خودروهای شاسی بلند چینی در ایران ، از ۷۵۰ میلیون تا 2 میلیارد تومان ! 13 دی 1401 | samandblog

به گزارش جهان نيوز، خودروهای شاسی بلند یا SUV جزو پرطرفدارترین خودروها در دنیا و همچنین در کشور خودمان هستند. این خودروها به دلیل داشتن ظاهر زیبا و پیشرانه قدرتمند، همیشه یکی از گزینه‌های اصلی برای افرادی هستند که قصد خرید خودروی جدید دارند. تیگارد X35 از یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر بهره‌مند است که به توربوشارژ نیز مجهز است. قدرت 150 اسب بخار و 210 نیوتون متر گشتاور از دیگر مشخصات Tigard x35 می‌باشد. این ماشین دارای جعبه دنده اتوماتیک CVT می‌باشد و از سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو بهره می‌برد. موتور این خودرو یک موتور میتسوبیشی 4G20 توربو شارژ با حجم 2.0 لیتر است که 202 اسب بخار و 325 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس 6 دنده اتوماتیک به سیستم دو دیفرانسیل این خودرو منتقل می‌کند.

هیوندای توسان نسل جدید

نکته جالب توجه در طراحی این خودرو دقت در اجرای زوایای روی گلگیرهای جلو و عقب بوده است. درست برخلاف بسیاری از کراس‌اورهای هم‌وطن که در نمای جانبی خود ساده و محافظه‌کار رفتار کرده‌اند. امکانات ایمنی کابین فیدلیتی شامل 4 ایربگ، دو عدد ایربگ‌های راننده و سرنشین جلو و دو عدد ایربگ‌های جانبی برای سرنشینان جلو می‌شود.

بررسی مشخصات هایما S7 توربو پلاس

رنو داستر یک شاسی بلند مشترک بین دو خودروساز بزرگ رنو و داچیا است که به عنوان یکی از محبوبترین شاسی بلند در ایران شناخته می شود. چندسالی است که رنو داستر به بازار ایران وارد شده است و در تیپ‌های PE و SE به‌صورت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به فروش می‌رسد. شاسی محکم، فضای جادار کابین، قابلیت آفرود و قیمت مناسب از جمله مزایای رنو داستر به شمار می آید. این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ به حجم 2.0 لیتر برخوردار است که توانایی تولید 135 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن‌متر گشتاور را دارا می باشد.

http://artofmarketing.ir

پیشرانه دولیتری تنفس‌طبیعی با ۱۳۴ اسب‌بخار قدرت و جعبه‌دنده CVT نیاز خانواده را به کراس‌اور مناسب رانندگی روزانه و سفرهای بین‌شهری پاسخ می‌دهد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت X33 حدود ۱۳ تا ۱۴ ثانیه و میانگین مصرف سوختش ۱۰ لیتر در صد کیلومتر است. مدل جدید X33 با جعبه‌دنده اتوماتیک پنج‌سرعته شتاب‌گیری بهتری از مدل CVT دارد؛ اما کمی افزایش مصرف مجله خبری خودرو سمند سوخت به مالک تحمیل می‌کند. سانگ یانگ رکستون G4 یکی از آخرین خودروهای وارد شده به بازار ایران است که در سال 97 به مشتریان معرفی شد. سانگ یانگ رکستون G4 علاوه‌بر آن‌که یک شاسی بلند 7 نفره با قابلیت آفرود است، بزرگترین رینگ‌ها را در بین خودروهای هم‌کلاس خود دارد. رینگ‌های این خودرو 20 اینچی هستند و به همین دلیل ارتفاع خودرو از سطح زمین قابل توجه است.

شاسی بلند پرفروش و محبوب در بازار خودرو ایران

مهمتر از همه اینکه خیال شما را تا چند سال از بابت تامین ایمنی خود و خانواده‌تان راحت می‌کند. معمولا خودروهای SUV گارانتی طولانی‌تری هم دارند و این موضوع باعث می‌شود که نگران خراب شدن آنها یا به‌وجود آمدن مشکل فنی نباشید. اگر هم زیاد به مسافرت می‌روید یا آفرودباز هستید، بدون شک بهترین گزینه برای شما خرید شاسی بلند است. اگر برای خرید این نوع خودرو به جستجو در بازار بپردازید، با مدل‌های زیادی مواجه می‌شوید.

  • توجه کنید که این خودروها صفر کیلومتر هستند و این لیست شامل خودروهای کارکرده نیست.
  • البته این ماشین دارای کابین کوچک و قطعات گران قیمتی است که در کنار ظاهر خاص خود کمتر موردتوجه قرار گرفته است.
  • طراحان سانگ یانگ رکستون G4 بخش عمده‌ای از فضای بار را در نسخه هفت نفره محدود کرده‌اند تا در ازای آن، سرنشینان ردیف سوم فضای بیشتری را در اختیار داشته باشند.
  • لکسوس، شاسی بلند جدید ال ایکس ۲۰۲۲ را در پنج مدل عرضه خواهد کرد، اما ویژگی این نسل جدید آن است که این خودرو، عریض‌ترین نسخه در سری ال ایکس لکسوس خواهد بود.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی