی وسایل حمل‌و‌نقل دیگر بخرید، کافی است به سایت علی بابا مراجعه کرده و بهترین‌ها را با مناسب‌ترین قیمت‌ها بیابید.

اگر نگاهی به قسمت‌ها در سایت‌های فروش بلیط بیندازیم متوجه می‌شویم که برای بسیاری از هواپیماهای مشابه این ‌اتفاق رخ داده و بلیط‌ها گران‌تر از ماه قبل شده‌اند. اگر بخواهیم موضوع را ساده‌تر کنیم بسیاری از مسیرها به‌صورت متوسط حدود 15درصد افزایش قیمت را در یک ماه تجربه کرده‌اند. البته همان ‌طور که همه ما می‌دانیم، قیمت بلیط هواپیما به عوامل زیادی بستگی دارد و قیمت آن‌ها می‌تواند برای بازه‌های زمانی مختلف تغییر کند. اگر می‌خواهید خودتان قیمت‌ها را مقایسه کنید بهتر است در این‌ بازه زمانی که مدنظر دارید، قیمت‌های سقف و کف را بررسی کنید تا اشتباه نکنید.

راهکارهای خرید بلیط ارزان هواپیما

اگر به سایت خرید بلیط هواپیما سر می‌زنید و منتظر هستید بدانید قیمت‌ها چه وقت تغییر پیدا می‌کنند، بهتر است درباره این‌موضوع بیشتر جستجو کنید. همان‌ طور که در قسمت قبل گفته شد، بعد از جلسه شورا تصمیم به افزایش قیمت گرفته می‌شود. دادستان تهران به این‌ موضوع وارد شده و با افزایش قیمت مخالفت کرده است. بیان شده که شرکت‌های هواپیمایی که قیمت بلیط‌‌ها را گران‌تر کرده‌اند و حتی در سایت خرید بلیط هواپیما ثبت شده باید قیمت‌ها را به حالت قبل بازگردانند. اگر بررسی کنیم متوجه می‌شویم که هنوز برخی از قیمت‌ها زیاد شده‌اند. مثلا یکی از مسیرهای پرتردد که مسافران زیادی از آن استفاده می‌کنند در شروع دی‌ماه قیمتی حدود یک‌میلیون هفتاد هزار تومان داشته و این‌ موضوع در حالی است که قیمت آن در شروع بهمن‌ماه حدود یک‌میلیون و چهارصد هزار تومان است.

وزیر راه و شهرسازی نیز بیان کردند که افزایش قیمتی رخ نداده اجازه‌ای برای افزایش صادر نشده است. ایشان بیان کردند برای اینکه در این‌ موضوع حقی از مردم ضایع نشود، موضوع باید شورای‌عالی اعمال مدیریت و نظارت شود.

قیمت بلیط هواپیما

افزایش قیمت بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما در مسیر‌های مختلف

وزیر راه و شهرسازی در تیر‌ماه بیان کرده بود که اجازه افزایش نرخ‌ها را ندارند و هیچ افزایش قیمتی رخ نداده است. آقای ذیبخش طبق مواردی که در برخی خبرگزاری‌ها مانند بهارنیوز نوشته شده، درباره افزایش قیمت بلیط هواپیما در جمع خبرنگاران توضیح داده بود که سازمان هواپیمایی کاملا با افزایش قیمت بلیط هواپیما مخالف است، اما این در حالی است که قیمت بلیط همچنان گران فروخته می‌شود. او همچنین گفته بود که همه شرکت‌های هواپیمایی باید قیمت‌های فروش را به قیمت قبل بازگردانند. سخنگوی سازمان هواپیمایی معتقد بود برای افزایش قیمت بلیط هواپیما، این ‌موضوع باید در شورای‌ عالی هواپیمایی کشور مطرح شده و نرخ‌ها درصورتی‌که وزیر راه و شهرسازی با آن‌ها موافق باشد، تغییر کنند. او در این ‌تاریخ بیان می‌کند که هنوز مراحل قانونی برای افزایش نرخ بلیط هواپیما طی نشده‌اند و با شرکت‌هایی که قیمت را افزایش داده باشند، برخورد لازم و کافی انجام می‌شود.

امروزه هواپیما یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای سفرهای کوتاه و بلند است. قیمت بلیط هواپیما نیز مسئله مهمی است که در جلسه‌های مختلفی درباره آن، بحث‌‌هایی انجام می‌شود تا شرکت‌ها بتوانند به نرخ مصوب، خدمات لازم را به مردم ارائه دهند. هرسال نزدیک نوروز که تقاضا برای سفرها بیشتر می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی تمایل به ارائه نرخ‌های جدید دارند، جلساتی تشکیل می‌شود و برای قیمت جدید تصمیم‌گیری می‌شود. در این ‌مقاله می‌خواهیم درباره گرانی قیمت بلیط هواپیما در زمستان 1401 توضیحاتی را ارائه دهیم. همچنین راهکارهایی را برای خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت در سایت خرید بلیط هواپیما به شما خواهیم گفت که می‌تواند برای سفرهای شما بسیار مفید باشد.

اظهارنظر وزیر راه و شهرسازی در تیرماه

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است


منبع: https://charkhan.com/137912/%D8%AC%D8%AF%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%B7-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7/قیمت بلیط هواپیما

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی