اختصاصی
نشست خبری انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور بعد از ظهر روز گذشته (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) با حضور اعضای هیات مدیره این انجمن و جمعی از خبرنگاران پیرامون تشریح آخرین وضعیت صنعت قطعهسازی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرخودرو، نشست خبری انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور بعد از ظهر روز گذشته (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) با حضور اعضای هیات مدیره این انجمن و جمعی از خبرنگاران پیرامون تشریح آخرین وضعیت صنعت قطعهسازی کشور برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو، محمدرضا نجفی منش، رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور با بیان اینکه اکنون در نقطه عطف صنعت خودرو قرار داریم، عنوان کرد: کناره گیری دولت از مدیریت صنعت خودرو و حذف قیمت گذاری دستوری دو خواسته مهم قطعه سازان طی سالهای اخیر بوده است و از اینکه امروز گام نخست برای کاهش تصدی گری دولت در خودروسازی برداشته شده خرسندیم، هرچند برخی سنگ اندازی میکنند، اما امیدواریم با موفقیت از شرایط فعلی عبور کنیم.
وی با اشاره به اینکه بنای صنعت خودرو توسط بخش خصوصی نهاده شده ودولت با تصدی گری در خودروسازی موجب عقب ماندگی این صنعت شده است، افزود: در دهه ۵۰ کره جنوبی تاسیس کارخانهای مانند ایران خودرو را آرزو داشت و همان طور که بارها عنوان کردیم اگر از همان سالها ایران خودرو توسط بخش خصوصی مدیریت میشد امروز جلوتر از کرهایها بودیم.
رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور با تاکید بر اینکه دولت به جای تصدی گری باید با نظارت و سیاست گذاری، صنعت خودرو را در مسیر صحیح خود هدایت کند، تصریح کرد: به طور مثال دولت هند برای تولید خودروهای جدید در این کشور، خودروسازان که توسط بخش خصوصی نیز مدیریت میشوند را ملزم به حداقل ۸۰ درصد ساخت داخل کرده است.
نجفی منش با بیان اینکه امیدواریم کناره گیری دولت از مدیریت ایران خودرو در سایپا نیز محقق شود، خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما در رابطه با خصوصی سازی سایپا، واگذاری سهام تودلی این شرکت به قطعهسازان است که میتواند به بهبود عملکرد زنجیره تأمین و صنعت خودرو منجر شود.
رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور در پایان یادآور شد: همچنین با تشکیل صندوقی ویژه میتوان زمینه مشارکت کارکنان و سهامداران خرد در فرآیند خصوصیسازی را فراهم کرد.
]
منبع: Source link