خودرو پژو ️ مشخصات فنی، عکس ها و مقایسه ماشین های پژو زومیت | samandblog

پژو یک برند فرانسوی است که در ابتدا پژو ۴۰۵ توسط این شرکت طراحی و تولید شده است. این خودرو بعد از ورود به ایران توسط شرکت ایران خودرو تولید و به بازار عرضه شده است. در مدل های جدیدتر خودروی ۴۰۵ با موتور ۱۸۰۰ سی سی تولید شد که اکثرا موتور XU7 بر روی آنها قرار داشت. اما در حال حاضر تولید این مدل ها نیز متوقف شده است و مدل جدید پژو ۴۰۵ با موتور TU5 تولید می شود. پژو 405، یکی دیگر از محصولات فرانسوی و با سابقه بازار خودرو ایران است. اولین بار در سال 1987 کمپانی فرانسوی پژو از خودرو مدل 405 رونمایی کرد که این خودرو در سال بعد از عرضه، لقب بهترین خودرو سال اروپا را بدست آورد.

  • اما اگر که خودرو مد نظر تون ۴۰۵ slx با موتور tu5 هست جایگزین خوبی هست از نظر استهلاک و مصرف سوخت .
  • اگر بگوییم که پژو پارس متنوع‌ترین خودرو تولید داخل است، اغراق نکرده‌ایم، به دلیل اینکه از سال ۱۳۷۹ تا کنون، ۱۱ مدل از این خودرو با پیشرانه‌ها، آپشن‌ها و گیربکس‌های مختلف روانه بازار کشور شده است.
  • پژو 405 مجهز به سیستم ضد سرقت ایموبلایزر بوده و قفل مرکزی آن با ریموت رادیویی طراحی شده است.
  • از دلایل فروش بالای پژو ۴۰۵ می توان به سهولت در تعمیر و تأمین قطعات آن اشاره کرد.
  • SLX که در 1388 به بازار آمد، دارای چراغ کریستالی، اضافه‌شدن مه‌شکن و اسپویلر درب صندوق بود و همچنین داشبورد، صفحه کیلومتر و سردنده آن هم مجددا طراحی شد.
  • عدد صفر وسطی نیز نشان دهنده سوراخ هندل خودروهای اولیه پژو است که بر روی یک صفحه، در جلوی خودروهای آن زمان قرار گرفته بود.

مدل جدید سال ۱۹۲۹، پژو ۲۰۱ ارزان‌ترین خودرو در بازار فرانسه و مدلی بود که علامت تجاری پژو را دارا بود. مدت بسیاری از این شکوفایی پژو نگذشته بود، که در دهه ۱۹۳۰ میلادی دوران رکود اقتصادی آغاز شد. میان سال‌های ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ با شعله‌ور شدن جنگ جهانی اول در اروپا، پژو به تولید خودروهای نظامی گوناگون، که از دوچرخه تا تانک‌های بزرگ را شامل می‌شد، پرداخت. در سال‌های پس از جنگ جهانی اول، خودرو به وسیله لازمی برای همه مبدل شد و دیگر یک وسیله تشریفاتی ویژه قشر مرفه نبود. پژو نخستین شرکتی بود، که تایرهای لاستیکی را بر روی خودروهای خود نصب کرد و در سال ۱۸۹۵ تایرهای بادی را بر روی آن‌ها قرار داد.

پژو 405 مدل 92بیرنگ کیلومتر 101000

در خارج از اروپا، خودروهای پژو در کشورهای درحال‌توسعه مونتاژ و عرضه می‌شوند و کیفیت قابل‌قبولی دارند. پژو اوایل دهه‌ی ۱۹۹۰ از بازار آمریکا خارج شد اما احتمال دارد که دوباره به این کشور بازگردد. مجله خبری خودرو سمند پژو یکی از قدیمی‌ترین برندهای تاریخ خودروسازی است که در اواسط قرن نوزدهم شکل گرفت. پژو در سال‌های اول به‌تولید آسیاب فلفل و نمک و قهوه مشغول بود، اما در سال ۱۸۹۶ به‌صنعت خودروسازی وارد شد.

بیمه بدنه روزشمار سایپا چیست؟ معرفی انواع بیمه روزشمار سایپا

پژو در سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۰ به‌طور مداوم در رالی معروف پاریس داکار قهرمان شد. فروش این شرکت در ایالات متحده با مدل‌های پژو ۴۰۵ و پژو ۵۰۵ به ۴٫۲۶۱ دستگاه در سال ۱۹۹۰ میلادی رسید و فروش ۲٫۲۴۰ دستگاه، در ژوئیه ۱۹۹۱ شرکت را پس از ۳۳ سال، به نقطه اوج خود رساند. همچنین پژو در سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ تأمین موتورهای مسابقات فرمول یک را عهده‌دار شد. پیشنهاد می شود مقاله روغن موتور مناسب پژو پارس را مشاهده نمایید. طبق توصیه های تولید کننده برای پژو ۴۰۵ موتور قدیمی مانند XU7 از روغن موتور با سطح کیفی SJ و SL و گرید ۲۰W50 استفاده شود.

نحوه چک کردن روغن موتور

یکی از اتومبیل‌های پرفروش در ایران، پژو 405 است که توسط شرکت خودروسازی ایران خودرو در بازار داخلی عرضه می‌شود. این محصول که متعلق به شرکت فرانسوی پژو است سال 1987 در اروپا تولید شد. در پی قرارداد همکاری پژو و ایران خودرو، پژو 405 تقریباً با توقف تولید در اروپا به ایران راه یافت. بیش از دو دهه از ورود پژو پارس به بازار ایران می‌گذرد و همچنان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های خرید خودرو برای مشتریانی است که بودجه‌های خیلی بالایی ندارند و به دنبال یک سدان جادار می‌گردند.

http://artofmarketing.ir

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی