دستیابی به هدف گذاری تولید 1.6 میلیون خودرو در هاله ای از ابهام

رزمخواه همچنین با انتقاد از وضعیت
تامین مواداولیه و عدم به روزرسانی قراردادهای قطعه سازان تصریح کرد: از یک طرف
افزایش قیمت مواد اولیه و از طرفی عدم تعدیل قراردادها و تاخیر در پرداخت مطالبات
زنجیره تامین موجب نگرانی قطعه سازان و بدهی 70 هزار میلیارد تومانی خودروسازان به
قطعه سازان شده است.


منبع: http://khabarkhodro.com/fa/news/665891/%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%87%D8%AF%D9%81-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-16-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%A8%D9%87%D8%A7%D9%85

محسن
رزمخواه در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به وضعیت فعلی صنعت قطعه سازی
اظهار داشت:
متاسفانه برنامه های پیشین وزارت صمت ،قوانین
مجلس و تحریم ها به قوت خود باقی است و
خبر خوبی را در صنعت قطعه سازی شاهد نیستیم.

به
گزارش خبرخودرو، یک فعال صنعت قطعه سازی دستیابی به هدف گذاری تولید یک میلیون و
600 هزار دستگاه خودرو در سال جاری را با توجه به شرایط حاکم بر صنعت قطعه سازی
غیرممکن دانست.

وی همچنین در خصوص وضعیت تولید در
صنعت قطعه سازی عنوان کرد: تولید قطعات با رشد نسبی همراه بوده اما تا رسیدن به
هدف مطلوب یعنی تولید سالانه 1 میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو فاصله زیادی داریم
و با توجه به شرایط حاکم بر صنعت قطعه
سازی و گذشت تقریبا نیمی از سال دستیابی به هدف گذاری تولید در سال جاری ممکن
نیست.

این فعال
صنعت قطعه سازی
نخستین شرط جهش تولید را رفع موانع
تولید عنوان و بیان کرد: متاسفانه
وزارت صمت تنها به هدف گذاری تولید بسنده کرده و ایجاد زیرساخت های لازم برای رشد تولید
را به فراموشی سپرده است.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی