حجم انبوهی از قطعات خودروهای روز توسط قطعه‌سازان داخلی ساخته می‌شود

وی
افزود: اگر امروز کیفیت را پایین می‌دانیم، این شرایط تنها مختص صنعت خودرو نیست،
اما تولید کالای باکیفیت مستلزم وجود شرایطی است که اراده تولیدکننده در این راستا
از ملزومات آن است. ضمن اینکه این تمایل در قطعه‌سازان داخلی وجود دارد.

عضو
انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: قطعه‌سازان از
آمادگی ارتقای کیفیت برخوردار هستند، همچنان که از نخستین گروه‌هایی بودند که به
طور وسیع نسبت به اعمال استانداردهای ملی، بین‌المللی و ایزویی اقدام کردند اما
شرایط تولید باید برای آنها تسهیل شود. اکنون تمام خریدهای قطعه‌سازان از جمله
مواد اولیه نقدی بوده اما فروش و دریافت مطالبات با تاخیر 6 تا 8 ماهه صورت می‌گیرد.

نجفی
سهی بیان کرد: متاسفانه اکنون فشار زیادی بر روی قطعه‌سازان است و شاهد ورود هجمه‌هایی
بر صنعت خودرو کشور هستیم در حالی که مشکلات در سایر صنایع از جمله صنعت غذایی با
وجود اختصاص ارزهای ثابت نیز وجود دارد.

به
گزارش خبرخودرو، عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با
اشاره به اینکه اکنون قطعات خودروهای روز توسط قطعه‌سازان داخلی ساخته می‌شود،
گفت: ارتقای کیفیت قطعات مستلزم اراده قطعه‌سازان و تسهیل شرایط تولید است.

محمود
نجفی سهی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص وضعیت تحقیق و توسعه و طراحی در
صنعت قطعه‌سازی اظهار داشت: از نخستین صنایعی که در جهت مباحث
R&D و بهبود کیفیت گام برداشتند، صنعت قطعه‌‌سازی بود و یکی از دلایل
آن الزامی بودن رعایت برخی از استانداردهای داخلی و همچنین استانداردهای مورد نظر
خودروساز در این صنعت بود.

عضو
انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در پایان خاطرنشان کرد:
صنایع کشور اعم از خودرو، لوازم خانگی، مواد غذایی و ماشین‌آلات صنعتی کشور از
فقدان برنامه‌ریزی رنج می‌برند. ورود به عرصه تولید خودروهای روز باید با تامین
انتظارات مصرف‌کنندگان همراه باشد. در کشورهایی همچون فرانسه و کره پس از حدود 4
سال مدل خودروها تغییر کرده و در جهت بهینه‌سازی آنها اقدام می‌شود اما این روند
در ایران با تاخیر 30 ساله همراه است.


منبع: http://khabarkhodro.com/fa/news/649078/%D8%AD%D8%AC%D9%85-%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%87%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%87%E2%80%8C%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF

وی
اضافه کرد: می‌بایست رضایت مصرف‌کننده را جلب کرد اما متاسفانه صنایع خودرویی کشور
دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند که ورشکستگی، تعطیلی واحدها و بی‌انگیزگی در مدیران
و سرمایه‌گذاران از جمله آنها است و در این شرایط این انتظار وجود دارد که تمامی
تعهدات اخلاقی و بین‌المللی در تولید مورد رعایت قرار گیرد.

عضو
انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: در سال‌های اخیر
قطعات خودروهای روز توسط قطعه‌سازان داخلی ساخته و در اختیار خودروسازان قرار گرفته
است، اما همچنان ضرورت کار بر روی مباحث تحقیق و توسعه و تامین شرایط برای اداره
درست واحدهای
R&D ملموس است.

وی
تصریح کرد: اگر لازمه تولید خودروهای برقی ایجاد خطوط جدید باشد، باید در این
راستا اقدام شود که این امر شدنی است مشروط بر اینکه اراده برنامه‌ریزان در این
جهت باشد. به دلیل مشکلات آلودگی هوا و محیط زیستی می‌بایست هر چه سریع‌تر در جهت تولید
خودروهای برقی حرکت نماییم. در صورت باز شدن درهای واردات به روی خودروهای برقی،
تقاضای خودروهای بنزینی برای افرادی که از قدرت خرید این محصولات برخوردار هستند،
کاهش می‌یابد.

نجفی
سهی در خصوص تحولات موردنیاز در صنعت قطعه‌سازی برای حرکت در جهت تولید خودروهای
برقی اذعان داشت: مقایسه خودروهای پرتیراژ 30 سال ساخت با خودروهای چینی نادرست
است. این خودروها متعلق به 30 سال گذشته و با استانداردهای قدیمی هستند در حالی که
در استاندارد و کیفیت خودروهای امروزی تفاوت چشمگیری ایجاد شده است.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی