رنو گرند کولئوس رونمایی شد، شاسی بلند جدید بر اساس جیلی


رنو کره در نمایشگاه خودروی بوسان 2024 رسماً شاسی‌بلند جدید گرند کولئوس را رونمایی کرده است. این خودرو اما در اصل بر اساس جیلی ژینگیوئه L ساخته شده است که در بازارهای صادراتی با نام مونجارو شناخته می‌شود؛ بنابراین، زیر پوست این کراس‌اوور فرانسوی پلت‌فرم CMA جیلی-ولوو قرار دارد. جیلی و رنو از سال 2022 همکاری‌هایی را باهم آغاز کرده‌اند. در آن سال، جیلی یک‌سوم سهام شرکت رنو کره را خرید و سپس دو شرکت جوینت ونچری را با هدف توسعه و تولید سیستم‌های قوای محرکه ایجاد کردند.

رنو گرند کولئوس

سال گذشته نیز رنو اعلام کرد که در محصولات بالا رده سگمنت D و E آینده خود از پلت‌فرم CMA استفاده خواهد کرد. این پلت‌فرم که مخفف معماری ماژولار کامپکت است، به‌طور مشترک توسط جیلی و ولوو توسعه پیدا کرده و هم‌اکنون در خودروهای مختلفی مثل ولوو XC40، جیلی اطلس، جیلی مونجارو، لینک اند کو 01، لینک‌ اند کو 03 و… مورداستفاده قرار می‌گیرد. گرند کولئوس اولین خودروی رنو محسوب می‌شود که روی پلت‌فرم موردبحث ساخته شده است. خودروهای رنو همچنین غیر از پلت‌فرم، از قوای محرکه هیبریدی جیلی هم استفاده خواهند کرد.

رنو گرند کولئوس

گرند کولئوس یک شاسی‌بلند میان سایز با طول 4,780 میلی‌متر است. فاصله محوری این خودرو هم 2,820 میلی‌متر است که به گفته رنو کره، در کلاس خود کشیده‌ترین خواهد بود. گرند کولئوس هرچند در جلو از جلوپنجره بدون قاب و سپر اسپرت بهره می‌برد اما گرافیک داخلی چراغ‌های جلوی LED و همین‌طور طراحی کلی چراغ‌های عقب آن بسیار به جیلی مونجارو شبیه است. تناسبات این دو خودرو نیز کاملاً مشابه است اما گفته شده تمام پانل‌های بیرونی کراس‌اوور رنو با همتای چینی متفاوت هستند.

رنو گرند کولئوس

داخل گرند کولئوس اما تغییرات کمتری را نسبت به مونجارو تجربه کرده است و در اینجا هم همان داشبورد را با سه نمایشگر به همراه کنسول مرکزی یکسان با پد شارژر گوشی، شیفتر جمع شونده و دو جا لیوانی می‌بینیم. این شاسی‌بلند جدید رنو در نسخه‌های بنزینی و هیبریدی تولید خواهد شد که نسخه بنزینی از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو به همراه گیربکس هفت سرعته دوکلاچه استفاده می‌کند و در نسخه‌های محرک جلو و چهارچرخ محرک قابل انتخاب است. نسخه پلاگین‌هیبریدی هم به یک پیشرانه 1.5 لیتری به همراه یک موتور الکتریکی و گیربکس DHT مجهز است که مجموعاً 245 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

رنو گرند کولئوس


منبع: https://charkhan.com/164080/%D8%B1%D9%86%D9%88-%DA%AF%D8%B1%D9%86%D8%AF-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%A6%D9%88%D8%B3-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B4%D8%AF/

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی