حرکت انقلابی مجلس برای حل مشکل گرانی خودرو!

حوزه خودرو به معنای واقعی بی‌صاحب است؛ نه وزیر، نه وکیل، نه مجلس و نه حاکمیت به دنبال حل این مشکل نیست!

صبح امروز، وزیر صمت که همین چندی پیش با رای قاطع همین نمایندگان از استیضاح گریخت و ابقا شد؛ در پی سوال یکی از نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس، به خانه نمایندگان ملت رفت تا در خصوص افزایش قیمت خودرو توضیح دهد. اما نتیجه چه بود!؟

اما مگر همین مجلس چندی پیش، آنطور با اقتدار همین وزیر را برای ادامه کار تایید مجدد نکرد؟ مگر با رایی بالاتر از رای اولیه این وزیر، او را برای ابقا انتخاب نکردند؟

خودرو روز به روز گران‌تر می‌شود؛ پرایدی که دیگر تولید نمیشود، 220 میلیون قیمت دارد؛ کوییکی که مثلا از قرعه کشی خارج شده است، در بازار نزدیک به 250 میلیون قیمت دارد و سایپا نیز فعلا برای فروش و عرضه بیشتر برنامه جدیدی ندارد!

جلال رشیدی کوچی؛ نماینده ای که تقریبا یکی دو سالی است لیدر اعتراض به اوضاع خودرویی کشور است و الحق و الانصاف نیز تاکنون حرف دل مردم را زده است از اوضاع نابسامان صنعت خودرو، وعده هایی که عملی نمیشود، آمارهای عجیب و غریب و خلاصه قیمت عجیب و غریب محصولات مثلا داخلی در بازار گفت و بیان داشت که این چه وضعی است که برای خودرو درست کرده اید!

در همین لحظات که مجلس از پاسخ وزیر قانع نشده و در حرکتی فوق انقلابی به او کارت زرد نشان دادند، قیمت ارابه‌های مرگ روز به روز بیشتر می‌شود، قیمت ارز و طلا بالا می‌رود و به همان میزان فشار بر روی قشر متوسط و پایین بیشتر و بیشتر می‌شود؛ نه کسی میتواند ازدواج کند، نه خودرویی بخرد و نه کاری برای خود راه بی اندازد!

بازهم ارائه آمار و ارقام؛ بازهم تکرار حرف‌هایی که هیچ گاه کمکی به کسی نکرده و فقط به نظر میرسد که توسط مشاوران وزیر برای ارائه در جلسات به او رسیده است!

چه را باور کنیم؟ دم خروس یا قسم حضرت عباس شما را؟!

آقایان، مسئولین، نمایندگان، وزرا…. با کارت زرد و قرمز و استیضاح و سوال این کلاف سردرگم خودرو باز نمیشود! تو را به قسمی که روز اول در مجلس و در پیشگاه خداوند خورده اید، کاری کنید؛ خودرو یک وسیله مصرفی است، نه سرمایه ای!

صحبت‌های تکراری، دلایل تکراری، حرف‌های تکراری و نتیجه گیری‌های تکراری! تازه ایشان شاکی هم بود از این که چرا باید هی به مجلس رفته و در خصوص وضع خودرو توضیح دهد! قصه خودرو شیرین است و ما داریم تلاش میکنیم!

یک جوان برای شروع کار در یک تاکسی اینترنتی، هم اکنون برای خرید یک خودرو نیاز به 150 الی 200 میلیون پول دارد؛ با کارت زرد دادن به متولیان این حوزه، هیچ اتفاقی نمی افتد!!!!


منبع: https://charkhan.com/133781/%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%84-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AE%D9%88/

از سوی دیگر ایران خودرو که داستان خودش را دارد و 206 تیپ 2 مربوط به دهه 90 اروپا را با عرضه قطره چکانی اش در بازار به قیمتی نزدیک به 400 میلیون تومان رسانده است؛ البته که هنوز هم معتقدند قیمت خودرو باید آزاد شود و این محصولات باید گرانتر شوند تا آنها زیانده نباشند!

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی