خانه هوشمند چیست؟ هوشمندسازی ساختمان چه امکانات و خصوصیاتی به بنا می دهد؟

بسیاری از انسانها پیگیر این روند پیشرفت هستند و بلادرنگ به دنبال آن می روند . خانه های هوشمند یکی از جذاب ترین حوزه هایی است که امروزه مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است . خانه ای شامل وسایل و تجهیزات هوشمند یا سامانه های پیشرفته کنترلی که هدف اصلی آن فراهم آوردن امنیت، آرامش ، راحتی و بهروه وری انرژی در طول روز با در نظر گرفتن حضور یا عدم حضور ساکنین است . در اینجا برخی از مهمترین لیست امکانات خانه هوشمند در مصرف آب و انرژی و امنیت و ….. ناظر و مجری هوشمند سازی منازل، باغ و ویلا، هتل، مدارس، کارخانجات و …

در این سایت می‌توانید تمامی خدمات مورد نیاز برای پیشبرد پروژه خود را از ابتدا تا انتها بیابید. می توانید در هر خانه هوشمند ( داخل یا خارج از منزل ) نور چراغ های منزل خود را کم و زیاد یا خاموش و روشن نمایید و به سطوح روشنائی دلخواه خود برسید ، و یا محیط را با رنگ دلخواهتان روشن کنید و خانه ای رویایی داشته باشید . نسل پنجم شبکه تلفن همراه با افزایش سرعت انتقال داده تا ۲۰ گیگابیت بر ثانیه بدون شک خدمات اینترنت اشیا را متحول خواهد کرد. بنا به گزارش‌ها،‌ تا سال ۲۰۲۵، تکنولوژی 5G نزدیک ۲٫۶ میلیارد کاربر خواهد داشت که این امر،‌ ارزش سالانه‌ی بازار جهانی اینترنت اشیا را به ۳٫۹-۱۱٫۱ تریلیون دلار خواهد رساند. در آینده‌ی خانه هوشمند می‌توان انتظار اتصال بهتری بین دستگاه‌های هوشمند را داشت.

مانیتور خانه هوشمند

در این نوع خانه‏ ها، کنترل دقیق اتفاق‏هایی که در خانه می‏افتد در دست شما است؛ از خدمات روشنایی گرفته تا سیستم‏ های امنیتی و حتی خدماتی مانند آبیاری گل و گیاه. سیستم خانه هوشمند همه این خدمات را یکجا جمع می‏کند و کنترلشان را با یک قطعه به دست شما می‏دهد.یکی از مزیت‏‏های بزرگ‏ هوشمند‏سازی خانه این است که در این سیستم شما امکان سناریو دادن دارید؛ یعنی با یک کلیک مجموعه کارهایی را که مد نظرتان است انجام می‏دهید. مثلا وقتی می‏خواهید از خانه خارج شوید، طبق سناریویی که خودتان تعریف کرده‏اید، چراغ‏ها خاموش می‏شود، گاز بسته می‏شود، و یکسری دوربین‏ها روشن می‏شوند. یا اینکه برای مطالعه می‏توانید سناریوی مطالعه را انتخاب کنید به این صورت که مثلا همه چراغ‏ها خاموش، چراغ مطالعه روشن و پرده ‏ها بسته ‏شود.

بخش راهکارهای سازمانی خانه های هوشمند سناریوهای ویژه ای برای هوشمند سازی انواع ساختمان های اداری، تجاری، فروشگاه ها، هتل ها، رستوران ها و کافی شاپ ها و… با کاربری های متفاوت را ارائه می دهد. اگر کسی زنگ در خانه‌ی شما را به صدا درآورد، زنگ در ویدئویی از طریق تلفن همراه شما را مطلع می‌سازد. این کار به شما امکان می‌دهد متوجه شوید چه کسی زنگ می‌زند و از هر کجا که هستید با آنها صحبت کنید.

خانه هوشمند چیست؟ هوشمندسازی ساختمان چه امکانات و خصوصیاتی به بنا می دهد؟ با هوشمندسازی خانه و منزل امکان بهره برداری از قابلیت های مختلف مانند سیستم روشنایی ، گرمایش و سرمایش هوشمند، سیستم امنیتی و کنترل هوشمند وسایل برقی در مناسب ترین قیمت ها وجود دارد. راحتی، آسایش و افزایش بازدهی ساختمان منازل مسکونی ساده ترین مزایای ناشی از نصب پکیج هوشمند سازی خانه هستند. خانه هوشمند از فناوری های نوظهور در عصر جدید می باشد که با احساس نیاز بیشتر انسان به داشتن رفاه و آسایش در زندگی به وجود خانه هوشمند آمده است.

در سيستم هوشمند پرده برقی مي توانند در صورت تمايل كاربر بصورت اتوماتيك در زمانهاي مختلف و يا تحت عواملي همچون تمايز شدت نور داخل و خارج ساختمان و يا شدت گرماي محيط باز وبسته شوند بدون آنكه نياز به صرف وقت و انرژي خاصي جهت مديريت وضعيت پرده ها باشد. روز سختی داشتید؟نظرتان با تماشای یک فیلم جذاب چیست؟ می خواهید بروید پرده ها را بکشید و چراغ های اضافی را خاموش کنید تا نور به میزان نیاز شود؟ دنبال کنترل تلویزون می گردید؟ صبر کنید این همه کار لازم نیست! شاید میپرسید چرا؟ خب پس هنوز نمی دانید خانه هوشمند شما چه کارهای خارق العاده ای می تواند بکند. در کمال آرامش روی کاناپه لم دهید و با فشردن یک دکمه معجزه هوشمند سازی را ببینید.

اما به جهت آشنایی بیشتر با تجهیزات خانه هوشمند، به بررسی این تجهیزات در گروه های مختلف کاری می پردازیم. سیستم اسمارت‌تینگز از چند سال گذشته در حال افزایش تعداد دستگاه‌های هوشمند قابل اتصال به اکوسیستم خود بوده است. مجموعه محصولات این هاب شامل پریز برق هوشمند، لامپ و دوربین اختصاصی این برند است. از طریق اسمارت‌تینگز همچنین می‌توانید دستگاه‌های هوشمند سازگار را برای انجام فعالیت‌های مختلفی از جمله خاموش/روشن کردن چراغ‌ها هنگام رفت‌و‌آمد به اتاق، تنظیم کنید. سیستم هوشمند سامسونگ دارای هاب اختصاصی است اما می‌توانید آن را با الکسا یا اسیستنت نیز ادغام کنید.

هزینه

تردیدهایی چون زیر گاز را خاموش کردم؟ دزدگیر را فعال کردم؟ بچه‌ها در خانه مشغول انجام تکالیف هستند یا دارند تلویزیون تماشا می‌کنند؟ ممکن است آرامشی را که قصد داشتید در سفر به دست آورید، از شما بگیرند. در صورتی که سؤالی در خصوص مطالب بیان شده دارید می توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید یا با ارائه پیشنهادات خود، ما را در بالا بردن کیفیت مقالات یاری کنید. در سیستم سنتی، هر کدام از این ابزارها به صورت مجزا و مستقل از هم کنترل می شوند و یا اینکه اصلاً کنترل اتوماتیک در مورد آن ها چندان وجود ندارد. سناریوی ورود میهمان که فقط با فشردن یک دکمه فعال می شود طوری که از لحظه ورود، تغییر در خانه را به چشم ببیند. به راستی کدام یک از تکنولوژی های امروز توانسته است در تشخیص کرونا موفق عمل کند؟ در این خبر قصد داریم به موضوعات مهم در مورد جدال تکنولوژی و کرونا بپردازیم. تاچ پنل برای داشتن حس متمایز و تسلط بر همه فرامین مورد استفاده قرار می گیرد.

  • با هوشمند سازی منزل مسکونی می توانید از مهمترین دارایی های خود در منزل محافظت کنید و زمانی که در خانه حضور ندارید ایمنی خانه را تحت نظارت داشته باشید.
  • لیمیت سوئیچ ها و میکروسوئیچ ها نیز به عنوان تجهیزات کنترلی در فلوترها کاربرد دارند.
  • از آنجا که برای اتصال به آن به‌جای سیم‌کشی اختصاصی، به خطوطی که از قبل وجود داشت، نیاز بود، سیگنال‌ها همیشه نمی‌توانستند از بین این خطوط عبور کنند.
  • در خانه هوشمند ام اچ، امکان اتصال سنسورهای استاندارد به دستگاه Security داخل تابلوی هوشمند وجود دارد.
  • برای بسیاری از افراد نیروی محرکه برای هوشمند ساختن خانه‌ها صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هزینه‌ها با سیستم‌های گرمایشی و تهویه‌ی هوای اتوماتیک است.
یا شاید خانه‌ی تئودور توامبلی در فیلم Her را تصور کنید که سیستم روشنایی آن خودکار و دارای حسگر حرکتی است. خانه‌ای که تئودور عاشق سیستم عامل کامپیوترش می‌شود و می‌تواند با شخصیت بازی واقعیت مجازی که به شکل هولوگرام در خانه‌ی او حرکت می‌کند، خیلی راحت گفت‌وگو کند. ⇐ با استفاده از ماژول های HVAC می توان کنترل سیستم گرمایش و سرمایش را از طریق فن کویل کنترل نمود.

اگر بخواهیم به صورت ریشه ای به تاریخچه هوشمند سازی ساختمان نگاهی بیندازیم، باید به اختراع نیکولا تسلا در سال 1785 اشاره کرد که قایقی با قابلیت کنترل از راه دور را کشف کرد. در دهه های بعد وسایل منزل یک به یک شامل سیستم کنترل از راه دور شدند و به این شیوه ایده های اولیه هوشمند سازی ساختمان و خانه شکل گرفت. اینک همین ایده ساده به جایی رسیده که کوچک ترین قسمت خانه ها به سیستم های نوین هوشمند سازی مجهز شده اند. برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد تاریخچه هوشمند سازی ساختمان می توانید به مطلبی که در مورد آن نوشته شده است، رجوع کنید.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی