دريچه كولر دریچه کولر آبی ، دریچه پلاستیکی کولر

پره هایی که روی دریچه های کولر قرار دارند با حرکت دادن یا جا به جا کردن، جهت وزش باد کولر را تغییر می دهند. روی دریچه کانال کولر علاوه بر پره ‌های مذکور دمپرهایی نیز موجود هستند. کاربرد این دمپرها برای مسدود کردن جریان هوا از دریچه کانال کولر است. هیچ محدودیت ابعادی وجود ندارد و می توان میزان مرغوبیت آن را نیز با توجه به ضخامت ورق پره های عمودی و افقی مشخص کرد.

نمونه کار های دریچه کانال کولر تهویه سان

مواد پلاستیکی ویژگی‌های زیادی دارند که باعث شده است گزینه مناسبی برای تولید دریچه‌های کولر باشند. برای تولید دریچه‌ کولر پلاستیکی از مواد PVC و ABS استفاده می‌شود که مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط‌ جغرافیایی متفاوت دارند. همچنین این مواد علاوه بر سبک بودن از طول عمر بالایی نیز برخوردار هستند. در برخی ساختمان‌ها برای حفظ درجه زیبایی و ایجاد همخوانی بین محیط از دریچه کولر چوبی استفاده می‌کنند. جنس این دریچه‌ها همان‌گونه که از اسمش پیداست از چوب می‌باشد. دریچه‌های چوبی ( ام دی اف ) برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دریچه کولر چوبی در دو مدل قابل تنظیم دمپرداره و بدون دمپر عرضه می گردد. یکی از ویژگی های برجسته ی دریچه کولر چوبی تنوع رنگ این محصول می باشد. این محصول در رنگ های قهوه ای سوخته، کرم قهوه ای،سفید، مشکی، آجری و شکلاتی تولید و روانه ی بازار می شود. این مدل از دریچه های تنظیم هوا به وسیله ی کنترل از راه دور تنظیم می شوند.

نکته مهم در ساخت دریچه کولر محل قرارگیری پیچ یا خزینه پیچ برروی فریم می‌باشد. با توجه به ورقی بودن جنس قاب می‌توان تغییرات لازم را در زمان ساخت به آن داد. سفارش و خرید اینترنتی دریچه کولرهای آبی امکان خرید آسان و سریع را برای مشتریان فراهم می‌سازد.

بسته بندی محصولات دریچه کولر موجب جلوگیری از آسیب رسیدن به محصولات در حین باربری و ارسال شده است. پس از اتمام مراحل تولید دریچه ی هوا با استفاده از پلاستیک های مخصوص محصولات را بسته بندی می نمایند. در حقیقت شابلون ها برای تولید انبوه محصولات متنوع مورد استفاده قرار می گیرند. در صنعت کانال سازی و هم در کارخانه جات دریچه کولر سازی از انواع گوناگونی از شابلون ها برای سرعت بخشیدن به خط تولید استفاده می گردد. با به کارگیری این ابزا در ساخت دریچه های تنظیم هوا دیگر نیازی نیست افراد متخصص برای برش ورق هر کدام از محصولات آن ها را اندازه گیری نمایند. دریچه کولر مکنده برای خروج هوای نامطلوب در ساختمان ها طراحی شده است.

قاب این دریچه ها بطور مشخص از قالب پروفیل آلومینیوم و پره های آن نیز از ورق آلومینیوم بصورت پرسی و فابریک ساخته می شود. دریچه کولر 29این نوع دریچه در سیستم های گرمایشی یا سرمایشی بدون محدودیت قابل استفاده می شود. کدام نوع دریچه کولر برای استخر مناسب است؟کسانی که در ویلا و منازل خود استخر تعبیه می کنند، قطعا نیاز به این کالا دارند. بهترین و مناسبترین متریال جهت به کارگیری و نصب این محیط،دریچه کولر پی ویسی می باشد. این نوع محصول به دلیل پلاستیکی بودنش در برابر آب مقاوم بوده و همیشه سالم می ماند.

رنگ مورد استفاده در تولید دریچه های کولر نیز از نوع رنگ کوره ای و پودری استاتیک است. دریچه کانال کولر خطی در کنار دریچه‌های تهیه شده از جس چوب زیبایی خاصی به محیط داخلی خواهند بخشید. دریچه‌های کولر استفاده شده در کانال کولر از دو حالت با فضای پشتی کم عمق یا عمیق تشکیل شده است. دریچه‌های کولر عمیق امکان نصب دمپر جهت هدایت و افزایش فشار هوای خروجی را مهیا نموده و از آن در سالن‌های بزرگ جهت تهویه هوای سرد مطبوع استفاده خواهد شد.

مشخصات دریچه کولر 50*25

دريچه كولر دریچه کولر آبی ، دریچه پلاستیکی کولر

طریقه نصب دریچه کولری آهنی به روش پیچ از نمای قاب دریچه کولر آن می باشد. مهمترین ویژگی دریچه کولر آلومینیومی امکان تغییر جهت ایستای پره های عمودی که در جلوی دریچه تعبیه شده می باشد. در واقع با تغییر مسیر این پرّه ها هوای خروجی از دهانه به راحتی به چپ، راست یا مستقیم و به شکل دلخواه منتقل خواهد شد. اغلب دریچه کولرهای سقفی 4 طرفه و مشبک به صورت مربع شکل ارائه می شوند. این محصول به طور میانگین در بیشتر مواقع در تالارهای پذیرایی، رستوران ها، هتل ها، سینماها، سالن های همایش و تاتر و در فضاهای اداری استفاده می گردد. در 90 درصد از مکان هایی که در بالا نام برده شد، معمولا دریچه کولر سقفی 4 طرفه اجرا می شود.

  • این محصول در مدل های دمپردار و بدون دمپردار در رنگ های متنوعی ساخته می شود.
  • در اصل با همه گیر شدن استفاده از جریانات الکتریسیته این فرایند شدت گرفت تا تغییراتی در سیستم های سرمایشی به وجود آید.
  • قیمت دریچه کولر پلاستیکی پی وی سی نسبت به سایر متریال ها ارزان تر است.
  • دریچه‌های چوبی ( ام دی اف ) برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • همان‌طور که پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم جنس اکثریت دریچه‌های کولر از فلز آلومینیوم است.
از جمله مکان هایی که دریچه کولر مکنده اجرا می گردد، رستوران ها، تالار های پذیرایی، سالن های همایش، سالن های نمایش تاتر و سینما و در برخی موارد در منازل مسکونی استفاده می شود. دریچه کولر مشبک، دریچه کولر سقفی چهار طرفه، دریچه کولر زیر فن کوئلی گریل دار همگی به منظور مکش هوای نا مطلوب در محیط ها اجرا می شوند. این محصول در مکان ها و محیط های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. عمده ی کاربرد دریچه کولر، برای رساندن هوا و دمای گرم و سرد به محیط های مسکونی و اداری می باشد. اما در برخی موارد استفاده های دیگری از دریچه تنظیم هوا می شود. به طور مثال برای پوشش دهی محفظه های تاسیساتی، پوشاندن فیوزهای برق و…

خرید دریچه کولر قابل تنظیم

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی