روش پاکسازی و تمیز کردن و رسوب گیری باک بنزین

در ادامه باید چند بار داخل باک آب بریزید و خالی کنید تا تمام رسوبات بیرون بریزند و آب تمیز از باک بیرون بیاید.

 

روش شستشو باک بنزین

برای تمیز کردن باک ابتدا باید باک را کاملاً خالی کرد و سپس پمپ بنزین را از جای خود درآورد و لوله‌های انتقال سوخت به موتور را جدا کرد.

در خودروهای قدیمی‌تر متعلق به حدود سی سال پیش، باک بنزین عمدتاً از فلز ساخته می‌شد و به‌مرور زمان زنگ می‌زد که این زنگ‌زدگی می‌توانست به پمپ بنزین آسیب وارد کند اما خوشبختانه باک خودروهای جدید از پلاستیک مقاوم ساخته می‌شود که در برابر زنگ‌زدگی مقاوم است.

باز کردن کل این قطعات نیز همه هزینه زیادی به دنبال خواهد داشت و هم زمان بر خواهد بود؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود برای پاک‌سازی رسوبات سیستم سوخت رسانی از مکمل پترو کلینر یا همان مکمل تمیز کننده سیستم سوخت استفاده کنید که در مقایسه با روش‌های سنتی بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و اثرگذاری بیشتر و سریع‌تری خواهد داشت.

در این صورت، از کیفیت پاشش سوخت انژکتورها کاسته خواهد شد و ممکن است سوزن انژکتور مسدود شود. این باعث می‌شود بنزین آن‌طور که باید، به شکل پودر شده یا حالت اسپری به موتور نرسد. درنتیجه این موضوع، احتراق موتور دچار مشکل شده و بد کار می‌کند.

برای تمیز کردن انژکتور راه های مختلفی وجود دارد که استفاده از مکمل انژکتور شور و اسپری انژکتور شور یکی از آنها است.

روش پاکسازی و تمیز کردن و رسوب گیری باک بنزین

برای تمیز کردن باک ابتدا باید باک را کاملاً خالی کرد و سپس پمپ بنزین را از جای خود درآورد و لوله‌های انتقال سوخت به موتور را جدا کرد. پس‌ازاین، نگه‌دارنده‌های باک را جدا کرده و باک را از جای خود بیرون بیاورید. باک را تا حدود یک‌سوم با آب گرم و تمیز پر کنید و حدود یک لیتر اسید موریاتیک به آن اضافه کنید. سپس باک را خوب تکان دهید تا محلول آب و اسید به همه‌جا برسد و رسوبات را پاک کند. پس‌ازاین، باک را برگردانید تا رسوبات و کثیفی‌ها خارج شوند.

علائم رسوب و آلودگی های داخل باک بنزین چیست؟

بنزینی که پیش از تمیز کردن از باک خارج کردید، اگر آلودگی ندارد دوباره داخل باک بریزید اما اگر بنزین به خاطر رسوبات قبلی آلوده شده، از بنزین تازه استفاده کنید.

مکمل سوخت پتروکلینر
مکمل سوخت پتروکلینر

مکمل بنزین پترو کلینر

بنزین پیش از آنکه به پیشرانه برسد، از فیلتر بنزین عبور می‌کند تا آلودگی‌ها، کثیفی‌ها و ناخالصی‌های آن تصفیه شده و وارد موتور نشود.

صدای غیرمعمول از پمپ بنزین یا کاهش ناگهانی سرعت و دور موتور خودرو می‌تواند از نشانه‌های رسوب گرفتگی با و نرسیدن بنزین کافی به موتور باشد.

پس‌ازاین، باک را برگردانید تا رسوبات و کثیفی‌ها خارج شوند.

علاوه بر این، یکی از دلایل اصلی خراب شدن فیلتر بنزین و پمپ بنزین خودرو همین رسوباتی است که در باک جمع می‌شود. درنهایت، ورود رسوبات بنزین به قسمت پیشرانه می‌تواند به قطعات حساس آسیب جدی وارد کند.

نتیجه رسوب در باک بنزین

بعد از خشک شدن باک، اجازه دهید 30 دقیقه بماند. حالا می‌توانید باک را روی خودرو نصب کنید.

صدای غیرمعمول از پمپ بنزین یا کاهش ناگهانی سرعت و دور موتور خودرو می‌تواند از نشانه‌های رسوب گرفتگی با و نرسیدن بنزین کافی به موتور باشد.

ساده ترین روش شستشو باک بنزین چیست؟

این قطعه که وظیفه رساندن بنزین به موتور را دارد، در برابر رسوبات بسیار آسیب‌پذیر است.

سپس باک را خوب تکان دهید تا محلول آب و اسید به همه‌جا برسد و رسوبات را پاک کند.

یکی از اولین و مهم‌ترین قطعاتی که درنتیجه رسوبات یا آب داخل بنزین آسیب می‌بیند انژکتور است.

این قوی‌ترین مکمل نانو جهت شستشوی مسیر سوخت‌رسانی، پاک‌سازی سوپاپ‌ها، انژکتورها، سرشمع‌ها و کل مسیر سوخت‌رسانی خودرو بوده و جلوگیری از چسبندگی سوپاپ‌ها، محافظت از سنسورهای مسیر سوخت‌رسانی، افزایش طول عمر و کارایی انژکتورها و ایجاد لایه محافظ با ماندگاری طولانی در کل مسیر سوخت‌رسانی ازجمله مزیت‌های آن خواهد بود.

با توجه به مواردی که بیان شد، اگر باک خودرو رسوب گرفته باشد تمیز کردن آن بسیار مهم خواهد بود زیرا و وهله اول می‌تواند به پمپ بنزین خودرو آسیب وارد کند و حتی پس از تعویض پمپ بنزین هم اگر باک رسوب داشته باشد مدت کوتاهی بعد دوباره آن را از کار خواهد انداخت.

هرچند با انجام روشی که در بالا گفته شد می‌توان رسوبات باک را کاملاً تمیز کرد اما این رسوبات ممکن است از قبل و به‌مرور وارد سیستم سوخت‌رسانی خودرو شده و همه قسمت‌ها را کثیف کرده باشد.

همانطور که گفتیم متداول‌ترین نوع رسوب لجن بنزین است، هم می‌تواند به باک سوخت خودرو آسیب زده و آن را تخریب کند و هم مسیر عبور سوخت از فیلتر بنزین را مسدود کند که در این صورت جریان بنزینی که به موتور می‌رسد بسیار کمتر خواهد شد.

اگر ناخالصی‌ها و ذرات معلق داخل بنزین بتوانند از فیلتر بنزی عبور کنند، مستقیماً وارد انژکتورها می‌شوند و به‌تدریج در داخل آن‌ها جمع می‌شوند.

سپس باک را با هوای فشرده کاملاً خشک کنید و مطمئن شوید که هیچ رطوبتی داخل آن باقی نمانده است.

باک را از نظر زنگ‌زدگی یا آسیب فیزیکی بررسی کنید. در صورت وجود مشکل و خرابی، باک باید تعمیر یا تعویض شود.

رای پاک‌سازی رسوبات سیستم سوخت رسانی از مکمل پترو کلینر یا همان مکمل تمیز کننده سیستم سوخت استفاده کنید که در مقایسه با روش‌های سنتی بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و اثرگذاری بیشتر و سریع‌تری خواهد داشت.


منبع: https://charkhan.com/144025/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%BE%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%88-%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%A8-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DA%A9-%D8%A8%D9%86%D8%B2%DB%8C%D9%86/

پس‌ازاین، نگه‌دارنده‌های باک را جدا کرده و باک را از جای خود بیرون بیاورید. باک را تا حدود یک‌سوم با آب گرم و تمیز پر کنید و با حفظ ایمنی کامل حدود یک لیتر اسید موریاتیک (جوهر نمک) به آن اضافه کنید.

بااین‌حال، ازآنجایی‌که سالانه هزاران لیتر سوخت داخل باک خودروهایمان می‌ریزیم، به‌مرور زمان رسوب گرفتن باک حتی در خودروهای جدید هم پیش خواهد آمد.

روش پاکسازی و تمیز کردن و رسوب گیری باک بنزین
آلودگی های داخل باک بنزین

تاثیر لجن بنزین بر خودرو

بیشتر فیلترهای بنزین بخش عمده‌ای از رسوبات بنزین را گرفته و آن را تمیز می‌کنند اما اگر رسوبات باک بیش از اندازه باشند ممکن است از فیلتر بنزین عبور کرده و نهایتاً وارد سیستم سوخت‌رسانی موتور شوند که این می‌تواند مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی