رنگها در زندگی واقعی وجود ندارند

برای زیباتر شدن دکوراسیون منزل عروس معمولا یک تم خاص با طیف روشن که اغلب فضا را در بر میگیرد، انتخاب میشود. حالت ایدهآلی که در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل ۲۰۲۰ در دکوراسیون پذیرایی در نظر گرفته شده است، بر پایه ترکیبی از این دو است که باعث ایجاد حالتی پویا در طراحی این فضا خواهد شد. در حالت دیگر میتوانید از رنگهای مجاور بهره ببرید و یک ترکیب ملایم و هماهنگ ایجاد نمایید. با ماده ای پر می شود كه حالت پلاستیك دارد. در کنار اینها استفاده از موادی طبیعی همچون مرمر، گرانیت، چوب و یا فلزات پر زرق و برقی چون مس نیز در طراحیهای مدرن ۲۰۲۰ به چشم میخورند. طراحی دکوراسیون منزل یکی از انواع طراحی دکوراسیون است که جزو پرکاربردترین آن ها نیز می باشد. به نظر روانشناسان، فضای خانه می تواند روی جسم و روان انسان ها و خلق و خوی آن ها تاثیر بگذارد و اینجاست که اهمیت دکوراسیون مشخص می شود.

در ضمن یک آینه با اندازه مناسب هم روی دیوار اتاق نصب کنید تا فضای آن را بزرگ تر نشان دهید. در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل ۲۰۲۰ تونالیتههای رنگهایی چون سبز، سبز آبی، آبی اقیانوسی یا ترکیب سبز با خاکستری و در برخی از طرحها ترکیب رنگهایی گرمتر چون مرجانی به کار گرفتهشدهاند. در برخی طرحها نیز میتوان ظرافت به کارگیری شیشه و سنگ در کنار یکدیگر را مشاهده کرد. علاوه بر این در بعضی از این طرحها جدا از نورپردازی طبیعی، از لوسترهای سقفی، لامپ و شمعدانیها نیز استفاده میشود. سبک نمای بیرونی درواقع آینه ای از سبک داخلی نیز هست.

خانههای پدری قدیم، دیگر پاسخگوی استقلال طلبی جوانان نبود و به همین دلیل نیز آن خانههای بزرگ و ویلایی جای خود را به آپارتمان هایی کوچک، مدرن و کمهزینهتر دادند که حیاط و فضای بیرونی کم کم از آن حذف شد. همچنین او از طراحان خواست تا از افزودن هرگونه تزئینات اضافی و بی دلیل جهت زیبایی بپرهیزد و فضا تا حد امکان ساده باشد. سالن پذیرایی قسمتی از منزل است که معمولاً افراد خانواده بیشتر زمان خود را در این فضا میگذرانند. اگر بودجه محدودی دارید می توانید بیشتر کارهای مربوط به تغییر دکوراسیون را خودتان بر عهده بگیرید. این کار از هدر رفت بودجه و وقت جلوگیری می کند. در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل ۲۰۲۰ طراحان سعی کردهاند با انتخاب رنگی مناسب برای اتاق خواب حس آرامش را به آن انتقال دهند و در کنار این آرامش فضایی مدرن را طراحی کنند. وب سایت HOUZZ کلکسیونی از با کیفیت ترین عکس هایی از دکوراسیون داخلی که از اقشار مختلف جامعه به دست او می رسد را پس از بررسی های فراوان و عبور از فیلترهای لازم در سایت خود منتشر می کند. برقراری ارتباط با کارفرما: ارتباط با کارفرما و کسب اطلاعات از علایق و نیازهای او مهمترین قدم در مراحل طراحی دکوراسیون است.

این طراحی برای سبک زندگی چندبعدی بسیار مناسب است، از این جهت که بتواند کمبود این فضا در زندگی پرمشغله مدرن را جبران کند. البته این نوع دکوراسیون مانند سبک زندگی گذشتگان نیست، سبک و مدل سنتی باکمی تغییر باسبک زندگی امروزی تلفیق شده و دکوراسیون منزل سنتی شکل گرفتهاست. البته شکل ظاهری آن ها ممکن است که اینچنین بنظر نرسد ، اما واقعیت وجودی آن کاملا مقاوم خواهد بود . زمانی یک چیدمان جذاب و خاص خواهد بود که تنها یک سبک از پیش تعیین شده را دنبال نکند. یکی از چالشهایی که دکوراسیون داخلی با آن مواجه هست، دمده شدن یک سبک خاص و سایل بکار رفته در آن میباشد. پاپیون و نوارهای رنگی مختلفی در کنار وسایل قرارداده میشود که شروع زندگی مشترک را با چنین تزئیناتی زیباتر میکنند. معمولا این هزینه از ساعتی پنجاه هزار تومان شروع می شود تا ساعتی دویست هزار تومان.

شما میتوانید از رنگ هایی که مکمل یکدیگرند استفاده کنید و با این کار به یک دکوراسیون داخلی با کنتراست بالا دست یابید. شما به کمک نور میتوانید چیدمان خانه 50 متری را بزرگ تر و دلبازتر از قبل کنید. بهتر است برای طراحی دکوراسیون خانه از یک شرکت طراحی دکوراسیون داخلی منزل کمک بگیرید. طراحی دکوراسیون شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد اما اگر می خواهید نتیجه مطلوبی بدست آورید باید از افرادی که در این زمینه تجربه و مهارت کافی دارند کمک بگیرید. ترمه، ابریشم، مخمل، منسوجات وارداتی و یا دست بافت گزینه های مناسبی برای لوکس کردن خانه ها هستند؛ در نهایت با کمک طراح داخلی و سلیقه شخصی خود مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. ۱-یک طراح باید هم فکری حضوری و دلسوزانه کاملی در جهت ارتقاء و انجام کار کارفرما داشته باشد. یه ضرب المثل بین طراح های داخلی وجود داره که میگن باید طبقه همکف خانه شما نور رو بغل کنه؛ بنابراین بعد از مرحله اول یعنی، بررسی تمام ملزومات خانه، نورگیری مکان زندگی شما در اولویت دوم قرار می گیره. برخی از افراد علاقه دارند در محیطی زندگی کنند که تمام سلیقه و روحیات خود را در بطن و ظاهر زندگی خود احساس کنند؛ به طور مثال دکوراسیون داخلی خانه سنتی، ایرانی بودن و حس آرامش عجیبی را به فرد القا میکند و برخی میخواهند این موضوع در ظاهر منزل خود نمود پیدا کند.

در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل ۲۰۲۰ معمولا از کنتراست رنگهای خنثی در فضای پذیرایی منزل استفاده میشود و سعی طراحان بر این است تا به مفهومی غنی و آرام در رنگ این فضا طراحی داخلی منزل با چوب برسند. اگر می خواهید یک جای دنج برای خود داشته باشید و در فضایی آرام به استراحت بپردازید، دیوارهای اتاق خواب خود را با رنگ های ملایم و آرامش بخش رنگ آمیزی نمایید. 2-اگر تزئینات گچی دیوار شما ظاهر مناسبی دارد آنها را با رنگ خنثی متمایز رنگ آمیزی کنید. این روش طراحی تفاوت های خیلی زیادی با روش مدرن دارد، ولی اکثرا آن ها را با هم اشتباه می گیرند. علاوه بر کاربردی بودن این چیدمان، انتخابی مدرن و شیک برای آشپزخانههای مدرن به حساب میآید. در این بخش به بررسی کوتاه و اجتمالی طراحی داخلی منزل دوبلکسی می پردازیم که با بهره گیری از سبک کلاسیک توانسته حس لوکس و لاچری بودن را به پوسته داخلی خانه دوبلکس . ویلا نیم پیلوت در شمال و چه تفاوتی با سایر ویلاها دارد؟ به کار گیری هر ایده ی نوین و کاربردی در چیدمان منزل، به تنهایی موجب تغییرات جالب و جذاب در منزل شما خواهد بود، اکنون تصور کنید که اگر تمام این تغییرات را یک جا انجام دهید دکوراسیون خانه ی شما تا چه حد متحول و خاص خواهد شد.

پس دکوراسیون داخلی اتاق خواب باید به گونه ای طراحی شود که با روحیات شما سازگار باشد. بهتر است قبل از هر گونه اقدامی به بخش های مختلف خانه سری بزنید و اگر وسیله ای بلا استفاده دارید از خانه خارج نمایید. بد نیست سری به فضای TV ROOM بزنیم! علاوه بر این با این سبک طراحی فضای پذیرایی عمق خواهد گرفت. در این سبک یک رنگ ترند را مورد نظر قرار می دهند، سپس از تنالیته های مختلف آن، با سایه های مختلف و خطوط متفاوت در آن استفاده می کنند. اجرای گچ بری های زیبا بر روی سقف و دیوارها همچنین تابلوهای نقاشی کلاسیک می توانند در نمایش این نوع سبک نقش مهمی ایفا کنند.

فضای خانه با دکوراسیون فرم می گیرد. مثلا اگر مبل های خود را از نوعی که دارای ارتفاع کم هستند انتخاب کنید، راحتی و خلوتی را در فضای منزل احساس خواهید نمود. تا جایی که میتوانید برای پنجرهها از پردههای نازک و با ضخامت کم استفاده کنید تا نور طبیعی را مهمان خانه کنید. در دکوراسیون داخلی منزل کوچک وسایل مورد استفاده بسیار با اهمیت است. در طراحی داخلی پذیرایی باید رنگ دیوارهها را در نظر گرفت، مبلمان را تهیهکرده و سایر وسایل تزئینی را با هارمونی یکسان در پذیرایی قرار داد. یکی از ایده های مناسب برای منازل کوچک استفاده از شلف های دیواری است که با نصب آن ها می توانید قاب عکس ها و وسایل تزیینی زیادی را در دکوراسیون منزلتان قرار دهید. شاید زمان آن رسیده که به فضای کاری خود اهمیت بیشتری دهید و در مورد رنگ دیوارها و چیدمان وسایل و دکوراسیون آنجا تجدید نظر کنید. در زمان چیدمان علاوه بر عناصری کـه قصد استفاده ازآنها را دارید بـه اندازه و حجم فضا نیز باید توجه کنید. نصب هرکدام از این کفپوشها با توجه به تخصص، مهارت، روش و زمان مورد نیاز با قیمتهای نهایی متفاوتی اعلام میشوند.

ترندهای ۲۰۲۰ با در نظر گرفتن آشپزخانه بهعنوان قلب تپنده خانه به ایجاد سبک جدیدی با پلانی باز متمایل شدهاند. این شیوه بسیار مقرون به صرفه می باشد و دکوراسیون خاص و متفاوتی را برای آشپزخانه شما به ارمغان خواهد آورد. شیوه نورپردازی، نوع و طرح کاشی و سرامیک و چینی بهداشتی می توانند گزینه های مناسب برای انتخاب سبک دکوراسیون سرویس بهداشتی باشند. افراد می توانند با توجه به سبک دکوراسیون خانه خود، دکوراسیون سرویس بهداشتی را نیز به صورت هماهنگ با آن انتخاب و اجرا کنند. اگرچه زمستان نشین پیش از آنکه نام فضای معینی باشد، به همه ی فضاهایی که در وجه شمالی حیاط ساخته می شوند تا از آفتاب زمستان که با زاویه ای مایل به درون اتاقها می تابد استفاده کنند، گفته می شود اما مجموعه ی معینی از فضاها با رابطه ای خاص، مجموعه ی فضاهای زمستان نشین را تشکیل می دهند که عبارتند از سه دری، پنج دری و شکم دریده، که روی محور اصلی قرار می گرفته اند و دو فضای ارتباطی که می توانند راهرو یا تختگاه باشند و گوشواره هایی که از سه دری، اتاق ارسی یا تهرانی و اتاق دو دری تشکیل شده اند و گوشه های این بخش را تشکیل می دهند.

یکی از اتفاقاتی که حال آدم را خوب می کند تغییر دکوراسیون خانه است که اگر به صورت صحیح، علمی و دقیق اجرا شود، می تواند محیط خانه را متحول کرده و فضایی پر از آرامش و نشاط برایتان فراهم سازد. نقلمکان به خانههای جدید همیشه برای افراد یکخانه پر از هیجان و جذابیت است. اما اگر به دنبال هیجان و سرزندگی می گردید، رنگ های گرم و آتشین می توانند اتاق خواب شما را شاداب و سرزنده نشان دهند. 2. برای اتاق خواب مدرن چه مواردی باید رعایت شود؟ برای طراحی و تولید مبلمان ، چوب های مرغوب و باکیفیت جهت منبت کاری انتخاب می شوند . سالن پذیرایی و اتاق نشیمن مهم ترین بخش در دکوراسیون هر خانه ای محسوب می شوند و در خانه های کوچک به دلیل کمبود فضا از سالن پذیرایی به عنوان اتاق نشیمن نیز استفاده می شود.

متریال چوبی وام دی اف دی چنین منازلی بیشترین کاربرد را دارد، به جای استفاده از بوفه و یا درآورهای مختلف، باکسهای متعددی بر روی دیوار نصب خواهدشد. به منظور جداسازی فضا از میتوانید از پارتیشنهای چوبی و یا سایر پارتیشنهای خلاقانه استفاده کنید. در چنین منازلی استفاده از فرش های بزرگ کار اشتباهی است، که می تواند موجب کوچک تر جلوه دادن فضا شود. محل قرارگیری مناسب فرش و قالیچه از اصلیترین چالشهای دکوراسیون سالن پذیرایی است. زیرا هر فرد شاغل، ساعات قابل توجهی از شبانه روز را در محل کار خود سپری می کنند. زیرا آن ها با تخصص و تجربه ای که در این زمینه دارند می توانند دکوراسیون دلخواه شما را با کمترین نقص طراحی و اجرا کنند.

به عنوان مثال تلویزیون و کتابخانه بر روی دیوار نصب خواهدشد. برای مثال در اکثر جدیدترین دکوراسیون داخلی میبینیم که رنگهای سفید، کاراملی، خاکستری و آبی در کنار یکدیگر استفاده شده و کانسپت رنگی زیبایی را تشکیل دادهاند. البته عناصر داخلی منزلتان باید با یکدیگر تناسب نیز داشته باشند. سالن نشیمن معمولا فضایی است که برای سرگرم شدن افراد خانواده در کنار یکدیگر استفاده می شود. در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل کوچک معمولا رنگ دیوارها سفید است و دیگر وسایل مانند فرش و مبلمان از رنگ های شاد انتخاب می شوند. این جذابین در صورتی پدید میآید که با رنگ دیگر وسایل خانه هماهنگ باشد.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی