راهنمای خرید شاسی بلند در بازار ایران خودرو۴۵ | samandblog

هنگامی که با یک خودرو شاسی بلند یا کراس اور رانندگی می کنید درست است که در ابتدا شاید لذت بخش تر از خودرو های سواری به نظر بیاید اما باید اصول ایمنی را بیشتر رعایت کنید. از دیگر محصولات کمپانی تویوتا که می‌توان نام آن را در لیست بهترین شاسی بلند 7 نفره بازار قرار داد تویوتا پرادو J150 و J120 است. از آنجایی که مدل‌های J120 در حال حاضر از سن و سال بالایی برخوردار هستند، در این بخش تنها به مدل‌های J150 می‌پردازیم. تویوتا پرادو تاکنون در چهار نسل مهمان بازارهای جهانی شده که نسل چهارم آن از سال ۲۰۱۰ در دو مدل چهار درب و دو درب به بازار کشورمان راه یافت. ولوو XC90 یک شاسی ‌بلند 7 نفره‌ لوکس است که بزرگ‌ترین شاسی‌بلند کمپانی سوئدی ولوو نیز به حساب می‌آید. این خودرو در سال ۲۰۱۶ و در سه تیپ Momentum، R-Design و Inscription وارد بازار ایران شد و توانست در ابتدای ورود خود به بازار داخلی فروش نسبتا موفقی را تجربه کند.

http://artofmarketing.ir

قیمت شاسی بلند ام وی ام X55 پرو در مرداد 1401 برای مدل اکسلنت 990 میلیون تومان و برای مدل اکسلنت اسپرت 1 میلیارد تومان می‌باشد. ام وی ام X55 PRO با موتور توربوشارژ به ایران آمده که دقیقا همان موتور یک و نیم لیتری ام‌وی‌ام X55 است ولی با این تفاوت که به روز رسانی روی آن افزایش قدرت از 147 به 156 اسب بخار و همچنین افزایش گشتاور از 210 به 230 نیوتن متر را منجر شده است. با توقف شدن تولید جک S7 فیس لیفت سنگینی بر روی این خودرو انجام شد که نتیجه آن محصول جدیدی به نام جک X7 بود. اما کرمان موتور تصمیم گرفت تا این خودرو را با نام KMC K7 و در اواسط سال 1400 وارد بازار ایران کند. امکانات رفاهی این خودرو نیز سیستم تهویه دیجیتال، صندلی‌های 4 حالته دستی برای راننده و سرنشین جلو است.

  • البته در نسخه R-Design، برای اینکه حال و هوای اسپرت‌تری در کابین ایجاد شود از فیبر کربن و آلومینیوم پولیش‌شده‌ استفاده شده است که بسیار هم جذاب است.
  • از مهمترین نکات مثبت این خودرو می‌توان به فضای زیاد کابین، شکل ظاهری قابل قبول و پشتیبانی خوب از نظر قطعات جانبی اشاره کرد.
  • البته تویوتا لندکروزر تنها خودروی شاسی بلند گران قیمت بازار نمی باشد و در کنار این خودرو مدل‌هایی مثل لکسوس RX، پورشه ماکان، بی‌ام‌و X۴ و ولوو XC۹۰ به‌عنوان شاسی‌بلند‌های گران‌قیمت بازار حضور دارند.
  • ما در یکی از مقالات خورد بانک تفاوت خودروهای دنده ای و اتومات را به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار داده‌ایم.

در این گزارش پنج نکته طلایی راهنمای خرید SUV ذکر شده تا شما را در امر خرید این مدل خودرو نو و یا کارکرده راهنمایی کند. سلام به جای وارد کردن ماشین چینی اونم گرون بهتر نیست کارخانه های ماشین های فرانسوی ژاپنی رو توی ایران احداث کنیم. اگر بخواهیم از کروک‌های ارزان‌قیمت نام ببریم , باید به ماشین‌های کمپانی‌های تویوتا , هیوندای و هوندا اشاره کنیم که هم ارزان و هم با کیفیت هستند . معمولا طول این خودروها بیشتر از خودروهای سواری عادی ساخته و طراحی می‌شود . این خودرو از یک گیربکس 8 دنده CVT اتوماتیک با دنده مصنوعی استفاده می‌کند. تجهیزات ایمنی کابین هن تنگ X7 شامل 6 ایربگ، دو ایربگ سرنشینان جلو، دو ایربگ پرده‌ای و دو ایربگ جانبی است.

سیستم‌های کمکی و امکانات رفاهی ریگان کوپا

از ابتدای سال 1400 تا پایان اردیبهشت ماه 60 عدد از این خودرو در کشور تولید شده است و اولین تصاویر این خودرو در بهار 1400 به صورت غیر رسمی منتشر شد و اغییرات اسم این خودرو از چری تیگو 8 پلاس به ام وی ام تیگو 8 پرو با مشاهده این تصاویر مشخص شد. این خودرو در بازار چین با نام TIGGO 8 Plus شناخته می‌شود، اما مدیران خودرو مجله خبری خودرو سمند تصمیم گرفته است تا این خودرو را در بازار ایران با نام فونیکس ارائه کند؛ به علاوه آن این خودرو به جای برند چری با برند ام وی ام ارائه خواهد شد. متوسط مصرف این خودرو 8.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است که با توجه به ظرفیت 70 لیتری باک آن، با هر بار بنزین زدن می‌توانید تا مسافت 785 کیلومتر را به صورت متوسط طی کنید.

گالن بنزین 20 لیتری آمریکایی آفرود و شاسی بلند

این شاسی بلند چینی یا همان بایک X35 کوچکترین کراس‌اوور است که به عنوان محصول جایگزین بایک X25‌ محسوب می‌شود. تیگارد به صورت انحصاری برای سانیار موتور پارسیان و بازار ایران خلق شده است، چرا که بایک X35‌ در سایر نقاط جهان با نام‌های دیگری همچون بیجینگ X3، بایک X3‌ و سنوا X35 شناخته می‌شود. تولید این شاسی بلند از سال 2016 شروع شده و اکنون میزبان دومین نسل این خودرو در کشور هستیم که تولید آن از سال 2019 آغاز شد.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی