وی
افزود: اگر امروز کیفیت را پایین میدانیم، این شرایط تنها مختص صنعت خودرو نیست،
اما تولید کالای باکیفیت مستلزم وجود شرایطی است که اراده تولیدکننده در این راستا
از ملزومات آن است. ضمن اینکه این تمایل در قطعهسازان داخلی وجود دارد.
عضو
انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور گفت: قطعهسازان از
آمادگی ارتقای کیفیت برخوردار هستند، همچنان که از نخستین گروههایی بودند که به
طور وسیع نسبت به اعمال استانداردهای ملی، بینالمللی و ایزویی اقدام کردند اما
شرایط تولید باید برای آنها تسهیل شود. اکنون تمام خریدهای قطعهسازان از جمله
مواد اولیه نقدی بوده اما فروش و دریافت مطالبات با تاخیر 6 تا 8 ماهه صورت میگیرد.
نجفی
سهی بیان کرد: متاسفانه اکنون فشار زیادی بر روی قطعهسازان است و شاهد ورود هجمههایی
بر صنعت خودرو کشور هستیم در حالی که مشکلات در سایر صنایع از جمله صنعت غذایی با
وجود اختصاص ارزهای ثابت نیز وجود دارد.
به
گزارش خبرخودرو، عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور با
اشاره به اینکه اکنون قطعات خودروهای روز توسط قطعهسازان داخلی ساخته میشود،
گفت: ارتقای کیفیت قطعات مستلزم اراده قطعهسازان و تسهیل شرایط تولید است.
محمود
نجفی سهی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص وضعیت تحقیق و توسعه و طراحی در
صنعت قطعهسازی اظهار داشت: از نخستین صنایعی که در جهت مباحث R&D و بهبود کیفیت گام برداشتند، صنعت قطعهسازی بود و یکی از دلایل
آن الزامی بودن رعایت برخی از استانداردهای داخلی و همچنین استانداردهای مورد نظر
خودروساز در این صنعت بود.
عضو
انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور در پایان خاطرنشان کرد:
صنایع کشور اعم از خودرو، لوازم خانگی، مواد غذایی و ماشینآلات صنعتی کشور از
فقدان برنامهریزی رنج میبرند. ورود به عرصه تولید خودروهای روز باید با تامین
انتظارات مصرفکنندگان همراه باشد. در کشورهایی همچون فرانسه و کره پس از حدود 4
سال مدل خودروها تغییر کرده و در جهت بهینهسازی آنها اقدام میشود اما این روند
در ایران با تاخیر 30 ساله همراه است.